حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
923 بازديد

مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساختمان سازی

مصالح ساختمانی پرکاربرد در ساختمان سازی
به تمامی اقلام مختلفی که در ساخت یک ساختمان از مرحله نازک کاری تا نماسازی به کار می رود مصالح ساختمانی گفته می شود. مصالح ساختمانی با گذشت زمان و تحول و افزایش ساخت و ساز دچار تغییرات عمده ای شده اند.

مصالحی که اکنون استفاده می شود در اصل مصالح قدیمی هستند که در طی زمان نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر مواد تشکیل دهنده و مقاومت تغییرات زیادی کرده اند. در گذشته مصالح ساختمانی نافذ تر و طول عمر کمتری داشته اند و همچنین شکل ظاهری آنها با گذشت زمان دچار دگرگونی شده است. امروزه مصالح ساختمانی دارای تنوع و طول عمر بیشتری می باشند.

پیشرفت روز افزون مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان

در حال حاضر ساختمان ها بر اساس و متناسب با نیاز بشر ساخته می شوند که این صنعت نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است. این تغییرات نه تنها شامل مصالح ساختمانی بلکه شامل نوع ساخت و ساز نیز می باشد. امروزه به علت افزایش روز افزون جمعیت، صنعت ساخت و ساز بیشتر به سمت ساختن آسمان خراش ها و آپارتمان ها می رود به همین دلیل ساختمان و مصالح ساختمانی باید دارای مقاومت بسیار زیاد باشد تا بتواند ابتدایی ترین نیاز بشر یعنی امنیت را برآورده سازد. مصالح ساختمانی بسیار متنوع و مختلف با کارایی های متفاوتی هستند. 

سیمان پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی

یکی از پرکاربردی ترین مصالح در ساختمان سیمان است. این مصالح ساختمانی از ترکیب آهک (اکسید کلسیم) با اکسیدهای قلیایی، اکسید آهن، اکسید سیلیسیم، اکسید آلومینیوم و اکسید منیزیم بدست می آید. سیمان در اصل یک ماده چسباننده آبی است که در ترکیب با آب، سفت شده و به ماده ای سخت تبدیل می شود. در اصل در ابتدای ترکیب سیمان با آب، این ماده شیمیایی تبدیل به خمیر شده و با گذشت زمان سفت می شود به همین دلیل کاربرد بسیاری در چسباندن مصالح به یکدیگر دارد. سیمان در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه می شود. سیمان پرتلند(که خود در 5 نوع تولید می شود)، سیمان سفید، سیمان پورزولانی از انواع سیمان است.

ویژگی های مهم سیمان و انواع آن

انواع مختلف سیمان با ترکیب با آب به جسمی سخت تبدیل شده که دارای مقاومت بالایی است، تفاوت انواع سیمان در زمان گیرش آنها و همچنین میزان مقاومت آنها است. نکته قابل توجه در هنگام استفاده از سیمان این است که این ماده در هنگام سخت شدن منقبض می گردد به همین دلیل در هنگام استفاده از سیمان حتما باید از پرکننده ها استفاده شود. در اصل پرکننده ها میزان انقباض سیمان را کاهش می دهند. سیمان مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارد و همچنین دارای مقاومت فشاری بالایی است به همین دلیل نسبت به ضربه مقاوم است.  در آخر باید گفته شود که قیمت سیمان بستگی بسیار زیادی به نوع آن دارد. 

تیرآهن و میلگرد

فولاد و آهن مهمترین عامل برای پایه ریزی اسکلت ساختمان است. این مصالح ساختمانی می تواند مقاومت و دوام ساختمان را ضمین نماید. هر چه ساختمان بلندتر و تعداد طبقات آن بیشتر باشد به همان اندازه استفاده از تیرآهن های بزرگتر و مقاومتر و استفاده از میلگرد در اسکلت بنا مهمتر می شود.

آجر

آجر را می توان یکی دیگر از مهمترین مصالح ساختمانی برشمرد که وظیفه شکل دهی به ساختار ساختمان را دارد. امروزه مصالح ساختمانی جدیدی از جمله بلوک های سیمانی و دیوارهای پیش ساخته, یونولیت و ... توانسته اند تا حدودی جایگاه آجر را کم رنگ تر نمایند.

کاشی و سرامیک

شاید بتوان کاشی و سرامیک را مهمترین پوشش دهنده ساختمانی برشمرد که استفاده از آن علاوه بر ایجاد یک جلوه بصری جذاب تر (با توجه به گستردگی طرح و رنگ آنها) می تواند مقاومت بالاتری نسبت به سایر پوشش دهنده ها برای سطوح ایجاد نماید.

مزایای کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در انواع رنگ و طرح و درجه بندی متناسب با کیفیت آنها می توادر بازار وجود دارد. در نتیجه شما می توانید آنچه را که مد نظرتان است به آسانی انتخاب نمایید . تنها کافی است با سر زدن به فروشگاه های کاشی سرامیک به خصوص فروشگاه های اینترنتی کاشی و سرامیک طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید. مزیت مهم دیگر آن سهولت نصب و راه اندازی آنها با توجه به روی کار آمدن انواع چسب کاشی و سرامیک می باشد.

گچ

گچ هم به عنوان پوشش دهنده مهم دیگری خود را در طول تاریخ در صنعت ساختمان نمایش داده است. با وجود آسیب پذیر بودن این پوشش دهنده به دلیل کاهش هزینه ها استفاده از آن در دیوارهایی که در معرض فشار کمتری هستند گزینه مناسبی می باشد.

سایر مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی انواع و اقسام متفاوتی دارد که ما به مهمترین آنها اشاره نمودیم. مصالحی همچون خاک، شن و ماسه، چسب های ساختمانی و ... هر یک جایگاه خاص خود را دارند که با توجه به بودجه و سلیقه سازنده از آنها می توان استفاده نمود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند