حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
22356 بازديد

آیا چسب کاشی و سرامیک ضد آب است؟

آیا چسب کاشی و سرامیک ضد آب است؟
اگر به دنبال ایجاد تغییر و تحول دکوراسیون داخلی خود به خصوص در حمام و سرویس بهداشتی برای سال جدید هستید، پیشنهاد ما به شما تغییر کاشی و سرامیک‌های این فضاها یا ترمیم آنها می‌باشد.

در تصور بسیاری از افراد ترمیم و تعویض کاشی های معیوب کاری دشوار و طاقت فرسا بوده که انجام آن نیازمند کار تخصصی می باشد. اما با تولید و  ارائه انواع چسب کاشی و سرامیک که به صورت های آماده به مصرف (خمیری) و یا نیمه آماده (پودری) که فقط نیازمند ترکیب با مقدار مشخصی آب می باشد، نصب کاشی و سرامیک تبدیل به یک عملیات سریع و راحت شده که همه افراد حتی افراد بدون تجربه و یا خانم ها نیز قابلیت این کار را خواهند داشت و با کمی دقت و حوصله حتی می توان عملیات نصب کاشی و سرامیک بر روی سطوح قدیمی و سرامیک‌ نما  نیز انجام داد.

چسب ضد آب استخری

کاشیکاری با چسب کاشی

اگر یک خانم خانه دار خیال تعویض کاشی‌های شکسته، کنده شده و آسیب دیده آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا هر فضای دیگری را دارد لازم نیست به یک متخصص حرفه ای مراجعه نماید. این عملیات به راحتی می‌تواند توسط خود فرد انجام گردد. تنها کافی است کاشی قدیمی برداشته شده و سطح زیر آن به خوبی تراشیده شود تا پس از استفاده از چسب کاشی و چسباندن کاشی جدید در جای قبلی سطح کاشی بالاتر از سایر کاشی‌ها قرار نگیرد و کاشی با بقیه کاشی‌ها کاملا یکدست گردد.

یکی از رایج ترین دلایل لق شدن، کنده شدن و شکستن کاشی‌ها از محل بندها استفاده از دوغاب سیمان به عنوان مواد پرکننده بندها است که از استحکام لازم برخوردار نبوده و به مرور زمان در مجاورت آب و رطوبت و مواد پاک کننده سست شده و پس از مدتی کاشی لق شده یا از جا در می‌آید.

عدم مقاومت و استحکام لازم در برابر نفوذ آب روش‌های قدیمی برای چسباندن کاشی و سرامیک یکی از مهمترین ضعف‌های آن بوده است که تضمینی برای حفظ بقای نصب کاشی و سرامیک نبوده است.

چسب های مختلف کاشی

صنایع کاشی و سرامیک با درک این ضعف اقدام به ساخت چسب‌هایی بر پایه سیمان و رزین های خاص نموده است که برای چسباندن کاشی و سرامیک می‌توان گفت بهترین روش می‌باشد. این چسب‌هادارای انواع مختلفی هستند که به طور کل بر اساس ترکیبات مواد اولیه خود به دو گروه چسب با  مواد آلی و مواد معدنی  تقسیم می‌شوند

با توجه به اینکه چسب های خمیری در برابر آب مقاومت چندانی ندارند و به صورت آماده به کار در بسته بندی‌ها وجود دارد مناسب استفاده در فضاهای مرطوبی که دائما با آب در تماس هستند نمی باشد. اما چسب‌های ساخته شده از مواد معدنی که بیشتر بر پایه سیمان پورتلند و مواد پلیمری مخصوص می‌باشند  و  در بازار به شکل پودری  وجود دارد متفاوت از چسب‌های کاشی آلی می‌باشند. این پودرها با مقداری معینی آب ترکیب شده و به شکل خمیر در می‌آید آنگاه دقیقا مانند سیمان می‌توان از آن برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده نمود. چسب‌های پودری مقاومت بالایی دارند وپس از گیرایش نهایی به سختی قابل برداشتن می‌باشد.

چسب ضد آب کاشی و سرامیک

چسب های پودری که بر پایه مواد معدنی می باشند علاوه بر سیمان به عنوان ماده چسباننده دارای مواد افزودنی برای افزایش مقدار چسبندگی و استحکام بیشتر و مواد آب گریز کننده ای هستند که بعد از استفاده و نصب در مقابل نفوذ آب مقاوم خواهند بود و در اصطلاح ضد آب می باشند ، اما این به این معنی نمی باشد که افراد بخواهند لایه عایق بندی که از مهمترین بخش های ساختمانی است را از ساختار حذف نمایند. چسب های پودری با توجه به مقاومت بالا و چسبندگی مناسب گزینه ای ایده آل برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک می باشند که خود دارای انواع مختلف جهت کاربردهای مختلف برای نصب انواع سرامیک می باشد.


دسته دیگری از چسب ها که بر پایه رزین های واکنش گرا و بخصوص رزین های اپوکسی میباشند کاملا ضد آب بوده و در برابر مواد شیمیایی از جمله اسید ها و قلیاها مقاوم می باشد اما با توجه به موارد تخصصی کاربرد و هزینه بالا برای نصب در ساختمان های با کاربرد مسکونی و اداری توجیه نداشته و اغلب در محیط های حساس از جمله بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و محیط های صنعتی از این چسب ها استفاده می شود.

چسب ضد آب کاشی و سرامیک

جایگاه استفاده از چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک پودری یکی از بهترین روش‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و ... است. به طور کل از چسب‌های پودری می‌توان برای نصب انواع کاشی و سرامیک بر روی سطوح آماده ی بتنی، سیمانی، گچی، قطعات پیش ساخته و حتی روی کاشی و سرامیک‌های قدیمی استفاده نمود.

روش آماده سازی چسب سرامیک پودری

برای آماده کردن چسب ، ابتدا طبق دستورالعمل تولید کننده آن مقدار مشخص شده آب را درون ظرف مخصوص ریخته و پودر را کم کم به آن اضافه کرده و به خوبی آن را به هم میزنیم تا خمیری یکدست بدست آید سپس حدود 10دقیقه صبر کرده تا به خوبی فعل و انفعالات شیمیایی اتفاق بیفتد و خواص شیمیایی چسب ظاهر شود. سپس مجدد هم میزنیم و بر روی سطح مورد نظر اعمال می کنیم. 

نکات مهم استفاده از چسب کاشی و سرامیک

هنگام نصب کاشی یا سرامیک دمای محیط باید در حدود 20 درجه سانتی گراد باشد لازم به ذکر است که اگر دمای محیط مناسب نباشد نتیجه مطلوبی به دست نخواهید آورد لازم است حدودا  60 درصد کاشی یا سرامیک آغشته به خمیر چسب باشد تا نصب به خوبی صورت گیرد.
مقدار مناسب چسب بستگی به صاف یا ناصافی زیر سطح  سرامیک کاری دارد در حالت نرمال بین 3 تا 4 کیلوگرم برای هر متر مربع چسب نیاز می‌باشد.

بهترین چسب کاشی ضد آب

چسب کاشی و سرامیک ضدآب از اهمیت بسیاری برخوردار است، این محصول مناسب استفاده در محیط های مرطوب است و علاوه بر چسباندن کاشی دارای مزایای بسیاری دیگری است که در اینجا به اختصار به آنها اشاره خواهیم نمود. لازم است در هنگام انتخاب چسب کاشی ضدآب از این مزایا مطلع باشید تا بتوانید بهترین ها را انتخاب نمایید. چسب کاشی باید از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب برخوردار باشد تا بتواند در برابر رطوبت در محیط هایی همچون حمام، سرویس بهداشتی و استخر همچنن باقی بماند. چسب کاشی ضد آب لازم است که با تمامی مصالح رایج ساختمانی از جمله بتن، چوب، گچ و ... سازگار باشد و قابلیت چسباندن آنها را نیز داشته باشد. بهتر اسن این نوع چسب از نوع پلیمری باشد زیرا چسب های پلیمری از قدرت چسبندگی بیشتری برخوردارند. علاوه بر آنچه که گفته شد قدرت چسبندگی بالا حتی با وجود یک لایه نازک نیز می تواند در انتخاب چسب تاثیر گذار باشد. لازم است این نوع چسب در مقابل هر نوع آب و هوایی مقاوم باشد تا مناسب استفاده در محیط های روباز مانند استخرهای روباز باشد. آنتی باکتریال بودن چسب کاشی ضدآب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا محیط های مرطوب محل رشد انواع قارچ و کپک است. مقاومت در برابر ضربه و فشار نیز المان مهم دیگری است که باید در بررسی خود از یک چسب کاشی ضدآب به خاطر بسپارید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

6 نظر در مطلب "آیا چسب کاشی و سرامیک ضد آب است؟" ثبت شده است

مهیار

سلام، من تازگی توی خونم بازسازی داشتم، روی کاشی قبلی کف حموم یه سری کاشی جدید با چسب برام چسبوندن. الان هروقت ک حموم می رم از لابلای کاشیها یه کف سفید میاد بیرون و همیشه حتی وقتی از حموم استفاده نمیکنم کل فضایش بوی خیلی بدی میده.

میشه یه راه حلی به من بدین ک مشکلم حل شه؟


کاشی لند

سلام کاربر گرامی:

به احتمال بسیار زیاد چسب مورد استفاده برای چسباندن کاشی و سرامیک چسب غیر استانداردی بوده است که ضد آب نبوده، علاوه بر آن عدم بندکشی با پودر بند کشی اپوکسی منجر به خالی شدن فضای بین کاشی ها شده که در نتیجه با هر بار استفاده آب به درزهای بین کاشی نفوذ پیدا کرده و با ماندن در این فضا باعث ایجاد بوی بد می شود و هربار که آب جدید به آن نفوذ پیدا می کند به شکل کف بیرون می زند.

راه حل پیشنهادی ما به شما این است که برای حدود دو هفته از حمام استفاده نکنید تا کاملا خشک شود (استفاده از یک وسیله گرمایشی باعث تسریع روند خشک شدن آب های باقی مانده بین درزها می شود)

پس از آن با استفاده از پودرهای بندکشی اپوکسی اقدام به درزبندی کنید.

این نوع بندکشی ضد آب بوده و مانع نفوذ آب به فضای زیر کاشی ها می شود.


دهقان

علاوه بر روشی که گفتند روش سریعتر و کمی هزینه بر اینه که کل کف برداشته بشه و البته در صورت لزوم عایق رطوبتی بشه (اگه عایق دارد نیازی نیست) سپس اندود ملات ماسه سیمان و ایجاد بستر کاشی کاری شود. در نهایت توسط اکیپ یا خودتان چسب پودری تهیه و کاشی کاری کنید.


حامد

سلام چسپ غیر مرغوب کار کردید واون زیر کپک زده ...باید کاشی ها رو وردارید با چسپ پودری کار کنید


ندا

باسلام

به تازگی سرامیکهای بین کابینتی را عوض کرده و رویش سرامیکهای جدید چسباندیم، بعد گذشت چند ساعت روی کاشی ها لکهایی روی کاشی ها نمایان شده، این لکها به دلیل خیسی چسبهاست و به مرور خشک میشود یا به خاطر چسب نامرغوب یا کاشی غیر استاندارد است؟


مهدی

کاسه توالتی که برای ما کار گذاشته شده شیب مناسبی ندارد ( یا تراز نصب نشده) و آب روی لبه بالایی آن جمع شده و پس از تبخیر رنگ به قسمت بالایی سرامیک داده است ، آیا می توان با چسب سرامیک روی لبه بالا یک لایه شیب دار کشید تا آب جمع نشود؟ اگر راهکار دیگری دارد ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند