حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
6381 بازديد

انواع پودر بندکشی از لحاظ جنس و رنگ

انواع پودر بندکشی از لحاظ جنس و رنگ
همانگونه که در مقاله پودر بندکشی گفتیم امروزه یکی از جدیدترین مواد برای پوشاندن درزهای کاشی و سرامیک و به طور کل مصالح ساختمانی پودر بندکشی می باشد.

پودرهای بندکشی با توجه به مواد به کار رفته در پودرهای بندکشی، می‌توان آنها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد که هر کدام از آنها در یک حوزه خاص در ساخت و ساز و سرامیک نما به کار گرفته می‌شود. همچنین با توجه به این تفاوت‌ها، کاربرد آنها نیز ممکن است تغییر کند. انواع پودر بندکشی به لحاظ ماهیت شامل:

پودر بندکشی نانو

این نوع پودر از نانو پلیمرها ساخته شده است که به همراه سیمان پرتلند در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. اندازه کوچک دانه‌های این پودرها کمک می‌کند که از آنها در کاشی و سرامیک استفاده شود.

پودر بندکشی آنتی باکتریال

در بدنه این پودرها از مواد ضد باکتری و ضد قارچ استفاده شده است که مانع از رشد آنها در حمام و سرویس بهداشتی می‌شود. این پودرها از قیمت بالاتری برخوردار هستند و انعطاف پذیری بالایی نیز دارند. استفاده از این پودر بیشتر در بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

پودر بندکشی رنگی

در این پودرها از مواد رنگی مختلفی استفاده می‌شود که باعث تغییر رنگ آنها می‌شود. به عنوان مثال،پودر بندکشی کاشی و سرامیک آبی و پودر بندکشی کاشی و سرامیک زرد دو نمونه از این پودرها هستند که مشخصات آنها نیز آورده شده است.

پودر بندکشی ضد آب

این نوع پودر در ترکیب با آب باعث ایجاد ساختاری ضدآب و واترپروف می‌شود که بعد از سفت شدن از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند. ماده اصلی این پودرها، رزین‌ها هستند که در برابر سایش نیز مقاوم هستند و قیمت آنها نسبت به نمونه‌های پیشرفته بالایی، کمتر است.

انواع پودر بندکشی از لحاظ جنس

پودرهای بندکشی به لحاظ جنس دارای انواع مختلفی هستند که هر یکی از آنها قابلیت‌های خاص خود را دارد و مناسب استفاده در فضای مطابق با ان می باشد.این پودرها شامل:

پودر بندکشی ضد اسید

این نوع پودر از مواد پرکننده معدنی ویژه ساخته شده است که از رزین‌های پودری به عنوان تکمیل کننده آنها استفاده شده است و در برابر اسیدهای متوسط و ضعیف، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. پودر بندکشی ضد اسید در کف آزمایشگاه‌های شیمیاییبه کار گرفته می‌شود.

پودر بندکشی رنگی اصلاح شده با لاتکس

این پودرها رفتاری همانند پودرهای معمولی دارند و ساختار آنها با استفاده از لاتکس اصلاح شده است. لاتکس یک ماده پلیمری و شیری رنگ است که باعث ایجاد خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری در فرایند بندکشی می‌شود که در این محصول از آن استفاده شده است.

انواع پودر بندکشی رنگی

پودرهای بندکشی از ترکیب سیمان پرتلند یا سیمان سفید با سایر مواد شیمیایی تولید می‌شوند و به همین دلیل به راحتی می‌توان مشخصات ظاهری و فیزیکی آنها را تغییر داد. یکی از پارامترهایی که در جریان استفاده از مواد رنگی تغییر می‌کند، رنگ پودر است که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. نمونه‌های رنگی این پودرها عبارتند از:

پودر بندکشی سفید

از پودر بندکشی سفید برای پر کردن درز کاشی‌ها و سرامیک‌های سفید رنگ به کار گرفته می‌شود.

پودر بندکشی سیاه

ازپودر بندکشی سیاه برای درزگیری و پر کردن ترک خوردگی سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.

پودر بندکشی آبی

از پودر بندکشی آبی در مورد کاشی‌های بیمارستانی و سرامیک بیمارستانی کاربرد دارد؛

پودر بندکشی قرمز

پودر بندکشی قرمز بیشتر مناسب استفاده برای کاشی‌های قهوه ای و قرمز است.

پودر بندکشی اخرایی

این نوع پودر بندکشی بیشتر مناسب رنگ‌های آجریی و استفاده به عنوان درزگیر کاشی‌های قهوای ای و آجری رنگ می‌باشد.

پودر بندکشی خاکستری

پودر بندکشی خاسکتری نیز برای استفاده در کاشی‌های زمینه روشن دارای رنگ طوسی و خاکستری قابل استفاده می‌باشد.


لازم به ذکر است که در بیشتر این پودرها، خصوصیات شیمیایی و مکانیکی یکسان هستند و تنها رنگ ظاهری آنها تغییر می‌کند. البته در برخی موارد نیز ممکن است که از مواد شیمیایی استفاده شود که نه تنها خصوصیات شیمیایی پودر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه باعث تغییر رنگ آن نیز می‌شود.

 

انواع پودر بندکشی مصالح ساختمانی

 یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌توان انواع پودر بندکشی را بر اساس آن دسته بندی کرد، مصالح ساختمانی هستند که با توجه به وضعیت و محل استفاده از آنها، ممکن است یک نوع پودر نیز تغییر کند. شایع‌ترین مصالحی که لازم است برای آنها بندکشی صورت گیرد، آجر، کاشی و سرامیک، از سنگ هستند:

پودر بندکشی آجر

یک نوع پودر ساختمانی بر پایه سیمان و استفاده از پودر سنگ است که برای بستن فضای بین آجر، سنگ، نماهای داخلی و خارجی ساختمان به کار گرفته می‌شود. با توجه به ساختار این نوع پودر، می‌توان آن را برای بندهایی با فاصله ۶ تا ۲۰ میلیمتر مورد استفاده قرار داد. در مورد پودر بندکشی آجر نکته مهم این است که استحکام آن بالاتر از نمونه‌های دیگر باشد.

پودر بندکشی کاشی و سرامیک

متنوع‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین نوع پودر بندکشی همین پودر مربوط به کاشی و سرامیک است که دانه‌های آن بسیار ریز بوده و افزودنی‌های مختلفی مانند لاتکس، اپوکسی و مواد رنگی به آنها اضافه می‌شود. برخی از نمونه‌های بند کشی کاشی سنتی نیز منعطف هستند و طرفداران بیشتری دارند.

پودر بندکشی سنگ

زبرترین،ارزان‌ترین و در عین حال ساده‌ترین نوع پودر استفاده شده در ساختمان است که دانه‌های آن بزرگ بوده و برای فواصل بین سنگ‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شود. این نوع پودر انعطاف چندانی ندارد ولی از لحاظ استحکام نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار مستحکم‌تر است. ممکن است برخی از معماران به این نوع پودرها، پودر سنگ و یا سیمان سفید نیز اضافه کنند.

نحوه آماده سازی پودر بندکشی

آماده سازی پودر بندکشی زمان چندانی نمی‌گیرد و معمولاً برای هر بسته ۲۵ کیلوگرمی بین ۶ تا 7 لیتر آب لازم است که به مدت ۳ دقیقه باید هم زده شود. توجه داشته باشید که این پودرها خاصیت روان کنندگی و سیالیت دارند و هم خوردن بیش از این زمان، باعث ایجاد مشکلاتی برای معمار و سازه می‌شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند