حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1342 بازديد

سیر تحول آجر از گذشته تا به امروز

سیر تحول آجر از گذشته تا به امروز
از زمان باستان که آجر از پختن لای و پوشال در برابر نور خورشید ساخته می شد؛ کاشی سنتی ارتقا یافته است. اما تکنولوژی مدرن نمی تواند عناصر آن را که شامل خاک رس، ماسه و آب است، تغییر دهد. 

سختی و دوام آجر این حقیقت را ثابت می کند که آجر از معدود مصالح ساختمانی است که از خطر نابودی نجات یافته و همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع آجر

آجر در انواع مختلفی بسته به پروژه مورد نظر موجود است:

آجر ساختمانی : دارای حفره ها و سوراخ هایی است که به منظور کاهش مصرف مواد و کاهش وزن محصول اند.
آجر آتش : مقاوم در برابر گرماست و برای بخاری و یا سازه های حساس در برابر گرما به کار می رود.
پاورها (Pavers) : برای پیاده روها، لبه ها و پاسیو استفاده می شود.
آجر آنتیک : مصارف زیبایی شناسی معماری دارد و برای القای حس آنتیک و قدیمی بودن مورد استفاده قرار می گیرد.
روکش آجر : آجرهای به هم پیوسته جانبی که قابلیت تحمل بار را ندارند و بدون نیاز به ملات برای مصارف داخلی و خارجی به کار برده می شود.
SW : قادر به تحمل انجماد و چرخه ذوب است.
MW : قادر به تحمل یخ زدگی است و برای دیوار های خارجی استفاده می شود.
NW  : فقط برای مصارف داخلی است.
و ...

آجر ده سوراخ

آجر ده سوراخ از دسته آجرهای ساختمانی است. این آجر حداکثر ظرفیت برای نگه داشتن سیمان را دارد که موجب اتصال سریع می شود. وزن کمتر این نوع آجر به سبب سوراخ های آن، سبب صلبیت بیش تر آجر و در نتیجه کاهش ریسک می شود. کشورهای توسعه یافته جهان بیش تر از این نوع آجر در پروژه های مختلفشان استفاده می کنند.

شکل و ابعاد

ابعاد آجر استاندارد 92*57*203 mm است اما ابعاد آجر به ابعاد آجر استاندارد قرمز محدود نیست و شکل ها و رنگ های متنوعی برای مصارف خاص طراحی و ساخته می شود.

مزایای آجر ده سوراخ

مقاومت فشاری بالا
شکل و ابعاد یکنواخت و دقیق
جاذب رطوبت پایین
کیفیت بالا
رنگ و شکل زیبا
بدون نیاز به هزینه برای رنگ آمیزی
قیمت به صرفه
 

قیمت آجر ده سوراخ

قیمت آجر ده سوراخ طیف گسترده ای را دارد که به کیفیت مواد اولیه مصرفی، رنگ و ... بستگی دارد. آجرهای قالبی که توسط یک قالب ساخته شده اند ارزانترین و همچنین معمول ترین نوع آجر هستند. آجرهای دست ساز به طرز قابل ملاحظه ای گران تر هستند.

رنگ آجر نیز بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد. رنگ نهایی آجر به چگونگی حرارت دیدن آن وابسته است. عمدتا در روش دست ساز آجر می توان به رنگ های خاص مورد نظر رسید.

 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند