حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
578 بازديد

قیمت آجر 30 درصد افزایش یافت

قیمت آجر 30 درصد افزایش یافت

آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از دیرباز مورد استفاده بوده و به عنوان قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی ساخته دست بشر شناخته می‌شود.

مجتبی ذوالفقاری رییس اتحادیه فخاران یزد، ضمن اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت آجر در یزد، گفت: از آنجایی که عمده کارگران فعال در کوره‌های آجرپزی یزد اتباع بیگانه هستند، متاسفانه به دنبال نوسانات بازار ارز و عدم سودآوری فعالیت مهاجران در کشورمان، بسیاری از آنها کشور را ترک کردند و عملاً کوره‌های یزد دچار کمبود نیروی کار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به این که نیروهای کار بومی نیز به مشاغل سختی مانند کارگری در کوره‌های آجرپزی تن نمی‌دهند، کوره‌داران برای حفظ نیروی کار خود مجبور به افزایش دستمزد کارگران خود شدند که همین موضوع نیز منجر به افزایش قیمت آجر شد به نحوی که در حال حاضر هر تن آجر فشاری 90 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ذوالفقاری با بیان این که انواع دیگر آجر مانند آجرهای سفال که از تنوع زیادی برخوردار هستند نیز مشمول افزایش قیمت شده‌اند، یادآور شد: البته افزایش نرخ حمل و نقل و بالا رفتن هزینه تامین و تعمیر ماشین‌آلات نیز در افزایش قیمت آجر در ماه‌های منتهی به پایان سال جاری بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر 299 واحد دارای پروانه کسب تولید آجر در یزد وجود دارد که تنها 180 واحد آنها فعال هستند.

این مسئول در رابطه با موضوع انتقال کوره‌های آجرپزی از حاشیه شهر یزد به مکانی دورتر از مناطق شهری گفت: خوشبختانه با تغییر سوخت کوره‌های آجرپزی از مازوت به گاز طبیعی، میزان آلاینده‌های زیست محیطی این واحدها تا 80 درصد کاهش یافت و عملاً موضوع انتقال کوره‌ها منتفی شد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر سوخت کوره‌ها به گاز طبیعی و رفع مشکلات تامین سوخت مازوت منجر به افزایش تولید از سال 91 شد که با وجود تقاضای کم و عرضه زیاد، کاهش قیمت آجر در استان را شاهد بودیم که این نرخ نیز تاکنون به همین روال ثابت مانده بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه یزد تا چندین سال قبل به دلیل خاک مناسب از قطب‌های تولید آجر کشور محسوب می‌شد، عنوان کرد: در حال حاضر اصفهان به دلیل برخورداری از تکنولوژی‌های مدرن در این زمینه پیشگام‌ است.

رییس اتحادیه فخاران یزد با بیان این که سنگ بنای اولیه ساخت و ساز و فعالیت‌های عمرانی، مصالح ساختمانی (کاشی و سرامیک، سیمان و ... ) و به ویژه آجر است، افزایش قیمت آجر را موثر بر رونق صنعت ساخت و ساز و حتی قیمت مسکن دانست.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند