حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
688 بازديد

تمیز کردن کاشی و سرامیک

تمیز کردن کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک از گذشته تا به امروز به عنوان مهمترین پوشش دهنده‌های ساختمانی شناخته می‌شدند که قابلیت استفاده در فضاهای پر رفت و آمد و به طور کل فضاهایی که در تماس مستقیم با آب یا رطوبت هستند استفاده می‌شد.

پیشرفت این نوع پوشش دهنده ساختمانی در کیفیت، مقاومت و ارائه انواع طرح و نقش تا بدانجا رسیده است که امروزه استفاده از کاشی و سرامیک دیگر تنها منتهی به آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی نمی شود. کاشی و سرامیک در هر فضا و مکانی قابلیت استفاده دارد. امروزه بسیاری به جای گچ کاری دیوارها و فرش کردن تمامی خانه از دیوارپوش و کف پوش کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند و دیگر نیاز به موکت کردن یا فرش کردن تمامی خانه نمی باشد. 

تمیز کردن  سرامیک کف

همانطور که گفته شد استفاده از کاشی و سرامیک و شکل مستحکم تر آنها پرسلان امروزه با افزایش چشمگیری مواجه شده است. این نوع پوشش دهنده توانسته است جایگزین مناسبی برای سنگ‌های تزیینی نیز باشد. توجه به این نکته لازم و ضروری است که تمیز کردن کاشی و سرامیک راحت است اما کاری است که نیاز به دقت و حوصله شما دارد. این نوع پوشش دهنده نیاز به شستشوی مداوم ندارند اما تمیز نگه داشتن آن اصل مهمی می‌باشد که باید اصولی انجام گردد. 

میزان شستشوی کفپوش‌های سرامیکی  با میزان رفت و آمد روی آنها رابطه مستقیمی دارد. هر چه رفت و آمد و تردد در مناطق سرامیک شده بیشتر باشد به همان اندازه میزان لکه پذیری سطوح نیز بیشتر خواهد شد در نتیجه یک برنامه ریزی صحیح برای تمیز کردن و شستشوی کاشی و سرامیک امری لازم و ضروری می‌باشد.
در فضاهای پر رفت و آمد لازم است هر روز جارو و گردگیری انجام گردد. این کار از تجمع گرد و خاک در میان درزها جلوگیری می‌کند و دیگر فضا برای رشد قارچ و کپک فراهم نمی گردد علاوه بر آن هفته ای یکبار لازم است با استفاده از پارچه نم دار و مواد شوینده ملایم لکه‌های ماندگاری را که با جارو و گردگیری از بین نمی رود تمیز کرد.

مراحل تمیز کردن  کاشی و سرامیک کف

کاشی سرامیک و سنگ طبیعی از سایر پوشش دهنده‌های ساختمانی ماندگارتر هستند. آنها به طور کل در برابر خراش و خط و خش مقاوم هستند، لکه‌ها به سرعت از روی آن تمیز شده و با اغلب دکورها همخوانی دارند. در گذشته برای پر کردن فضای بین سرامیک و سنگ از دوغاب استفاده می‌شد اما امروزه استفاده از پودرهای بندکشی شکل حرفه ای تری به آن داده است. برای تمیز کردن کاشی و سرامیک نکاتی است که بهتر است آنها را برای داشتن نتیجه بهتر کنید.

جارو کردن پیش از طی کشیدن

همیشه قبل از طی کشیدن سطح مورد نظر را خوب جارو کنید در غیر این صورت حین طی کشیدن همه سطح کثیف خواهد شد

تمیز کردن لکه‌های سرسخت

قبل از هر چیز لکه‌های سرسخت را خوب تمیز کنید و برای آنها وقت کافی بگذارید که کاملا پاک شوند.

تمیز کردن لکه‌های رژلب، ماژیک، رنگ و جوهر

این نوع لکه‌های با کمک اسفنج و کمی الکل به راحتی تمیز می‌شود تنها کافی است اسفنج الکلی شده را روی لکه بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس آن را بسابید تا لکه برطرف شود.

تمیز کردن اثر خراش

کمی محلول WD-40 را روی پارچه مالیده و سطح را تمیز کنید.

تمیز کردن لکه‌های خشک شده غذا

برای پاک کردن لکه‌های باقی مانده غذا می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و آب به شکل خمیر استفاده کنید. خمیر حاصله را روی لکه گذاشته و با حوله نمدار تمیز کنید.

آماده کردن محلول تمیز کننده و آبکشی

در صورت استفاده از شوینده بازاری دستورالعمل روی بسته بندی را خوانده و کاملا مطابق دستور عمل نمایید. از محلول در مقداری که مشخص شده است استفاده کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید با آب داغ لکه‌های چربی و روغن را تمیز کنید.
 یادتان باشد طی را هر چند لحظه یکبار با آب گرم یا آب خنک حتما بشویید طی کشیدن کل سطح با طی کثیف می‌تواند سطوح را بیشتر لکه کند.

عدم خیس کردن بیش از حد کفپوش

هربار که طی را در سطل وارد و خارج می‌کنید آن را خوب تکان دهید تا آب اضافی گرفته شود. کاشی وینیل نباید بیش از حد خیس شود. آب اضافی می‌تواند درزها را لکه کند.

نحوه تمیز کردن بندکشی

در صورتی که دوغاب یا بندکشی روکش نداشته باشد، می‌توانید گرد و خاک را جذب کرده و به راحتی تمیز نشود. مواد شوینده بسیاری وجود دارد که می‌توانند دوغاب و بندکشی‌ها را تمیز کرده و آن را به شکل روز اول در آورد. توجه داشته باشید که استفاده از برس‌های نرم در تمیز کردن بندکشی‌ها و درزها کمک بسیاری به شما خواهد نمود. 

استفاده از خمیر جوش شیرین و آب

با مخلوط نمودن جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید. خمیر را روی درز بندکشی مالیده و با مسواک یا برس تمیز کنید. با برس دندانه نرم می‌توانید گرد و خاک را تمیز کنید.

استفاده از هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یکی از مواد رایج برای تمیز کردن لکه‌ها و رسوب‌های کاشی و سرامیک می‌باشد که در تمیز کردن درز‌های بندکشی بسیار مناسب است. در هنگام استفاده از هیدروژن پراکسید روی درز از محافظ چشم استفاده کنید. این محلول باید حداقل ده دقیقه روی سطح بماند آنگاه با استفاده از یک برس نرم مانند  مسواک آن را تمیز کنید.

سفید کننده اکسیژنه

با ترکیب سفید کننده و آب خمیر تهیه کنید. آن را روی درز مالیده و بگذارید ده تا پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با مسواک تمیز کنید.
سفید کننده کلر را روی دوغاب به کار نبرید زیرا در بلند مدت به دوغاب آسیب رسانده و آن را تجزیه می‌کند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند