حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
1049 بازديد

نگاهی به وضعیت صنعت در استان یزد

نگاهی به وضعیت صنعت در استان یزد

استان یزد در دل کویر ایران توانمندی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد. وجود صنایع گوناگون و ذخایر معدنی متنوع استان یزد را در شمار برترین استان های صنعتی و معدنی کشور قرار داده است و اکنون استان یزد بزرگترین تولیدکنندۀ سنگ آهن کشور است.

استان یزد به عنوان دومین استان معدنی کشور خوراک 50 درصد واحدهای صنعتی تولیدی کشور را تامین می کند و تنوع مواد معدنی آن با 50 نوع ماده معدنی نام این استان را در رتبه اول ذخایر متنوع معدنی کشور قرار داده است.
این استان علی ‌رغم فعالیت در بخش‌‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، در حوزه صنعت بی‌وقفه در حال حرکت و پویایی است به طوری که اکنون با بیش از سه هزار واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور مطرح است.

صنایع نساجی نیز قدمت دیرینه ای در استان یزد دارند و نام جاده ابریشم را در ذهن‌‌ها متبادر می‌کنند ضمن اینکه بزرگترین بافندگان ایران قدیم مانند غیاث الدین نقشبند یزدی در این دیار می‌زیستند و هم اکنون نیز نساجی 83 درصد از صنایع استان را به خود اختصاص داده است.
وجود منابع انسانی با انگیزه و خوش فکر و نیز معادن بکر، ایجاد انگیزه و امنیت سرمایه‌گذاری، مرکزیت جغرافیایی در کشور، دسترسی به راه‌های مواصلاتی وسیع در کریدور شمال_جنوب و شمال شرقی_جنوب غربی و همچنین امکان استفاده از وسایل حمل و نقل ریلی و غیره باعث شده تا استان یزد در بخش‌های مختلف صنعت از جمله در تولید کاشی و سرامیک به قطب کشور تبدیل شود.
صنعت كاشي و سراميك یزد سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است به طوری که امروز استان یزد هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی در کشور است.
یزد حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد شغل، توجه به حضور ارزشمند بخش خصوصی با راهبرد افزایش تولید و بهبود کیفیت، برداشتن مقررات دست و پاگیر و رفع موانع تولید، توسعه و گسترش صنایع دانش بنیان و در نظر گرفتن اولویت های صنعتی و معدنی استان را پیگیری می‌کند تا یزد دومین استان معدنی کشور و چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور روند صعودی توسعه صنعتی خود و رقابت پذیری در بازار را با سرعت بیشتری به پیش ببرد البته که در جای خود نگاه حمایتی مسئولان کشور به بخش تولید استان یزد را می‌طلبد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند