حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
2921 بازديد

چرا کاشی و سرامیک بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه است؟

چرا کاشی و سرامیک بهترین دیوارپوش برای آشپزخانه است؟
آشپزخانه به عنوان قلب تپنده هر خانه ای شناخته می‌شود که فعالیت‌های بسیاری در آن انجام می‌شود. آشپزخانه‌ها به طور کل محل پر رفت و آمدی هستند و علاوه بر آن محیط پخت و پز و تغذیه افراد خانواده نیز شناخته می‌شود.

در گذشته استفاده از کاشی سنتی در فضای آشپزخانه مرسوم بوده است و امروزه با روی کار آمدن کاشی های مدرن پوشش دهی آشپزخانه بر عهده این متریال صنعتی قرار گرفته است.

آغاز استفاده از کاشی و سرامیک در آشپزخانه

بسیاری از خانواده‌ها  حتی صرف غذایشان در آشپزخانه انجام می‌شود در نتیجه لازم است که این فضا یک فضای کاملا بهداشتی بدور از هرگونه آلودگی باشد و علاوه بر آن تمیز کردن این محیط نیز به راحتی انجام پذیرد. 
مهمترین بخش هر آشپزخانه و به طور کل هر فضایی را دیواره‌ها، کف و سقف آن فضا تشکیل می‌دهد همانطور که در آشپزخانه دیواره‌ها و کف که بیشترین کنش را با رفت و آمد افراد دارند به خود اختصاص داده اند و لازم است برای پوشش آنها از متریال مناسبی استفاده شود. از گذشته تا به امروز استفاده از گچ، آهک (سیمان)، ساروج (نوعی پوشش دهنده سنتی)، چوب (پارکت)، فلز، شیشه  و ... در آشپزخانه کاربرد داشته است. اما هیچ یک از این متریال‌ها نتوانسته اند به خوبی کاشی و سرامیک از پس پوشش دهی مناسب و فراهم آوردن فضایی عاری از آلودگی بر بیایند. کاشی و سرامیک را شاید بتوان یکی از قوی ترین متریال های ساختمانی برای جلوگیری از ایجاد و گسترش آلودگی خصوصا در محیط هایی که در مجاورت با مواد آلاینده هستند در نظر گرفت.

اگر خیال خرید کاشی و سرامیک برای آشپزخانه دارید بهتر است به دنبال کسب اطلاعات و دانش کافی درباره فرآیند تولید و ساخت کاشی و سرامیک و چگونگی تمیز کردن آنها باشید.

چرا کاشی و سرامیک؟

کاشی و سرامیک به طور کل بهترین نوع پوشش دهنده در فضاهای پر رفت و آمد می‌باشد فضاهایی که نیاز به تمیز شدن مداوم دارند و در ارتباط مستقیم با آب و رطوبت هستند. کاشی و سرامیک مانع از رشد باکتری‌ها می‌شوند و مانند سایر پوشش دهنده‌ها به راحتی کثیف و لکه نمی شوند. کاشی و سرامیک در محیط‌هایی همچون آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام که در ارتباط با باکتری‌ها هستند فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم نمی کنند و مانع از رشد بیشتر آنها می‌شوند. 

کاشی بین کابینتی

یکی از مهمترین بخش‌های دیواره‌های آشپزخانه بخش بین کابینتی می‌باشد که فاصله میان کابینت‌های دیواری و کابینت‌های زمینی را تشکیل می‌دهد و به طور کل فضای مناسبی برای ایجاد طرح و نقش منحصر به فرد برای آشپزخانه می‌باشد. امروزه کاشی بین کابینتی به عنوان مهمترین انتخاب در کاشی و سرامیک آشپزخانه شناخته می‌شود که در آن از انواع و اقسام کاشی می‌توان استفاده نمود. توجه به این نکته که فضاهای مجاور اجاق گاز لازم است از درجه بندی کاشی و سرامیک مرغوب نسوز استفاده شود بسیار مهم می‌باشد زیرا حرارت بالای اجاق گاز ممکن است باعث فرسودگی، ترک خوردگی و حتی شکستن کاشی و سرامیک در اطراف اجاق گاز شود.

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک دارای مزایای بسیاری به عنوان یک پوشش دهنده هستند در نتیجه استفاده از آن در آشپزخانه با توجه به این مزایا در درجه اول اهمیت قرار دارد. این مزایا عبارتند از:

  •  سختی و مقاومت بالای آن در برابر ضربه، خط و خش و ...
  • کاشی و سرامیک در مجاورت با مواد بو نمی گیرد و به آسانی تمیز می‌شود
  • مقاومت در برابر گرما تا دمای بسیار بالا که در کمتر پوشش دهنده ای این مورد دیده می‌شود
  • قابلیت شستشوی بالای آن با استفاده هر نوع ماده شوینده ای حتی با استفاده از آب و دستمال
  • طرح و رنگ متنوع مطابق با سلیقه افراد مختلف که می‌تواند فضایی جذاب را برای شما ایجاد نماید
  •  قیمت مناسب در مقایسه با ماندگاری آن بر روی دیوارها و کف فضا به خصوص آشپزخانه‌ها و حمام

با توجه به آنچه که گفته شد کاشی و سرامیک بهترین انتخاب برای فضاهای داخلی به خصوص آشپزخانه‌ها هستند. اگر به دنبال انتخاب متریالی دیگر برای آشپزخانه تان هستید بهتر است قبل از هر چیز مزایا و معایب آن متریال را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که می‌تواند نیازهای شما را پاسخگو باشد. قطعا شما هم به این نتیجه خواهید رسید که هیچ چیز در آؤپزخانه جای کاشی و سرامیک را نخواهد گرفت.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند