حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
10836 بازديد

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما

تفاوت سرامیک نما با سنگ نما
نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان است که به ساختمان شخصیت می دهد. نما به مثابه لباس ساختمان شما می باشد که در نگاه اول نظر ببینده را جلب  می کند در نتیجه استفاده از یک متریال مناسب برای نما بسیار حائز اهمیت است.

سطوح ساختمانی با کمک پوشش دهنده های مختلف رنگ و طرح خاصی به خود می گیرند. این پوشش اغلب با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک ، ام دی اف و بلاخره سنگ پوشانده می شود که همگی آنها در راستای زیبا سازی محل زندگی انسان است. اما در حال حاضر در بین این پوشش دهنده های ساختمانی در نمای خارجی دو متریال سرامیک نما و سنگ نما گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و در راس پوشش دهنده های نمای خارجی ساختمان ها قرار دارند. اما سرامیک نما و سنگ نما چیست و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

همانطور که گفته شد سرامیک نما و سنگ نما دو پوشش دهنده پر کاربرد در نماهای ساختمانی هستند که اکثر ساختمان ها با آنها پوشش داده می شوند. کاربرد سنگ در نما با توجه به طبیعی بودن این متریال و استخراج آن از معادن سنگ طبیعی تاریخچه ای طولانی دارد اما کاربرد سرامیک ساختمان به سالهای اخیر بر می گردد زیرا ساخت سرامیک هایی که بتوانند جای سنگ های ساختمانی را پر کنند در دهه های اخیر اتفاق افتاده است. سرامیک نما نسبت به سنگ نما از مزیت های بیشتری برخوردار است و از آنجایی که سنگ نما یک سنگ طبیعی است که تراکم آن یکدست نیست، علاوه بر آنکه احتمال رسوخ آب به درون بافت های این سنگ ها وجود دارد، احتمال شکستگی و ترک خوردگی آن در جریانات جوی به خصوص یخبندان ها بسیار زیاد است، اما سرامیک نما به دلیل تراکم بالایی که در مراحل ساخت دارد و همچنین دمای بالای پخت آن که باعث از بین رفتن آب میان بافتی و نفوذناپذیری آن در مقابل رطوبت می شود در مقابل جریانات جوی شدید مانند یخبندان ها کاملا مقاوم هستند.
سرامیک های نما در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود اما سنگ های نما رنگ بندی و طرح بندی زیادی با توجه به محدودیت منابع استخراج سنگ ندارند. به طور کل دوام و کیفیت سرامیک های نما به خصوص سرامیک های طرح سنگ که تفاوتی با نمای سنگ معمولی ندارند بیشتر است و استفاده از آنها نه تنها کیفیت کار را بالا می برد بلکه ماندگاری آن را نیز افزایش می دهد. 
 

مزایای سرامیک نما

استفاده از سرامیک یا سنگ در نمای ساختمان تفاوت های زیادی دارد. امروزه با گسترش استفاده از کاشی و سرامیک، سرامیک نما به یکی از محبوب ترین پوشش دهنده های نمای ساختمان تبدیل شده است. باید بدانید که انتخاب نمای ساختمان کاری سخت است و سازندگان ساختمان باید بین گزینه های موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. در گذشته استفاده از سنگ رواج بسیاری داشت و دلیل آن مقاوم تر بودن سنگ نسبت به کاشی ها و سرامیک های دست ساخته بشر بوده است. با روی کار آمدن صنایع نوین و فناوری های جدید در زمینه تولید کاشی و سرامیک و ظهور نسل جدید کاشی و سرامیک مقاوم که با عنوان سرامیک پرسلان و سرامیک فول بادی شناخته می شود، کاشی ها و سرامیک ها دارای تنوع رنگی متنوعی شدند و شما امروزه در هر شکل و طرحی کاشی و سرامیک نیاز داشته باشید در بازار موجود است. اغلب سرامیک های نما به صورت رنگ های یکدست و ترکیبی در نمای ساختمان، زیبایی خود را به رخ می کشند.

اما سنگ ها وضعیت متفاوتی نسبت به سرامیک و پرسلان دارند و از آنجایی که به جز سنگ های مصنوعی بقیه سنگ ها طبیعی هستند در نتیجه آنها محدودیت هایی در زمینه طرح و رنگ و حتی مقاومت دارند. در خرید کاشی و سرامیک به خصوص سرامیک نما لازم است از کیفیت آن در فضای باز اطمینان حاص نمایید.

سرامیک نما

تفاوت سنگ  و سرامیک (کاشی پرسلانی)

سوالات رایج برای خرید سنگ نما و سرامیک نما اغلب چیزهایی شبیه چه تفاوت های میان پوشش دیواره های ساختمان با سنگ و سرامیک است؟ کدام مزیت بهتری دارند؟ چرا با وجود قیمت بالای سنگ نسبت به سرامیک، تعداد افراد بیشتری سنگ را به سرامیک ترجیح می دهند؟ است. این سوالات به دلیل عدم آشنایی کافی خریداران با مزایای سرامیک نما است.

استفاده از سنگ به دلیل ظاهر طبیعی که به فضا می دهد از محبویت بیشتری برخوردار است. به طور کل سنگ ها نمای جذابی را در ساختمان ایجاد می کنند. امروزه سنگ های مصنوعی نیز وجود دارند که هیچ تفاوتی به لحاظ طرح و رنگ با سنگ های مصنوعی ندارند و چه بسا در نگاه اول شما نتوانید تشخیص دهید نمای مقابل از سنگ طبیعی است یا از سنگ مصنوعی.

سنگ های مصنوعی اغلب ترکیبی از متریال های مصنوعی هستند اما کاشی و سرامیک با طرح سنگ متفاوت از آن، این متریال در دسته کاشی و سرامیک به خصوص نوع سرامیک پرسلانی طبقه بندی می شود و از مواد معدنی تولید می شود. پرسلان ها و سرامیک های فول بادی که مناسب کار به عنوان سرامیک نما در ساختمان هستند گزینه مناسب تری نسبت به سایر متریال های ساختمانی است.

در اینجا توجه به چند نکته حائز اهمیت می باشد. در مقایسه با سنگ طبیعی، کاشی پرسلان و سرامیک فول بادی از تراکم بالایی برخوردار است و در برابر مواد شیمیایی مثل اسیدها و بازها مقاومت بهتری دارند، هم چنین به دلیل ضخامت کمتر نسبت به سنگ نصب آن راحت تر است و بار مرده کمتری به ساختمان تحمیل مینماید و روش نصب آن هم از نوع ریلی و بدون ملات است، بنابراین آسیب‌هاي احتمالی کمتر می شود و نصب آسان‌ و سریعی دارد.

معایب سرامیک نما

سرامیک ها به عنوان ساخته دست انسان شناخته می شوند و دارای تنوع رنگ های متنوعی است، اغلب آنها به صورت رنگ های یکدست و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خود را به رخ می کشند. هر چند سرامیک زیبایی خاص خودشان را دارند و از نظر استحکام و جلا بسیار روی آنها کار شده است اما مرور زمان از زیبایی اولیه آنها می کاهد و طرح های جدید جایگزین آنها خواهند شد.

یکی از مهمترین معایب استفاده از سرامیک در نمای ساختمان، عایق نبودن آن در مقابل سرما و گرما و صدا است. همچنین نماهای سرامیکی به دلیل حالت لعاب چاپی و طرح یکنواخت آن در کنار بازتاب شدید نور جلوه زیبایی به ساختمان نمی دهند و برای بیننده در بلندمدت خسته کننده می شود. این نما در هنگام نصب مشکل پیوستگی داشته و بندهای آن نمایان خواهد بود. سرامیک پرسلان به دلیل ضدآب بودن فاقد چسبندگی مستحکم به مصالح سیمانی است در نتیجه تغییرات جوی باعث انقباض و انبساط و جدا شدگی آن از بدنه ساختمان می گردد. این پرسلان ها در صورت نصب نادرست با کوچکترین نوسانات دمایی دچار ترک و شکستگی می گردند.

سرامیک نما

معایب سنگ نما

یکی از مهمترین عیب های سنگ نما عدم یکنواختی طرح و رنگ آن است. طرح و رنگ این نوع سنگ با بهترین سرت رنگی هم در هنگام نصب به طور یکنواخت در نمی آیند و باز هم بازی رنگ در آنها دیده می شود. کسانی که سنگ را به عنوان نمای داخلی ساختمان خود قبول می کنند باید با این مقوله که نمی توان سنگی را پیدا کرد که در آن بازی رنگ مشاهده نشود، کنار بیایند.

سنگ های طبیعی به علت تخلخل زیاد پیوسته ای که در بافت خود دارند دارای جذب آب بسیار بالایی هستند. به همین عبور آب و رطوبت از تخلخل های شبکه شده درون سنگ باعث نفوذ رطوبت به پشت سنگ و داخل ساختمان در طولانی مدت می شود و منجر به آسیب دیدگی گچ دیواردر درون ساختمان می گردد. در مناطق سرد سیر و فصول سرد سال بدلیل تشکیل یخ در حفره های موجود در سنگ، دچار آسیب دیدگی و شکستگی می می گردد در نتیجه دیوارها ممکن است دچار رطوبت زدگی شوند. در نتیجه این نما جهت مناطق معتدل و مرطوب، همچنین مناطق سردسیر گزینه مناسب نمی باشند.

جالب است بدانید رنگ های متنوع در مدل جدید کاشی و سرامیک نشان دهنده گذران زمان بوده و مشقت و صبر طبیعت در آن جلوه گر است، بر اثر مرور زمان نه تنها تکراری نمی شوند بلکه روز به روز نقش و نگار آنها به روز شده و هیچ بیننده ی خوش ذوقی را از تماشای خود خسته نمی کنند.

شما با استفاده از سرامیک پرسلانی طرح سنگ می توانید این طرح جذاب را در نمای ساختمان خود استفاده نمایید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند