حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
1699 بازديد

نمایشگاه سرامیک دوره قاجار در مالزی

نمایشگاه سرامیک دوره قاجار در مالزی

بزرگترین نمایشگاه کاشی، سرامیک و سفالینه های متعلق به دوره قاجار با همکاری موزه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور دایر گردید.

موزه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور میزبان گنجینه نفیس سرامیک ایران از دوره قاجار می باشد. در این موزه بیش از 70 اثر سرامیکی که شامل کاشی ها و سفالینه های سرامیک عصر قاجار می باشد.

این آثار فاخر دارای رنگ و لعاب و نقوش برجسته مشخصه قاجاری است و بسیاری از آنها جزو آثار شاخص این عصر می باشد. 

سفالینه های عصر قاجار ترکیبی از هنر، ادبیات و عرفان ایرانی است که به زیباترین شکل در سفالینه ها به خصوص کاشیکاری این دوره خود را به نمایش گذاشته است.

از جمله آثار شاخص این نمایشگاه می توان به سرامیک شیخ سنعان و لوح سفالین خورشید که به عنوان مهمترین آثار سفالی دوره قاجار می باشد اشاره کرد.

این نمایشگاه به مدت 4 ماه در محل نمایشگاه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور دایر می باشد و علاقمندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 6 بعداز ظهر از آن بازدید نمایند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند