حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
2350 بازديد

پودر بندکشی و مزایای استفاده از آن

پودر بندکشی و مزایای استفاده از آن
کاربرد کاشی، سرامیک و پرسلان‌ها و سایر پوشش دهنده‌های ساختمانی امروزه طیف گسترده ای از عملیات‌های اجرایی صنعت ساختمان را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت صنایع ساخت و ساز پوشش دهنده‌ها به خصوص در صنعت کاشی و سرامیک به گونه ای بوده است که امروز شاهد مقاوم ترین و با کیفیت ترین نوع کاشی و سرامیک پرسلان هستیم. این پیشرفت تنها در تهیه و تولید این مصالح نبوده است بلکه در نصب و اجرای کاشی و سرامیک نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
در گذشته برای نصب درجه بندی کاشی و سرامیک و پوشاندن درزهای میان آنها از سیمان و دوغاب سیمان استفاده می‌شد که بر پایه آب بوده است و چسبندگی آنها در صورت رعایت نکردن اصول اولیه نصب کاهش می‌یافت به خصوص در زمینه درزبندی فاصله میان کاشی و سرامیک علاوه بر محدودیت رنگی سیمان و پودر سنگ ، عدم ثبات و چسبندگی آن که به مرور باعث خالی شدن فضای میان کاشی و سرامیک می‌گردید یک مشکل اساسی در نصبو اجرای این پوشش دهنده دوست داشتنی در بناها بوده است.
صنایع ساخت کاشی و سرامیک برای حل این مشکل به سراغ مواد شیمیایی آلی و پودرهای معدنی در کنار پایه سیمان رفت که نتیجه آن تولید پودرهای بندکشی و درزگیری در رنگ‌ها ی مختلف با مقاومت و چسبندگی بالا بوده است.
پودرهای بندکشی و درزبندی کاشی و سرامیک، محصولی بر پایه سیمان می‌باشد که از مواد شیمیایی آلی و پودرهای معدنی تشکیل یافته است. این ترکیب سبب ایجاد استحکام و یکنواختی میان کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌گردد و علاوه بر آن به سبب چسبندگی بالا مانع از نفوذ رطوبت به آن می‌شود. استفاده از پودرهای بندکشی آماده که توسط شرکت‌های تولید کننده خارجی و داخلی تولید شده اند با شرایط و ویژگی‌های محل اجرا و نصب کاشی و سرامیک و نوع مصالح به کار رفته در آن رابطه مستقیمی دارد. کاربرد این مواد در کنار یک نصب اصولی باعث افزایش دوام و استحکام نصب و علاوه بر ان زیبایی هر چه بیشتر کار می‌گردد.

فواید استفاده از پودر بندکشی

امروزه کارخانجات بسیاری در زمینه پودر بندکشی فعالیت می‌نمایند که شرکت‌های ایتالیایی در راس آنها قرار دارند. همانگونه که توضیح داده شد پودر‌های بندکشی برای پر کردن فضای خالی میان مصالحی مانند کاشی و سرامیک به کار برده می‌شود و این فضا را به طور کامل پوشش خواهد داد و به نوعی برای آن عایقی رطوبتی خواهد شاخت. به طور کل هر یک از این بندها دارای مزیت‌هایی می‌باشند که در برخی از آنها همه ی تولیدات پودربندکشی متفق القول هستند.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین

کمک به زیبایی و رنگ پردازی توسط پودرهای رنگی

قابلیت بالای اجرای و پیاده سازی آسان بدون انقباض 

استحکام بین مصالح ساختمانی و جلوگیری از افتادن آنها

مقاومت در برابر ترک خوردگی و جلوگیری از شکستن سطح مورد نظر

ایجاد یک لایه ضد آب و ضد اسید به منظور بالا بردن مقاومت آنها در برابر رطوبت

ایجاد خاصیت آنتی باکتریال برای جلوگیری از رشد قارچ‌ها در حمام و سرویس بهداشتی

کاربرد پودر بندکشی

از پودرهای بندکشی برای بندکشی و درزگیری فاصله میان انواع کاشی، سرامیک، پرسلان، سنگ‌های تزیینی، موزاییک و ... استفاده می‌شود. علاوه بر آن از پودرهای بندکشی برای درزبندی قطعات سیمانی و بتونی نیز استفاده می‌شود. همچنین از این پودرها جهت پر نمودن کلیه درزها و بندها کمتر از 15 سانتی متر نیز استفاده می‌شود. 

اجرای پودربندکشی

اجرای بند کشی به محل استفاده و همچنین فاصله بین مصالح مختلف بستگی دارد. بعد از آماده سازی پودر بندکشی، یک ماده خمیری شکل با انعطاف بالا و کارپذیری مناسب به دست می‌آید که می‌توان با استفاده از کاردک پلاستیکی یا ماله‌های مخصوص آن را به شکل‌های مختلف تغییر داد. در سبک سنتی معمولاً با دست فرآیند بندکشی صورت می‌گیرد، اما با توجه به سیمان و ماده شیمیایی استفاده شده در این پودرها، بهتر است از وسایل مخصوص آن استفاده شود.
پودرهای  بندکشی به رنگ‌های طوسی و خاکستری برای کف و سطوحی که بیشتر در مجاورت رطوبت قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و پودر‌هایی با رنگ‌های مختلف برای استفاده در دیوارها به کار می‌رود. قبل از استفاده از پودرهای بندکشی لازم است بندهای مورد نظر به یک اندازه تراشیده و تمیز و با برس مرطوب کاملاً گردگیری شود.

نکات مهم در اجرای پودر بندکشی

بندکشی باید حتماً با کاردک لاستیکی انجام و عمق بندها کاملاً پر شود قبل از خشک شدن ماده بندکشی، باید اسفنج مرطوبی را روی سطح کار کشیده تا پستی و بلندی پیرامون بندها محو گردد و پس از خشک شدن کامل نیز با پارچه تمیز سطح کار باید صیقل داده شود.
بندکشی و درزبندی کاشی و سرامیک و سایر پوشش دهندهـها را نباید در هوای زیر ۵ درجه سانتیگراد یا در گرمای زیاد و یا در مجاورت آب انجام داد. برای ایجاد هماهنگی بین رنگ ماده مخصوص بندکشی با رنگ اصلی قطعات مورد بندکشی، توصیه می‌شود که خمیر آماده شده را با رنگ اصلی کاملاً مخلوط کرده برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود مقداری از ماده بندکشی را که با رنگ اصلی مخلوط شده در لایه نازک به عنوان نمونه کار اجرا نموده تا پس از خشک شدن رنگ واقعی آن مشخص شود.
پودر بندکشی را معمولاً ۲۴ ساعت پس از کاشی کاری و نصب سرامیک بایستی روی سطح کار مصرف نمود و در طول ۲ روز چندین بار روی آنها به آرامی آب پاشید. برای داشتن نتیجه بهتر استفاده از چسب بتن آب بندی توصیه می‌شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند