حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
5248 بازديد

طرح کاشی بین کابینتی

طرح کاشی بین کابینتی
یکی از مهمترین بخش‌های آشپزخانه فضای بین کابینتی است که  توجه ویژه دکوراتورها را امروزه به خود جلب کرده است و برای اجرای آن طرح‌ها و اشکال مختلفی پیشنهاد می‌شود.

بین کابینتی به فضای میان کابینت‌های نصب شده روی دیوار و کابینت‌های زمینی گفته می‌شود و این فضا برای دکوراسیون هرچه بهتر فضای آشپزخانه و ایجاد نمای بیشتر در جلوه بخشی استفاده می‌شود. متریال‌های قابل استفاده در دیوار پوش بین کابینتی از مواد مختلفی می‌تواند باشد که مهمترین آنها کاشی و سرامیک، سنگ، شیشه، فلز و کاغذ دیواری است. اما به طور کل عمده متریال مورد استفاده در فضای بین کابینتی از جنس کاشی و سرامیک است. اهمیت این پوشش دهی فضای بین کابینتی آنقدر زیاد شده است که امروزه در صنعت دکوراسیون و تولید کاشی و سرامیک عنوان جدیدی از کاشی‌های تزیینی با نام کاشی بین کابینتی پا به عرصه وجود گذاشته است. این متریال مدل جدید کاشی و سرامیک  هستند که جنبه تزیینی آنها در راس انتخاب قرار دارد. مزیت کاشی‌های بین کابینتی این است که به آسانی تمیز می‌شوند و در برابر حرارت و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

انوع کاشی تزیینی

با پا به عرصه گذاشتن کاشی بین کابینتی کم کم شرکت های مختلف تولید کننده کاشی و سرامیک و کاشی تزیینی تصمیم گرفتند که برای این نوع کاشی و سرامیک طرح و مدل متنوع تری را ارائه دهند تا خریداران بتوانند بهترین انتخاب را از میان مدل های مختلف کاشی بی کابینتی داشته باشند. کاشی بین کابینتی ارتباط مستقیمی به دکوراسیون آشپزخانه دارد و لازم است در انتخاب مدل آن علاوه بر طرح و رنگ کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد. اما چه مدل کاشی و سرامیکی برای این فضا مناسب است در این مطلب قصد داریم نمونه‌هایی از طرح‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

کاشی بین کابینتی طرح گل و بوته

طرح های شاد رنگی، برگرفته از طبیعت همیشه می تواند راه گشای دکوراسیون باشد، این طرح ها جانی دوباره به فضای آشپزخانه می دهند و محیط آن را به یک محیط گرم و پویا تبدیل می کند. همانطور که در تصویر می‌بینید رنگ‌های شاد و زنده در این مدل جدید کاشی و سرامیک فضایی شاد و جذاب را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. فضای گرم آشپزخانه دقیقا به چنین طرح‌هایی برای پویا شدن نیاز دارد. اگر خیال دارید آشپزخانه تان محیطی باشد که همیشه از حضور در آن لذت ببرید از طر های گل و بوته یا طرح های اسلیمی بهره بگیرید.

کاشی بین کابینتی طرح گل و بوته

کاشی بین کابینتی طرح سیاه و سفید

طرح های سیاه و سفید می تواند در ارائه یک محیط جذاب و مدرن نقش مهمی دارند، این مدل طرح برای کسانی که به دنبال ایجاد فضای رنگی در آشپزخانه نیستند گزینه مناسبی است، جذابیت ترکیب رنگ سیاه و سفید به خصوص در آشپزخانه‌هایی که کابینت‌های سفید دارند جلوه ای بی نظیربه فضا می‌بخشد. طرح های سیاه وسفید در نمونه های مختلفی از گل و گیاه، اشکال هندسی و ... در بازار موجود است. فضای بین کابینتی فضایی است که تمام نگاه بیننده را در آشپزخانه جذب می کند، پس در انتخاب آن سلیقه را مقدم بر مد روز بودن قرار دهید.

کاشی بین کابینتی طرح سیاه و سفید

کاشی بین کابینتی طرح تیغ ماهی

چیدمان کاشی در جلوه گری تایل های ساده بسیار موثر است، یکی از طرح های چیدمان که بسیار مورد علاقه خانم های خانه دار است، طرح تیغ ماهی است که کاشی های مستطیلی در آن به صورت راست و چپ چیده می شود و جلوه ای جذاب را ایجاد می کند. استفاده از کاشی های رنگی یا طرح دار برای این مدل چیدمان می تواند تحولی بزرگ در آشپزخانه شما ایجاد نماید. طرح سنگ یکی از محبوب ترین طرح‌ها در کاشی و سرامیک است که در ترکیب با چیدمان تیغ ماهی فضای بین کابینتی را دگرگون نموده است. شما می‌توانید این طرح را با نوعی جدیدی از چینش کاشی در کنار هم به صورت زیکزاک استفاده نمایید و جلوه ای فوق العاده به فضای داخلی آشپزخانه تان ببخشید.

کاشی بین کابینتی طرح تیغ ماهی

کاشی بین کابینتی طرح پازلی

یکی دیگر از طرح های رایج در تولید کاشی و سرامیک، طزح های چفت و بستی است، که بیشتر شبیه یک طرح پازل شناخته می شوند. طرح‌های پازلی به طور کل طرح‌های محبوبی در کاشی و سرامیک هستند به خصوص کاشی و سرامیک بین کابینتی هستند، این نوع کاشی اغلب در ابعاد کوچک ساخته می شوند تا قرار گرفتن آنها در کنار هم جلوه بیشتری ایجاد نماید. شما می توانید با انتخاب کاشی و سرامیک پازلی می‌تواند نمای صدچندانی به آشپزخانه خود بدهید. 

کاشی بین کابینتی طرح پازلی

کاشی بین کابینتی طرح شش ضلعی

در سالهای اخیر طرح های شش ضلعی یا لانه زنبوری به عنوان یکی از طرح های دوست داشتنی روی کار آمده است. این نوع طرح کمی شبیه به طرح های پازلی است که از کنار هم قرار گرفتن شش ضلعی های مختلف در کنار هم به وجود می آید. طرح های شش ضلعی در فضای بین کابینتی بسیار محبوب هستند زیرا نگاه بیننده را به خود جلب می کنند و مانع از یکنواختی طح و منظره می شود. طرح لانه زنبوری را می توانید در ابعاد کوچک یا بزرگ انتخاب نمایید به طور کل این نوع طرح در جذب نگاه ببینده بسیار موفق است.

کاشی بین کابینتی طرح شش ضلعی

کاشی بین کابینتی با طرح فلس ماهی

یکی دیگر از طرح های دوست داشتنی طرح فلس ماهی است که بیشتر شبیه تپه های کوچک پشت سر هم بازنمایی می شوند. طرح فلس یکی از طرح‌های قدیمی می‌باشد که فضایی کلاسیک را ایجاد می‌کند. اگر به دنبال ایجاد یک طرح جدید هستید این نوع طرح را امتحان نمایید. 

کاشی بین کابینتی طرح فلس ماهی

کاشی بین کابینتی طرح سنگ

سنگ ها به عنوان متریالی از دل طبیعت برای انسان بسیار دوست داشتنی هستند، عنصر سنگ بیش از هزاران سال است که در ساخت و ساز توسط انسان استفاده می شود و به عنوان یک بخش مهم از تزیین نمای ساختمان به کار برده می شد. با روی کار آمدن کاشی های جدید و توانایی انسان در ایجاد طرح و نقش بر روی آن دیگر استفاده از سنگ های طبیعی به خصوص در آشپزخانه ها که نیاز به یک عنصر مقاوم در برابر گرما و رطوبت دارد، استفاده از طرح سنگ برای علاقمندان میسر گردید. سنگ های طبیعی اغلب در برابر گرما و رطوبت مقاوم نیستند و علاوه برآن شستشوی آنها ممکن است با مشکلاتی مواجه شود اما کاشی طرح سنگ متفاوت از این بحث عمل می کند و انتخاب آن می تواند بهترین گزینه برای کسانی که علاقمkد به دکور های طرح سنگ هستند باشد. این نوع کاشی کاملا منطبق بر اشکال سنگ‌های موجود در بازار هستند شما می‌توانید طرح کاشی بین کابینتی را با طرح سنگ کانتر ست نمایید و جلوه ای جذاب ایجاد نمایید.

کاشی بین کابینتی طرح سنگ آجری

سرامیک بین کابینتی طرح سنگ

در بازار سرامیک های طرح سنگ نیز در کنار کاشی های طرح سنگ وجود دارد و لازم به ذکر است که کاشی و سرامیک با یکدیگر تفاوت هایی دارند، ممکن است که میان طرح و رن' آنها تفاوتی وجود نداشته باشد اما سرامیک ها مقاوم تر هستند و مناسب استفاده در فضاهای پرتنشی همچون پشت گازها که دائما در معرض حرارت قرار می گیرند. سرامیک بین کابینتی برای استفاده در پشت سینک ظرفشویی نیز در الویت قرار دارد چون آب گریزی سرامیک ها نسبت به کاشی ها بیشتر است و شما می توانید با انتخاب سرامیک بین کابینتی طرح سنگ علاوه بر داشتن یک فضای جذاب در فضای بین کابینتی از کیفیت و دوام آنها در خطرات احتمالی همچون آتش سوزی و نشت آب خیالتان راحت باشد.

کاشی بین کابینتی طرح دایره ای

دایره از دوست داشتنی ترین طرح ها در نظر انسان است، استفاده از طرح دایره در فضای بین کابینتی علاوه بر ایجاد یک حس اطمینان در فضا جلوه ای نو و جذاب نیز ایجاد می نماید. این نوع طرح به عنوان یک طرح جذاب و دوست داشتنی که در عین حال بسیار ساده است مخاطبان بسیاری دارد. شاید در نگاه اول جذب این طرح کاشی نشوید اما پس از اجرای آن قطعا از نتیجه کار راضی خواهید بود.

کاشی بین کابینتی طرح دایره ای

کاشی بین کابینتی طرح هندسی

اشکال هندسی همیشه نگاه شما را به خود جلب می کنند خصوصا اگر به عنوان بخشی از یک طرح تکراری باشند که از ترکیب دو یا چند شکل هندسی به وجود آمده باشند و گره هایی را در مرکز دید بیننده به وجود آورند. این نوع طرح  جلوه ای بی نظیر را ایجاد می‌کند و فضای آشپزخانه را تحت الشعاه چینش خود قرار می دهد.  در طرح زیر دو شکل شش ظلعی و مربع را در کنار هم داریم که باعث جذابیت هر چه بیشتر طرح گردیده است.

کاشی بین کابینتی طرح هندسی

کاشی بین کابینتی ساده آجری

استفاده از کاشی های ساده نیز بسیار جذاب است تنها شرط آن به کار بستن یک چیدمان درست در اجرای کاشی و سرامیک ساده است. طرح کاشی بین کابینتی آجری بیشتر به کمک خط بندکشی بین کاشی ها به وجود می آید و لازم است که خط بندکشی عمودی میان کاشی ها  در یک راستا نیاشد. فراموش نکنید که همیشه لازم نیست یک کاشی طرح دار انتخاب کرد شما می توانید با استفاده از طرح‌های ساده مانند کاشی‌های مستطیل یا مربع ساده  با یک چینش خوب و جذاب جلوه ای بی نظیر را ایجاد نماید.

کاشی بین کابینتی طرح آجری

کاشی بین کابینتی طرح آجری

طرح آجری یکی از طرح های دوست داشتنی در اجرای کاشی بین کابینتی است، به خصوص زمانی که جلوه گر ترکیب رنگی باشد. این نوع طرح بسیار دوست داشتنی است و با ترکیبی از رنگ‌های طوسی و خاکستری فضای جذاب و عالی را اجرا می‌کند. این نوع طرح رایجترین طرح در طرح کاشی بین کابینتی می‌باشد.

کاشی بین کابینتی طرح آجر

کاشی بین کابینتی طرح موزاییکی

موزاییک ها سابقه ای طولانی در طراحی دکوراسیون دارند و یکی از طرح های محبوب هستند. استفاده از این طرح ها جلوه ای جذاب و حرفه ای به آَپزخانه شما می دهد. فراموش نکنید که طرح موزاییک یکی از قدیمترین طرح‌های کاشی و سرامیک است که توسط کاشیکاران سنتی تولید می گردید. طرح موزاییکی با بهره گیری از رنگ های شاد می تواند جذابیتی صد چندان بگیرد.

کاشی بین کابینتی طرح موزاییکی

کاشی بین کابینتی طرح حصیری

از طرح های قدیمی اما دوشت داشتنی در دیوار می توان به طرح حصیری اشاره کرد، کاشی بین کابینتی طرح حصیری با ایجاد سایه روشن‌های جذاب می‌تواند فضای آشپزخانه را جذاب و حرفه ای نمایش دهد. این نوع طرح ها بیشتر به کمک دو رنگ کاشی در ابعاد مختلف ایجاد می شود.

کاشی بین کابینتی طرح حصیری

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند