حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
281 بازديد

آغاز ارتباطات اقتصادی از طریق سرای تجاری ایران در ولگاگراد روسیه

آغاز ارتباطات اقتصادی از طریق سرای تجاری ایران در ولگاگراد روسیه

عبدالله مهاجر دارابی رئیس اتاق بازرگانی ساری اعلام کرد: گزارش‌های مثبتی را در حوزه‌های مصالح ساختمانی، مواد غذایی و لبنی داریم و درخواست های خوبی داشته‌ایم. پیرو این درخواست‌ها، صادرکنندگان مازندرانی که دراین حوزه‌ها فعالیت دارند را با مشتری‌های خود در روسیه ارتباط می‌دهیم.

مهاجر دارابی گفت: پس از گذشت سه هفته از گشایش سرای تجاری در ولگاگراد روسیه، اکنون شاهد اتفاقات خوبی هستیم، درخواست‌هایی صورت گرفته است و در حال لینک کردن صادرکنندگان مازندران با مشتری‌های آنها در روسیه هستیم.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبرنگاران با اشاره به گشایش سرای تجاری در ولگاگراد روسیه که مهرماه امسال انجام شده است، اظهار داشت: جنوب روسیه یکی از مناطق قابل توجه است که برای ما به عنوان کشور همسایه حساسیت و جایگاه خاصی را دارد و به همین دلیل این منطقه را به عنوان پایگاه هدف صادرات انتخاب کرده‌ایم.

وی افزود: این کار از دو سال قبل و در افتتاحیه نمایشگاه ولگاگراد کلید خورد. در همان روز با استاندار و تولیدکنندگان ولگاکراد تفاهمنامه‌ای داشتیم و سرانجام در مهرماه امسال به گشایش سرای تجاری در ساختمان اتاق بازرگانی این استان منجر شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه افتتاح سرای تجاری با حضور استاندار و یک هیأت 100 نفره اقتصادی از ایران رقم خورد، بیان کرد: 87 غرفه با نمونه کالاهای صادرکنندگان مازندران در بخش‌های مختلف آن قرار گرفته است.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه اگر قرار است توسعه و ارتقای تجارت داشته باشیم باید کالای ما دائما در معرض نمایش قرار بگیرد، افزود: سرای تجاری این قابلیت را ایجاد کرده است لذا نماینده‌ای را در این مجموعه داریم که علاوه بر آن، در شهرها و استان های همجوار نیز ورود پیدا کرده است تا کالاهایی که در نمایشگاه داریم و دیگر مسائلی که به دلیل کمبود فضا امکان ارائه آنها نبود را معرفی کند.

مهاجر با اعلام اینکه پس از گذشت سه هفته از این رویداد اقتصادی مهم، گزارش‌های مثبتی را در حوزه های مصالح ساختمانی، مواد غذایی و لبنی داریم و درخواست های خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: پیرو این درخواست ها، صادرکنندگان مازندرانی که دراین حوزه‌ها فعالیت دارند را با مشتری‌های خود در روسیه ارتباط می‌دهیم. بنابراین اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: یکی از موارد درخواست حدود دو هزار تن شیر خشک بوده که سعی داریم آن بایکی از شرکت‌های لبنی مرتبط کنیم. مصالح ساختمانی از سیمان تا کاشی و سرامیک، مرغ، لبنیات و مرکبات نیز از درخواست‌ها بوده است.

رئیس اتاق مازندران در خصوص دلیل انتخاب جنوب روسیه برای اهداف صادراتی بیان کرد: مازندران در تولید مواد غذایی و مصالح ساختمانی ظرفیت خوبی دارد و در مقابل، ولگاگراد غلات خوبی دارد که ما واردکننده غلات هستیم. این یکی از شاخصه‌های اصلی بود که در شرایط تحریم در قالب تهاتر می‌توانیم کالا را صادر کنیم و غلات، گندم، جو، ذرت و روغن که بیش از 90 درصد روغن خام ما وارداتی است را به داخل کشور بیاوریم.

این مسئول گفت: ولگاگراد از همه جنبه‌ها برای مازندران حائز اهمیت است. سایر استان‌ها ازجمله راستف و ساراتف نیز از استان‌های خوب روسیه هستند، حتی استان‌های دیگری نیز در جنوب روسیه قرار دارند که برای مازندران قابل توجهند؛ به عنوان نمونه استان راستف به تنهایی بیش از 10 میلیون تن تولید گندم دارد و در ظرفیت‌های دیگر نیز به همین صورت است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند