حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
622 بازديد

تهدید امنیت شغلی کارگران کاشی کاژه

تهدید امنیت شغلی کارگران کاشی کاژه

به گزارش کاشی لند به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه کاشی کاژه اسلام آباد غرب می‌گویند عدم همکاری سازمان راهداری و پایانه‌ها برای استفاده شرکت کاشی‌کاژه از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل سراسری در یک ماه گذشته باعث شده امنیت شغلی آنها که ماهیتی دائمی و مستمر دارند با تهدید جدی مواجه شود.

براساس گفته این کارگران؛ کارخانه کاشی کاژه با نزدیکی به مرز عراق یکی از صادرکنندگان اصلی کاشی و سرامیک به این کشور محسوب می‌شود اما فعالیت این واحد تولیدی بعد از بسته شدن مرز سومار به دلیل عدم ترخیص به موقع بار در سایر مرزها همانند مرز پرویزخان و خسروی، از روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه با ۸۰۰ کارگر با مشکل مواجه شده و این نگرانی وجود دارد که با ادامه این روند، کارگران کار خود را از دست بدهند.

کارگران کارخانه کاشی کاژه در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند پیش از این مسئولان در راستای حمایت از تولیدات استان مصوبه‌ای برای خروج محصولات واحدهای صنعتی و تولیدی استان از مرزهای صادراتی بدون نوبت ترخیص و تخلیه صادر کردند، که آنهم از حدود دو سال پیش لغو شده است.

آنها با اشاره به اینکه در حال حاضر اداره راهداری امکان استفاده از شرکت‌های باربری سراسری را از کارخانه کاشی کاژه سلب کرده است، در ادامه افزودند: این کارخانه ناچار است هم اکنون برای انتقال محصولات خود به خارج از مرز با باربری‌های محلی و شهرستانی که توانایی و امکانات لازم برای حمل بار در حجم زیاد را ندارند، بهره بگیرد.

به گفته کارگران کاشی‌کاژه، بیشترین فشار بر روی کارگرانی است که با هفت خط تولیدی در سه شیفت کاری  مشغول کارند.

طبق اظهارت آنها؛ این کارخانه با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز، کاشی‌های متنوعی را برای کف و دیوار تولید می‌کند. هم اکنون نیز به دلیل متوقف شدن صادرات برای انبار محصولات تولیدی خود، با کمبود جا و انبار مواجه است. در عین حال موضوع محدود شدن حمل ونقل به مشکلات آن افزوده است.

این منابع خبری با بیان اینکه در این واحد معدنی نزدیک به ۸۰۰ کارگر مشغول کارند، گفت: تمامی این کارگران که طی یک هفته گذشته هر روز در محل کار خود حاضر شده‌اند از وضعیت به وجود آمده احساس نگرانی می‌کنند.

در این زمینه حسن عزیزی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه) گفته است: در چند روز گذشته به واسطه عبور زائران اربعین حسینی از مرز خسروی با ترافیک سنگین  خودروها و زائرین صادرات در این مرز به کندی انجام می‌شد که اکنون با اتمام سفر زائران و عادی شدن وضعیت ترافیک؛ شاهد از سرگیری صادرات از این مرز هستیم.

به گفته وی؛ انبار‌های این شرکت به دلیل عدم انجام صادرات در چند روز اخیر پر شده و این موضوع به مشکلی برای کارخانه با بیش از ۵۰۰ کارگر مبدل شده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند