حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1104 بازديد

صنعت کاشی و سرامیک از نظر کیفیت وضعیت مناسبی ندارد.

صنعت کاشی و سرامیک از نظر کیفیت وضعیت مناسبی ندارد.
علی کلباسی رئیس هیات مدیره کاشی مرجان در حاشیه نمایشگاه کاشی و سرامیک اعلام کرد: صنعت کاشی و سرامیک از نظر کیفیت وضعیت مناسبی ندارد.

 کلباسی در حاشیه برگزاری نمایشگاه كاشي و سراميك گفت: یکی از مشکلات صنعت کاشی و سرامیک اضافات تولید و سرمایه گذاری بی رویه در این صنعت می باشدبه طوری که شاهد تولید دو سه برابری عرضه نسبت به تقاضا در کشور هستیم. در واقع افرادی که آشنایی با صنعت کاشی و سرامیک ایران نداشتند به دلیل سهولت در وام گیری راه اندازی خط تولید کاشی و سرامیک توانستند وارد این صنعت شوند و در نتیجه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان قدیمی به وجود آوردند. 

وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک با خرید ماشین آلات گوناگون از نظر کمی رشد بالایی داشته به طوری که در سال های گذشته ما رتبه چهارم تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان و هم اکنون رتبه ششم و هفتم را در دنیا از نظر تولید داریم اما از نظر کیفیت این صنعت وضعیت مناسبی ندارد. این مقام همچنین اعلام کرد دلیل کاهش کیفیت صنعت کاشی و سرامیک نبود دانش کافی برای تولید و شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور باعث شده از این نظر پیشرفت مناسبی نداشته باشیم. 

این فعال صنعت کاشی و سرامیک درباره صادرات محصولات، عنوان کرد: عمده صادرات ما به کشورهای حوزه سی آی اس، کویت و به صورت محدود به کشورهای اروپایی است. البته در گذشته به عربستان سعودی نیز صادرات داشتیم که به دلیل مشکلات سیاسی رابطه ما قطع شد و هم اکنون نیز با توجه به اتفاقاتی که برای کشور قطر رخ داده در زمینه صادرات به این کشور برنامه هایی را درنظر گرفته ایم. 
وی در ادامه درباره ارائه تسهیلات بانکی در صنعت کاشی و سرامیک گفت: نرخ بالای سود بانکی و رابطه ای بودن دریافت وام ها باعث شده که دریافت تسهیلات مشکلاتی را برای فعالان صنعت کاشی و سرامیک به وجود آورده به شکلی که برخی از فعالان حتی نمی توان وامی از سرمایه در گردش خود دریافت کنند و در مقابل افرادی وام های کلان می گیرند و حاضر به پس دادن آنها نیز نیستند. 
کلباسی بیان کرد: بخش اعظمی از مواد اولیه کاشی و سرامیک در داخل کشور تولید می شود و تنها برخی از لعاب های خاص و دستگاه ها و طرح های چاپ را از کشورهای اروپایی وارد می کنیم. 
وی درباره انتظارات از دولت دوازدهم گفت: دولت صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند چرا که دخالت های دولت به صنعت بیشتر به عنوان مانعی است و کمتر نقش کمک کننده ای دارد و از سوی دیگر دولت ها در سال های گذشته به دنبال گرفتن مالیات از صنایع بودند که باعث شده شرکت ها دیگر توان پرداخت مالیات های سنگین را داشته باشند و از دولت دوازدهم می خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند