حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
940 بازديد

رشد درآمد کسرا با تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر

رشد درآمد کسرا با تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر

بر مبنای بررسی‎های واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری بازار (آبسیم)، شرکت تولید سرامیک صنعتی با عنوان شرکت "سرامیک‌های صنعتی اردکان" تولیدکننده انحصاری محصولات آلومینا در کشور و بزرگترین تولیدکننده محصولات سرامیکی در پایـه سیلیکاتی در خاورمیانه شناخته می‎شود. این شرکت در راستا توسعه و تکمیل انواع کاتالیست‌‎ها، در حال حاضر با شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت همکاری دارد.

در ماه های اخیر با بروز رکود اقتصادی و افت عملیات در بازار ساخت‎‌وساز کشور، شرکت کسرا به منظور حفظ درآمدهای خود، به سمت محصولات با حاشیه سود بالاتر مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی ‎و فولاد حرکت کرد. در همین راستا این شرکت در سالهای اخیر از حجم تولید محصول گلوله‌های سرامیکی خود که در صنایع نفت و پتروشیمی ‎کاربرد داشته است، کاسته و بر کاتالیست‌های جدید از جمله تیتانیا و اکتیو آلومینا تمرکز کرده است.

بررسی‎های انجام شده بیانگر این است که شرکت «سرامیک‎های صنعتی اردکان» به لحاظ حاشیه سود عملیاتی نسبت به سایر شرکت‌های هم‎گروه وضعیت مناسبی دارد. در صورت ادامه روند صعودی قیمت محصولات معدنی و فلزات اساسی در بازارهای بین‌المللی و نیز رفع موانع صادرات، این شرکت می‎‌تواند درآمد قابل ملاحظه‌ ای از محل سرمایه‌گذاری‌‎ها، طی سال‎های آتی به دست آورد.

در بحث فروش، بر خلاف سال 96 که یک روند صعودی را طی کرد، در تابستان سال 97 مقدار فروش از تب و تاب افتاد و گام در مسیر نزول گذاشت. در مجموع، مقدار فروش ماهانه در سال جاری به مراتب کمتر از سال گذشته بوده است.

 

اما این موضوع باعث افت مبلغ فروش نشد و در واقع افزایش نرخ‎های فروش به شرکت کمک نمود تا بتواندکاهش فروش را جبران نماید. از شهریور ماه به یکباره نرخ‎های فروش محصولات به صورت میانگین رشد قابل توجهی را به معرض نمایش گذاشتند. هر چند در تمام ماه‎های سال جاری نرخ فروش بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

 

به طور کلی، فروش کسرا در دو ماه اخیر جهش ناگهانی داشته که علت آن را می‎توان در رشد همزمان نرخ فروش و به خصوص مقدار فروش جستجو کرد. تا پایان بهمن ماه این شرکت با ثبت درآمد فروش 435 میلیارد ريال، 40 و 24 درصد به ترتیب از دوره 11 ماهه و کل سال 96 پا را فراتر گذاشته است.

«کسرا» پیش بینی کرده بود در 3 ماهه پایانی سال جاری به فروش 233 میلیارد ريالی دست یابد و جمع فروش کل سال خود را به رقم 516 میلیارد ريال برساند. این رقم در مقایسه با درآمد فروش دوره 12     ماهه سال 96 حدود 48 درصد رشد نشان می‎دهد. با این اوصاف به نظر می‎رسد شرکت می‎تواند تا پایان سال جاری بر پیش بینی‎های خود رنگ واقعیت بپاشد و کار خود در سال 97 را با تعدیل مثبت بیش از 40 درصدی به پایان رساند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند