حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
3332 بازديد

چگونه می توان دور کاشی های سرامیکی را آب بندی کرد

چگونه می توان دور کاشی های سرامیکی را آب بندی کرد
آب بندی کردن درزهای اطراف سرامیک ها و فاصله میان سرامیک ها و کابینت ها از نکات بسیار مهمی است که در آشپزخانه باید رعایت گردد. در صورتی که شما به خوبی درزبندی نکنید بعد از مدتی آب و رطوبت به بخش های زیرین کابینت ها می رسد و باعث پوسیدن یا از بین رفتن آنها می شود و کاشی و سرامیک کپک می زند.

چسب سیلیکونی که در بازار با نام چسب آکواریوم نیز شناخته می شوند یکی از مهمترین موادی است که از آن برای درزبندی و آب بندی در فواصل مدل جدید کاشی و سرامیک یا کاشی و کابینت می توان استفاده کرد. این نوع چسب ها یک پرکننده ضدآب هستند که پس از نصب کاشی و سرامیک می توان از آن برای درزبندی و پر کردن حد فاصل میان کاشی و سرامیک، به پایان رساندن لبه های نصب کاشی و سرامیک یا پر کردن حدفاصل کاشی و کابینت یا حدفاصل کاشی و وان استفاده کرد. 

درزبندی و آب بندی کاشی و سرامیک

یکی از مهمترین مزایای این چسب بی رنگی شفاف و شیشه ای آن است که باعث می شود با هر رنگی هم خوانی داشته باشد. با استفاده از این نوع چسب می توانید مانع از نفوذ آب و گرد و خاک یا هرنوع آلودگی دیگری در میان درزها گردید.

علاوه بر این نوع چسب نوع دیگری از چسب کاشی و سرامیک وجود دارد که مناسب درزبندی و بندکشی می باشد و شما می توانید از آن برای پر کردن فاصله بین کاشی ها و سرامیک نما استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که این نوع درزبندی برخلاف چسب های سیلیکونی قابل تعویض نیست.

در این بخش می خواهیم شما را با نحوه درست درزبندی اطراف کاشی و درجه بندی کاشی و سرامیک آشنا نماییم.

آب بندی کاشی

مرحله اول

هرگونه آلودگی و گرد و غبار را از لبه ها و حدفاصل کاشی و سرامیک با یک پارچه تمیز بردارید. ممکن است مقداری چسب کاشی یا سیمان روی آن چسبیده باشد سعی کنید سطح مورد نظر را کاملا یکدست و تمیز کنید و اضافات را بردارید. این اضافات و زایده ها می تواند مانع از آب بندی درست شود و در نتیجه کار شما به شکست منتهی می شود. 
پس از تمیز کردن اجازه دهید کاشی ها و فایی که خیال درزبندی دارید کاملا خشک شود.

نصب کاشی و سرامیک

مرحله دوم

سر لوله ای چسب را با زاویه 45 درجه برش بزنید. سعی کنید برش را در مقطعی بزنید که مقدار چسب خروجی متناسب با درز مورد نظرتان باشد. زاویه دار بودن آن به مدیریت چسب کمک زیادی می کند.

چسب کاشی و سرامیک

مرحله سوم

سر لوله چسب را بر روی تفنگ مخصوص لوله کشی قرار دهید. در اختیار داشتن این نوع تفنک کمک زیادی به شما در انجام یک چسب کاری اصولی را انجام دهید.

چسباندن کاشی و سرامیک

مرحله چهارم

در پیست پشت اسلحه سیلندر فشار داده و اسلحه را محکم ببندید تا حداقل فشار باعث شود تا گلدان آزاد شود.

چسب آماده کاشی

مرحله پنجم

از بخش های بالایی و سمت راست شروع کنید تا بتوانید کار را در پایین سمت چپ خاتمه دهید.

نصب کاشی

مرحله ششم

یک لایه نازک چسب را در یک خط مداوم در اطراف کاشی ها پمپاژ کنید. سعی کنید سر چسب را در مرکز درز قرار دهید تا چسب از خط بیرون نیاید.

تمیز کردن کاشی

مرحله هفتم

انگشتتان را مرطوب کنید و از آن برای صاف کردن لایه چسب در محل درزبندی استفاده کنید. سعی کنید چسب را کاملا میان دو لبه پخش کنید تا درزی باقی نماند. 

کاشی و سرامیک

مرحله هشتم

منطقه درزبندی شده را برای 24 ساعت به حال خود بگذارید تا کاملا خشک شود.حال می توانید با خیال راحت از فضا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این روش برای حد فاصل میان کابینت ها، سینک و کابینت، کاشی و سینک و ... نیز به همین صورت است.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند