حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
454 بازديد

توجه به حوزه نوآوری و فناوری در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

توجه به حوزه نوآوری و فناوری در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری برنا از یزد، اولین رویداد ملی نوآوری های صنعت سرامیک، کاشی و لعاب با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان و فعالان صنعت کاشی و سرامیک استان در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هر فعالیتی که در حوزه نوآوری و فناوری و در بخش صنعت اتفاق می افتد جزئی از اولویت های استان است و وظیفه مدیران ارشد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان حمایت از این نوع حرکت هاست که در کنار بخش خصوصی بتوانند در مسیر جهت‌دهی خوب بخش صنعت به سمت کارهای نوآوری کمک کنند.

"محمدعلی طالبی" ادامه داد: صنعت کاشی و سرامیک استان امروز یکی از ‌بخش های عمده صنعت است و علاوه بر سهمی که در تولید و ارزش افزوده استان دارد دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور است.

عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: استان یزد با وجود ۷۸ کارخانه فعال کاشی ‌و سرامیک و انجام ۴۰ طرح نیمه تمام در این حوزه سهم عمده ‌ای را در تولید کاشی دارد و بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور در این حوزه از این استان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر در حوزه نوآوری و فناوری در استان اتفاقات خوبی رقم خورده است، ایجاد کارخانه نوآوری در استان و فراهم شدن زمینه های ایجاد کارخانجات نوآوری تخصصی در حوزه نساجی و فولاد را ازجمله این اقدامات عنوان و اظهار امیدواری کرد تا حرکت های نوآورانه در صنعت کاشی و سرامیک نیز منجر به ایجاد کارخانه نوآوری در این حوزه شود.

استاندار یزد با بیان اینکه "حتی اگر از منظر پدافند غیرعامل هم بخواهیم به حوزه کاشی و سرامیک استان توجه کنیم باید دغدغه‌مند این سرمایه گذاری‌های عظیم باشیم"، گفت: صنعت کاشی و سرامیک بخش قابل توجهی از اشتغال استان و ارزآوری کشور و استان را به خود اختصاص داده است و اگر خدای نکرده در حوزه فناوری و نوآوری در این بخش با کمبودهایی مواجه شویم ‌و واحدهای تولیدی ما عملاً نتوانند محصولات خود را بفروشند و تولیداتشان مورد اقبال دنیا قرار نگیرد، آنگاه شاهد بحران هایی در سطح کشور و استان خواهیم بود.

"طالبی" ادامه داد: باید بتوانیم با تجهیز به علم روز، استفاده از فناوری های نو و دانش متخصصان ایرانی شرایطی را فراهم کنیم که رقابت پذیری ما برای آینده تضمین شده باشد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قدم زدن در این مسیر با شرایطی که امروز ما در دنیا داریم و هر ازگاهی به بلای تحریم‌های ظالمانه مبتلا می شویم، ضرورت اقتضاء می کند تا در این حوزه آنچه از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم تا به نوعی وابستگی های خود را به خارج از کشور کاهش دهیم ‌که خوشبختانه در حال حرکت در این مسیر هستیم و تحریم های جاری در کشور یکی از برکات هایش توجه به نقاط ضعف در بخش تولید بوده که در حال حاضر در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی در کشور و استان یزد در حال انجام است.

گفتنی است در اولین رویداد ملی نوآوری های صنعت سرامیک، کاشی و لعاب، بیش از ۵۰ طرح نوآوری به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شده و شش طرح برگزیده برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حوزه کاشی، سرامیک و لعاب ارائه گردید که زمینه تعامل طرفین نیز با برگزاری جلسات مشترک فراهم شده است.

شایان ذکر است رویداد ملی نوآوری صنعت سرامیک، کاشی و لعاب با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز فن بازار ملی ایران، پارک علم و فناوری یزد، انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور، انجمن صنفی لعاب و رنگدانه های سرامیکی ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی استان یزد برگزار شد.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند