حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
2534 بازديد

انواع کف پوش های مناسب سرویس بهداشتی

انواع کف پوش های مناسب سرویس بهداشتی
سرویس بهداشتی یکی از مهمترین فضاهای داخلی ساختمان می باشد که در ارتباط مستقیم با رطوبت و آب است در نتیجه لازم است در انتخاب کف پوش و دیوارپوش این فضا دقت زیادی شود.

مهمترین بخش یک سرویس بهداشتی کف آن می باشد که المان‌هایی همچون درجه بندی کاشی و سرامیک، مقاومت، رنگ و ابعاد مناسب در انتخاب آن بسیار مهم می‌باشند.

کف پوش های سرویس بهداشتی

بسیاری برای سرویس بهداشتی به دنبال یک کفپوش شیک و مقاوم هستند چه در برابر رطوبت و چه در برابر مواد شیمیایی و ... کفپوش سرویس بهداشتی دائم در مجاورت آب و مواد شوینده است در نتیجه لازم است کفپوش مناسبی را انتخاب نماییم. این انتخاب می تواند در طیف متنوعی از مصالح پوشش دهنده کف مانند کاشی سرامیک، سنگ مرمر، سرامیک پرسلان، کاشی وینیل و ... قرار گیرد. در این مطلب قصد داریم شما را با این متریال‌ها آشنا نماییم تا با توجه به نیازهای فضای خود بهترین را انتخاب کنید.

کاشی سرامیک

سرامیک‌ها به خصوص سرامیک‌های استخری که مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در سرویس بهداشتی هستند. هر چه ابعاد فضای شما کوچکتر باشد به همان اندازه لازم است شما از سرامیک‌های ابعاد کوچک استفاده نمایید. استفاده از سرامیک‌های ابعاد بزرگ می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد در حالی که استفاده از سرامیک‌های کوچک فضاهای کوچک را بزرگتر نمایش می دهد. علاوه بر آن سرامیک از تنوع بی شماری در طرح و رنگ برخوردار است.

سرامیک پرسلان

شاید شما هم درباره نوع مقاوم سرامیک‌ها با نام پرسلان شنیده باشید. پرسلان را باید در صدر لیست مقاومت در برابر نفوذ آب و آلودگی دانست در نتیجه بهترین انتخاب شما می تواند سرامیک پرسلان باشد. پرسلان که با عنوان پرسلین نیز شناخته می شود از خاک رس تهیه شده و در دمای بسیار بالایی پخته می شود. سطح سخت خارجی سرامیک پرسلان در برابر لکه، آب، باکتری و عوامل محیطی بسیار مقاوم است. نفوذ ناپذیری پرسلان در برابر آب و رطوبت بسیار بالایت به طوریکه آن را به یک کفپوش فوق‌العاده برای سرویس بهداشتی تبدیل کرده است. این سرامیک در اشکال و ابعاد مختلفی همچون مربع، مستطیل، هشت‌ضلعی و شش ظلعی به بازار عرضه می‌شود.
پرسلان‌ها دارای انواع مختلفی هستند؛ رایجترین نوع پرسلان در طرح‌هایی شبیه چوب و پارکت چوبی ارائه می شود. در کل پرسلان، کف‌پوشی بادوام با ظاهر جذاب است که می تواند نیاز شما را برطرف نماید.

کاشی وینیل

کاشی وینیل یکی دیگر از کف پوش‌های دوست داشتنی است که از محبوبیت بسیاری برخودار است. قیمت پایین و کارآیی بالای این نوع کاشی، باعث ایجاد محبوبیت آن شده است. علاوه بر آن این کاشی از مقاومت بالا در برابر نفوذ آب برخوردار است که آن را به یک کفپوش مناسب برای سرویس بهداشتی و اتاق‌های مستعد نم کشیدن، تبدیل کرده است. صاحب‌خانه‌ها عاشق ظاهر کلاسیک چوب هستند اما متأسفانه به خاطر میزان رطوبت بالا سرویس بهداشتی، امکان استفاده از چوب در این فضا وجود ندارد. پس وینیل در رنگ‌ و طرح‌ چوب، انتخاب خارق‌العاده‌ای است. این کاشی دارای یک سری طرح شبیه سنگ طبیعی و کتان نیز می‌باشد. این مدل‌ها به راحتی با طرح مدرن و معاصر خانه شما هماهنگ می شود. کفپوش‌های وینیلی نسبت به سایر کفپوش‌ها، نرم‌تر و راحت‌تر هستند و تردد بر روی آنها حس بهتری را ایجاد می کند.

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی یکی از قدیمی ترین کف پوش‌هایی است که هم شیک است و هم موردپسند عموم قرار دارد. سنگ طبیعی، ظاهری طبیعی دارد و چنانچه به‌طور صحیح از آن مراقبت شود؛ طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. سنگ‌های طبیعی که به عنوان پوشش دهنده به کار می روند با عنوان سنگ‌های تزیینی ساختمانی نیز شناخته می شوند که انواع مختلفی دارند. در اینجا به چند مورد از سنگ‌های طبیعی و ویژگی‌های آن‌ها اشاره می نماییم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری بهتر عمل نمایید.

سنگ تراورتن

این سنگ بلوری که به‌صورت ناقص تغییر شکل داده شده، در گذشته بخاطر لک شدن بدنام بود. اما روش‌های جدید آستر کشیدن روی سنگ، این مشکل را از بین برده‌اند. تراورتن بادوام است و طول عمر بالایی دارد. این کاشی در مدل و رنگ‌های مختلفی چون سفید مایل به زرد، طلایی و شکلاتی عرضه می‌شود.

سنگ مرمر

مرمر سنگی زیباست که کاشی و تخته‌های آن با طرح‌های خاص عرضه می‌شود؛ طرح‌هایی که درون آن یک سری رگه‌های رنگی دیده می‌شود. رنگ مرمر از سنگی به سنگ دیگر فرق می‌کند. این سنگ طبیعی را با منفذهای روی سطحش می‌شناسیم. برای مراقبت از این سنگ، آستر مالی کردن امری ضروری است.

سنگ‌ آهک

این سنگ از مواد رسوبی تشکیل می‌شود. طرح فسیلی این سنگ در رنگ‌های برنزه، خاکستری و سفید یافت می‌شود. سطح این بافت‌های متنوع را می‌توان سنباده کشید تا یک سطح صاف به وجود بیاید. متخصصان توصیه می‌کنند؛ روزنه‌های این سنگ را چند سال یک بار بگیرید تا در برابر مایعات حفظ شود.
کسانی که قصد بازسازی یا ساخت سرویس بهداشتی در خانه خود را دارند می توانند با توجه به فضای کلی پوشش دهنده‌های فضای داخلی نوع و متریال مورد استفاده خود را شخص نمایند. پیش از هر چیز لازم است شما بودجه خود را برآورد نمایید و آنگاه با مطالعه مدل‌های موجود در بازار اقدام به خرید نمایید. یادتان باشد هر متریالی روش‌های حفظ و نگه داری متفاوتی دارد پس متریال پوشش دهنده خود را بشناسید و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند