حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
1530 بازديد

در خواست هزینه تکمیل آزمایشگاه سرامیک ایران

در خواست هزینه تکمیل آزمایشگاه سرامیک ایران

عصر روز گذشته رامین زارع نماینده انجمن کاشی و سرامیک استان یزد در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار داشت: کاشی و سرامیک به عنوان هفتمین صنعت راهبردی کشور مطرح است و یزد تولیدکننده ۵۹ درصد و صادرکننده ۶۰ درصد از کاشی کشور است.

زارع با بیان اینکه در کشور ۳.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است، گفت: ۶۰ درصد از این میزان سرمایه گذاری مربوط به استان یزد است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۴ درصد کاشی یزد به عراق صادر می‌شود و به جز افغانستان و پاکستان، تنها چهار درصد کاشی و سرامیک یزد به سایر کشورها صادر می‌شود.

نماینده انجمن کاشی و سرامیک استان یزد ادامه داد: خلق نوآوری از طریق ذخیره و بهره‌وری و انرژی و منابع و رفع چالش‌های نوآوری از اهداف استراتژیکی است که در صنعت کاشی و سرامیک دنبال می‌شود.

زارع با اشاره به چالش‌های نوآوری عنوان کرد: بهینه سازی مصرف آب از چالش‌ها است زیرا برای یک مترمربع کاشی ۲۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

وی، چالش بعدی این صنعت را تکمیل شبکه آزمایشگاهی مرکز توسعه فناوری سرامیک اعلام کرد و افزود: هدف این آزمایشگاه بررسی استاندارد محصولات صادراتی برای حفظ برند کاشی و سرامیک استان است.

زارع تاکید کرد: به آزمایشگاه پایلوت و مواد سرامیک نیاز داریم تا واحدها بتوانند در این واحد محصولات خود را مورد آزمایش قرار دهند.

وی، عدم فرآوری و جایگزینی مواد اولیه را از دیگر چالش‌های صنعت کاشی و سرامیک اعلام کرد و از معاون رئیس جمهور خواستار تأمین کمک هزینه تکمیل آزمایشگاه پایلوت و سرامیک مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران شد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند