حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
601 بازديد

مزایای بهره برداری از ساختمان‌ هوشمند

مزایای بهره برداری از ساختمان‌ هوشمند
با پیشرفت علم و همه گیر شدن استفاده از تکنولوژی های روز شاهد ظهور المان های جدید در طراحی ها به خصوص ساخت و طراحی ساختمان می باشیم.

امروزه ساختمان هوشمند نیز مانند سایر هوشمندسازی های بشر از استقبال بسیاری برخودار بوده است و هوشمندسازی منازل و بناها روز به روز در حال افزایش است. اما ساختمان هوشمند دقیقا چیست و به چه ساختمان هایی می توان گفت هوشمند؟

تعریف ساختمان هوشمند

ساختمان هوشمند، ساختمانی است که کلیه‌ی اجزای داخلی آن، به واسطه‌ای استفاده از یک سیستم یکپارچه منطقی برای سازگاری با محیط، در تعامل با یکدیگر باشند. به بیان دیگر، طراحان ساختمان‌های هوشمند با یکپارچه‌کردن چهار عنصر کلیدی یعنی سامانه‌ها، ساختار، سرویس‌ها و مدیریت، محیطی پویا و مقرون‌به‌صرفه را برای ساکنان فراهم می‌نمایند که به رفاه، راحتی و امنیت بیشتر ساکنان و کاربران آن ساختمان منجر می‌شود. امروزه، بازار جهانی ساختمان‌های هوشمند در چهار گروه بازار محصولات، بازار کاربر نهایی، بازار فناوری و بازار اپلیکیشن جا می‌گیرد.
س

ساختمان‌های هوشمند، ساختمان‌هایی هستند که از به روزترین سیستم‌های امنیتی و نظارتی در جهت کنترل و کارآمدتر کردن ساختمان، استفاده می‌کنند.
به طور میانگین، مردم، 80% از وقت خود را در داخل ساختمان‌ها، اعم از ساختمان‌های اداری، مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌ها، سپری می‌کنند. ساختمان‌ها هزینه‌ها و البته سرمایه‌های بسیاری را برای کسب و کارها به همراه دارند. هیچ جای تعجبی وجود ندارد که صاحبان ملک‌ها و مدیران دائما به دنبال راه‌های جدیدی برای بهینه و کارآمد کردن ساختمان‌ها باشند.

ساختمان‌های‌ هوشمند، ساختمان‌هایی هستند که راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای کارآمد کردن ساختمان اتخاذ کرده‌اند و یک انقلاب در اتوماسیون و مدیریت ساختمان به وجود آورده‌اند.

ساختمان هوشمند شامل نصب و بهره‌برداری از سیستم‌های فناوری یکپارچه‌سازی ساختمان است. این سیستم‌ها اتوماسیون ساختمان، راهکارهای ایمنی و امنیتی، ارتباطات و سامانه‌های مدیریت امکانات را دربرمی‌گیرند. تفاوت اصلی ساختمان هوشمند با ساختمان‌های معمولی در این است که همه‌ی وسایل، تجهیزات و امکانات در ساختمان هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک سیستم مرکزی به صورتی یکپارچه هدایت می‌شوند. به دیگر سخن، ساختمان هوشمند، ساختمانی است که مجهز به یک زیرساخت ارتباطاتی قوی است که آن را قادر می‌سازد به صورت مستمر نسبت به وضعیت‌های متغیر محیط واکنش نشان دهد و خود را با آنها هماهنگ کند.

ساختمان‌های هوشمند، امکان نظارت و کنترل ساختمان را در طیف وسیعی از موارد اعم از کنترل تهویه، گرمایش، سرمایش، سیستم‌های روشنایی و امنیتی و ... را  از راه دور را فراهم می‌کنند.

این ساختمان‌ها ایمنی و کارایی ساختمان را بالا می‌برند. در ساختمان‌های هوشمند، تلفن همراه شما کلید دسترسی و راحتی شما است. با نصب برنامه تخصصی ساختمان هوشمند به راحتی می‌توانید بر روی ساختمان خود نظارت و کنترل داشته باشید. مثلا اگر در زمان خروج از اداره و منزل فراموش کردید که چراغ را خاموش کنید، وارد اپلیکیشن شده و چراغ را خاموش می‌کنید. یا اگر فراموش کردید که درب گاراژ یا پارکینگ بسته شده بود یا خیر با مراجعه به اپلیکیشن آن را چک می‌کنید و اگر درب باز بودن با زدن یک دکمه آن را می‌بندید.

شایان ذکر است که ساختمان‌های هوشمند، سیستم مخصوص به خود را دارند که توسط نرم‌ افزارهای تخصصی فعال می‌شوند. با هوشمندسازی ساختمان خود، می‌توانید از به روزترین و بهترین سیستم‌های استاندارد امنیتی استفاده کنید.
 

مزایای هوشمندسازی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت ساختمان 

با وجود اینکه پیاده‌سازی سیستم هوشمند سازی و مدیریت ساختمان با افزایش هزینه‌های ساخت ساختمان مواجه می‌شویم، اما میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری ساختمان ناشی از اجرای این سیستم، می‌تواند در مدتی کوتاه تمامی هزینه‌های اولیه را جبران نماید و به‌علاوه سطح بالاتری از رفاه و آسایش را برای ساکنان، مهمانان و مدیران ساختمان به همراه داشته باشد. همچنین سیستم‌های مدیریت ساختمان از قابلیت کنترل‌پذیری بالایی برخوردار بوده و با اجرای ساختار مناسب، کنترل اجزای مختلف آن از سرتاسر دنیا امکان‌پذیر خواهد شد. این امر موجب می شود که با تعریف سطوح دسترسی مختلف قابلیت کنترل‌پذیری اجزای گوناگون ساختمان را سطح‌بندی نمود تا امکان اعمال برخی تغییرات تنها برای کاربران مجاز و در صورت واردنمودن رمز عبور تعریف‌شده میسر باشد.

به طور کل، مزایا و نتایج بهره‌برداری از ساختمان های هوشمند را می‌توان به شرح زیر برشمرد:


قابلیت مانیتورینگ و کنترل تمام نقاطِ تحت کنترل از طریق یک رایانه‌ی شخصی یا گوشی تلفن هوشمند از طریق اینترنت
یکپارچه‌سازی مدیریت تأسیسات و سیستم‌های گوناگون در ساختمان و در نتیجه، عملکرد هماهنگ همه‌ی تجهیزات
بهره‌برداری بهینه از تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها و کاهش چشمگیر هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات
فراهم‌آوردن سطح رفاهی بالا برای مجموعه‌ی ساکنان، مهمانان، مدیران و کارکنان ساختمان
قابلیت دریافت گزارش‌های آماری از عملکرد همه‌ی تجهیزات به منظور بهینه‌سازی مصرف
ارائه‌ی سیستم کنترل هوشمند با قابلیت برنامه‌ریزی زمانی عملکرد
حذف خطای اپراتوری به دلیل کنترل توسط رایانه
بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند