حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.3
1990 بازديد

تولید آجر نسوز با کیفیت جهانی در کارخانه آجر سفید دشت

تولید آجر نسوز با کیفیت جهانی در کارخانه آجر سفید دشت

کارخانه ای که با تولید آجر نسوز (ماده اولیه)، موجب رونق تولید در صنایع فولاد شده است و تولید کنندگان صنایع فولادی را بر آن داشته از محصولات تولید داخل به جای آجر نسوزهای آلمانی و بلژیکی استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، جوانان این استان با ایمان و تلاش در کارخانه فرآورده‌های نسوز سفیددشت چرخ تولید را می‌چرخانند و در سال «رونق تولید» عزم شان بر تولید بیشتر و با کیفیت‌تر است.

300 نیروی کارخانه آجر نسوز سفیددشت بالای 50 درصد آجر نسوز صنایع فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع فولادی کشور، را تأمین می‌کنند و همگی خوشحالند که توانایی تولید محصول با کیفیتی را دارند که در اقتصاد کشور و رونق تولید تأثیر بسیاری دارد.

مقاومت به شوک‌های حرارتی، سوزندگی آتش و خوردگی شیمیایی از مهمترین ویژگی‌های آجرهای نسوز با کیفیت و استاندارد است.

مسئول تعمیرات نسوز و فولاد سازی و ریخته گری مجتمع فولاد مبارکه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری می‌گوید: حدود 250 تن ذوب داخل کوره با دمای 650درجه وجود دارد و این آجرهای نسوزی اند که مذاب را داخل پاتیل‌ها نگه می‌دارند و نمی گذارند دمای بدنه پاتیل بالا رود یا حادثه ای پیش آید.

آقای ایرانپور می‌افزاید: کیفیت آجرهای نسوز سفیددشت در مقایسه با کشورهای اروپایی و ژاپن برابری کند.

کارخانه فولاد مبارکه در کشور سالانه برای تولید محصولات خود به 30هزار تن آجر نسوز نیاز دارد.

مدیرعامل کارخانه آجر نسوز سفیددشت می‌گوید: این واحد تولیدی بیشترین تولید این محصول را در کشور بر عهده دارد و به طور متوسط سالانه 28 هزار تن محصول تولید می‌کند.

آقای فرحی از صرفه جویی 30میلیون یورویی برای خرید آجر نسوز خبر می‌دهد و می‌افزاید: نتیجه کار شبانه روزی همه تلاشگران تولید آجرنسوز موجب شده تا بخشی از محصولات به کشور‌های عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان هم صادر شود.

کسب رتبه نخست تولید در کشور و خاورمیانه

کارخانه آجر نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفیددشت به فاصله 45 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید انواع فرآورده‌های نسوز از 12 سال پیش وارد بازار داخلی شد.

چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان‌های تولید کننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده اند و کارخانه آجر نسوز سفیددشت در چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید این محصول را در کشور و خاورمیانه دارد.

منزوی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان می‌گوید: در این واحد علاوه بر تولید محصول با کیفیت جهانی، قطعات خاص هم تولید می‌شود.

مدیر داخلی کارخانه آجر نسوز سفیددشت از تولید دو محصول جدید با عنوان دریچه‌های کشویی و قطعات جدید خبر می‌دهد و می‌گوید: این محصولات برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه تولید شده اند و کار کنترل مذاب را انجام می‌دهند و در صنایع فولاد کاربرد دارند.

آقای نعیمی از تراز ارزی مثبت در کارخانه آجر نسوز سفیددشت خبر می‌دهد و می‌افزاید: در حوزه آجر نسوز بالای 40درصد و قطعات بیش از 500درصد تراز ارزی کشور مثبت است.

اما این همه دستاورد‌ها در گرو تأمین مواد اولیه است که فعلا تا شش ماه انبار کارخانه جواب می‌دهد.

تولید مواد اولیه آجر نسوز

فروآرده‌های نسوز رونق تولید در فولادهای کشور هستند؛ اگر مواد نسوز وجود نداشته باشد یک گرم فولاد هم تولید نمی شود.

آقای فرحی، مدیرعامل کارخانه آجر نسوز سفیددشت از برنامه ریزی و تلاش برای تولید مواد اولیه در این واحد خبر می‌دهد ومی گوید: کارشناسان و مهندسان این کارخانه با همکاری و همفکری دیگر مهندسان کشور که در این نوع خاص صنعت دارای تخصص هستند؛ تلاش دارند مواد اولیه تولید آجر نسوز و سایر فرآوردهای نسوز را تولید نمایند و کشور را از واردات مواد اولیه بی نیاز کنند تا رونق تولید همچنان ادامه یابد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند