حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
3526 بازديد

پرکاربردترین چسب‌های ساختمانی که باید بشناسید!

پرکاربردترین چسب‌های ساختمانی که باید بشناسید!
چسب های ساختمانی امروزه به یکی از مهمترین متریال های ساخت و ساز تبدیل شده اند. فرمولاسیون این نوع چسب ها هر روز در حال پیشرفت است به گونه ای که امروزه تقریبا تمامی فضاهای ساخت و ساز را می توان با استفاده از آنها بر پا نمود. 

شرکت های سازنده چسب کاشی و سرامیک با هدف بهتر کردن مراحل نصب و راه اندازی کاشی و سرامیک اقدام به تهیه ملات مناسب تری نسبت به سیمان با چسبندگی بیشتر نمودند که نتیجه آن انواع چسب کاشی و سرامیک است که برای چسباندن انواع درجه بندی کاشی و سرامیک، سنگ، اسلب، پرسلان و ... قابل استفاده است.

در این بخش تصمیم داریم شما را با مهمترین چسب های ساختمانی که شامل چسب های کاشی و سرامیک و چسب های حرارتی هستند آشنا نماییم.

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی یک نوع سیمان پرتلند غیر‌آلی پلیمری است که با ذرات دانه‌ای و مواد شیمیایی اصلاح شده است. چسب های کاشی قادر به اتصال سطوح دو ماده و مصالح به یکدیگر می باشند. پیش از آنکه از چسب سرامیک استفاده شود از ترکیب ماسه و سیمان برای اتصال کاشی به دیوار و یا کف استفاده می شد.

چسب‌ سرامیک پودری

چسب کاشی پودری مخلوطی از مواد سیمانی به همراه افزودنی های پلیمری و تقویت کننده چسبندگی و پرکننده های معدنی می باشد و تنها با افزودن آب آماده مصرف می گردد. برای نصب انواع مصالح جاذب و غیر جاذب روی کف و دیوار در داخل و خارج ساختمان نظیر کاشی و سرامیک نما شیشه ای و … استفاده می شود.

این محصولات بر اساس و پایه مواد معدنی و شیمیایی تولید می‌گردند و با استفاده از آنها می‌توان کاشی، سرامیک و سنگ را بر روی سطوح صاف، آجری، کاشی، موزائیک، سیمانی و سنگی نصب نمود. به‌دلیل نوع ترکیبات و فرآوری‌های صورت گرفته در زمان تولید پیشنهاد می‌گردد از به‌کار بردن چسب‌های پودری بر روی سطوح گچی خودداری شود. جهت استحکام بهتر و افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی چسب از موادی به نام پرایمر یا همان چسب بتن استفاده می‌گردد.

چسب‌ کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری دارای خواص چسبندگی بیشتری نسبت به چسب پودری هستند و به‌واسطه داشتن ترکیب شیمیایی متفاوت نسبت به چسب پودری و دارا بودن پایه شیمیایی، از این محصول می‌توان علاوه‌بر استفاده روی سطوح سنگی، سرامیکی، کاشی، موزائیک، سیمانی و غیره بر روی سطوح گچی نیز قابل استفاده است. هم‌چنین به‌دلیل جذب آب بالای کاشی‌های دیوار و جهت جلوگیری از تغییر رنگ در سطح لعاب کاشی توصیه می‌گردد جهت نصب این محصولات از چسب خمیری استفاده گردد. هم‌چنین در صورت نیاز به نصب در محل استخر، حمام، دستشوئی و محل‌های مرطوب می‌توان ضمن به‌کار بردن پرایمر یا چسب بتن به‌عنوان پوشش زیر کار از این نوع چسب جهت استحکام و هم‌چنین عایق نمودن محل از رطوبت استفاده نمود. خمیر چسب کاشی و سرامیک به جای بتن ماسه یا دوغاب استفاده می شود. این ماده به صورت آماده قابل تحویل است.

چسب کاشی انعطاف‌پذیر

چسب کاشی انعطاف‌پذیر در زمان نصب کاشی در مکان‌هایی که جابه‌جایی اندک یا ارتعاش دارند مانند قسمت بالایی کاشی کف در نتیجه تغییرات دمایی مورد نیاز است. این موضوعی مهم است زیرا بیشتر چسب‌ ها در این موقعیت‌ها ترک می‌خورند.

چسب کاشی ضدآب

این چسب در زمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اتصال در مکانی می باشد که اغلب در معرض رطوبت است مانند آشپزخانه یا حمام اصلی. این چسب از مدل نازک است اما اینکه از چه نوعی استفاده ‌می‌شود به سطحی که کاشی به آن وصل می‌شود بستگی دارد.

چسب کاشی ضدآب

چسب کاشی مقاوم در برابر گرما

این چسب زمانی که کاشی‌کاری در مکان‌های در معرض آتش نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت اینکه دمای بالا می‌تواند به چسب عادی آسیب برساند باید از چسب مقاوم در برابر استفاده شود. به هیچ عنوان نباید از بنه آلی در شرایط با دمای بالا استفاده کرد.

مزایای استفاده از چسب های کاشی

چسب کاشی مزایای زیادی دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می ‌نماییم. اولین مزیت سرعت بالا در نصب و چسباندن کاشی و سرامیک (تنها 10 تا 15 دقیقه چسبیده شدن کاشی طول می کشد)، دومین مزیت دوام کاشی‌های چسبانده شده حتی در مقابل زلزله است،همچنین ایجاد قابلیت ضد ارتعاشی نمای ساختمان نسبت به سایر ملات‌ها، وزن بسیار کم که سبب سبک‌سازی در بنا می‌شود، قابل استفاده بر روی هر سطحی، قابلیت عایق سازی سطوح نسبت به رطوبت، مناسب مناطق پرباران.قبل از استفاده از چسب کاشی باید دقت داشته باشید که سطح زیر کار کاملا” تراز، صاف ، تمیز، محکم و عاری از هر گونه رنگ، آهک، چربی و یا گرد و غبار باشد.

بعد از آن با کمک یک ماله دندانه دار چسب کاشی الیاف دار را روی سطح کشیده و در فاصله زمانی ۵ تا ۱۵ دقیقه کاشی یا سرامیک را روی سطح افقی یا عمودی بچسبانید. ۲۴ تا ۳۶ ساعت بعد از پایان نصب باید بندکشی کاشی یا سرامیک ها انجام شود. البته این زمان باتوجه به وضعیت دما می باشد و بعد از گذشت ۷۲ ساعت می توان از سطح استفاده نمود. نکته مهم این است که اگر برای چسباندن سنگ نما یا قرنیز از چسب کاشی الیاف دار استفاده می کنید، حتما پشت سنگ، شیار دار شود. مقدار چسب مورد نیاز برای هر متر مربع از یک سطح، در حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم می باشد. چسب ساروج یکی از بهترین نوع چسب کاشی استخری می باشد.

چسب میتراپل

یکی از چسب های رایج در میان مردم که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، چسب میتراپل است که دارای کاربردهای مختلفی است. این چسب به دلیل سرعت بالا در چسباندن به چسب یک دو سه معروف است زیرا در عرض 3 ثانیه اثر می‌کند. از چسب میتراپل می‌توان برای چسباندن انواع سطوح و مواد مختلف به یکدیگر استفاده کرد. این چسب در صنعت کابینت‌سازی بسیار مورد استفاده است و از آن برای چسباندن ام دی اف، چوب و پلاستیک استفاده می‌کنند. چسب میتراپل دارای قدرت بسیاری است و در هنگام چسباندن گرمایی تولید می‌کند که منجر به چسبندگی هرچه بهتر سطوح به یکدیگر می‌شود.

این چسب با فرمولاسیون جدید محصولی فوق العاده در دنیای چسب می باشد. چسب 123 میترا اپل به دلیل همه کاره بودن دارای طرفداران زیادی در کلیه صنایع و حتی منازل می باشد به طوری که تقریبا در هر صنفی مصرف این محصول وجود خواهد داشت. چسب 123 میترا اپل در بازار با نام های مختلفی از جمله "چسب ام دی اف (MDF)"، "چسب همه کاره"، "چسب قطره های فوری" و … شناخته شده است که همگی این نام ها نهایتا یک محصول می باشد.

این چسب جهت چسباندن قطعات فلزی، چرمی، سرامیک، بسیاری از پلاستیک ها، چوب، جواهرات، ناخن دست، لاستیک، سفال و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کیفیت این چسب مثال زدنی و قابل رقابت با برندهای اروپایی و آمریکایی می باشد.

 

کاربردهای چسب میتراپل

هنگامی که وقت کمی دارید و به کیفیت بالایی نیاز دارید این چسب میتواند انتخاب مناسبی باشد.

میتراپل تقریبا همه چیز را می چسباند، چسبی قوی، دقیق و کامل که می توانید برای تمام نیازهای موجود در صنایع مختلف از جمله صنعت ساخت و ساز و صنعت مبلمان از آن استفاده کنید.

از این محصول جهت چسباندن سریع قطعات به یکدیگر استفاده می شود و هنگامی که وقت کمی دارید و به کیفیت بالایی نیاز دارید این چسب میتواند مواد مختلف را ظرف چند ثانیه در حد قابل قبولی به هم بچسباند.

از جمله مواردی که برای چسباندن در آن ها می توان از چسب 123 میتر اپل استفاده کرد می توا به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ،چوب، لاستیک، پلاستیک، چرم، چوب پنبه و اکثر مواد فلزی.

سطوح مختلف مانند MDF، کائوچو ، پلاستیک و لاستیک و ...

چسب حرارتی 

یکی از پر طرفدارترین و بهترین انواع چسب که می توانیم از آن استفاده های گوناگونی کنیم چسب حرارتی است. این چسب که در زبان عامه با نام چسب تفنگی شناخته می‌شود دارای دستگاهی تفنگی شکل است که با قرار دادن خشاب‌های پلاستیک چسب حرارتی که شبیه به میله‌ است در درون آن و با اتصال دوشاخه تفنگ آن به برق عمل حرارت دهی به این خشاب آغاز می‌شود. با ذوب شدن خشاب چسب حرارتی می‌توان از آن برای چسباندن برخی از سطوح استفاده کرد. سطوحی مانند پارچه‌ها و کاغذها و ... با توجه به مکانیسم اثر این چسب که ایجاد گرمای زیاد برای ذوب کردن میله پلاستیکی است در هنگام استفاده از آن باید مراقب بود زیرا بی‌دقتی ممکن است منجر به ایجاد سوختگی در فرد شود. به همین دلیل از قرار دادن آن در دسترس کودکان اکیدا خودداری نمایید.

کاربرد چسب حرارتی

چسب حرارتی برای چسباندن سطوح نرم کاربرد زیادی دارد ولی بر روی سطح سخت خیلی جوابگو نمی‌باشد. در مقایسه با چسب سیلیکون و چسب میتراپل قدرت چسبندگی این چسب پایین است. چسب حرارتی در ساخت کاردستی ها بسیار رایج و به دلیل سرعت بالای چسبیدن بسیار محبوب است. از چسب حرارتی برای ایجاد طرح و شکل بر روی سطوح سخت می‌توان استفاده کرد اما چسباندن دو سطح سخت با آن کار دشواری است.

 توجه داشته باشید همانقدر که زود داغ می‌شود و چسب مایع می شود به همان سرعت نیز چسب خشک می‌شود و دیگر نمی‌توان به آن شکل داد برای همین در هنگام استفاده لازم است دقت به خرج دهید.

برای استفاده از چسب حرارتی شما ابتدا لازم است تفنگ آن را خریداری نمایید پس از آن برای هر بار استفاده با اتصال دوشاخه آن به برق فقط کافی است فشنگی در داخل آن قرار دهید. با استفاده از چسب‌های حرارتی در ساخت کاردستی خلاقیت بسیاری می توان نشان داد. فشنگ‌های چسب حرارتی در رنگ‌های زیادی وجود دارند اما رنگ غالب آن در بازار بی‌ رنگ است.

تکنو ساخت فضایی موثر برای ارتباط بین عرضه کنندگان کالا و خدمات ساختمانی و متقاضیان بخش صنعت ساختمان فراهم آورده است و امید دارد با بهره گیری از توان بالای علمی و فنی و همچنین به کارگیری نظرات و تجربیات کارشناسان حوزه ساختمان در کنار مشارکت مردمی گامی در اعتلای فرهنگ ساخت و ساز در همجواری تکنولوژی های نوین ساختمانی بردارد.

1 نظر در مطلب "پرکاربردترین چسب‌های ساختمانی که باید بشناسید!" ثبت شده است

تکنوپخش

خیلی عالی توضیح دادین درود بر شما. اگر مایل بودین سری هم به سایت ما بزنید. تکنوپخش

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند