حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.3
3965 بازديد

کاشی و کفپوش وینیل

کاشی و کفپوش وینیل
یکی از نام‌های جدیدی که در حوزه ساخت و ساز بسیار با آن مواجه می‌شویم عنوان وینیل است که ممکن است بارها آن را شنیده باشیم اما وینیل چیست چه کاربردی دارد و خصوصیات آن چیست؟

وینیل چیست؟

وینیل یکی از دسته ساخته‌های مصنوعی بشر است که به نوعی پلاستیک ساخته شده از اتیلن و کلر اطلاق می‌شود. ترکیب این دو ماده را وینیل می‌گویند و از آن برای روکش کردن مواد و سطوح استفاده می‌نمایند. از وینیل در موارد مختلفی از جمله روکش پوشش دهنده‌های ساختمانی تا روکش بدنه کشتی استفاده می‌شود.
از وینیل اولین بار در 1920 میلادی استفاده شد. دانشمندان با هدف بالا بردن عمر مفید مواد به دنبال ساخت رزینی برای آنها بودند. وینیل امروزه به عنوان یک رزین پلاستیکی محبوبیت بسیاری دارد و در سراسر دنیا استفاده می‌شود. 
بیشترین استفاده وینیل در ساخت و ساز می‌باشد، این ماده به خصوص قابلیت ترکیب با انواع مواد را دارد در نتیجه در انواع کف پوش و نمای ساختمانی کاربرد دارد. 

کف پوش وینیل

کفپوش وینیل یا PVC به دو صورت ورقه ای و تایل (کاشی) در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در میان انواع کف پوش ساختمانی کف پوش وینیل که به کف پوش‌های PVC مشهورند رواج بیشتری دارد. کفپوش PVC قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد از جمله آشپزخانه، حمام، فروشگاه، مراکز بهداشتی و درمانی و… 

ویژگی‌های مهم وینیل

مقاومت بالا در برابر رطوبت

خاصیت ضد آب بودن این نوع کفپوش باعث شده از آن در مکان‌های مرطوب نیز استفاده شود.

استقامت و طول عمر بالا

از دیگر خصوصیات کفپوش PVC میتوان به دوام و طول عمر آن اشاره نمود.

عایق صوتی و حرارتی

این کفپوش نوعی عایق صوتی و حرارتی ست که قابل استفاده در اکثر مکان‌های ساختمانی می‌باشد.

قابلیت طرح پذیری در ابعاد و رنگ‌های مختلف

کفپوش وینیل در طرح‌های متنوع تولید میشود و بنا بر دکوراسیون داخلی مورد نظر میتوان آن را بر اساس طرح‌های چوبی و سنگی انتخاب نمود.

نصب آسان

نصب کفپوش‌های PVC در مقایسه با سایر کفپوش‌ها آسان تر می‌باشد.

قابلیت جایگزینی

کفپوش‌های لمینت را به راحتی می‌توان تعمیر کرد. در صورت ایجاد هر نوع آسیب میتوان تایل مورد نظر را جدا کرد و تایل دیگری را جایگزین آن نمود.

مقرون به صرفه

قیمت کفپوش‌های PVC در مقایسه با کفپوش‌های لمینت و پارکت مناسبتر است.

قابلیت بازیافت

لایه وینیل به راحتی مانند هر پلاستیک دیگری قابلیت بازیافت دارد در نتیجه یکی از مواد دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

 

تمیز کردن و نظافت این نوع کفپوش‌ها بسیار آسان و راحت است و به مدت طولانی تمیزی آنها باقی می‌ماند.

تمیز کردن کفپوش کاشی وینیل

کاشی و سرامیک وینیل روکش محافظت کننده ای دارد که کاشی را براق نگه می‌دارد. اگر بروی برچسب اینگونه کاشی و سرامیک نوشته به واکس نیاز ندارد پس از به کار بردن واکس در تمیز و براق کردن آنها خوددار نمایید زیرا واکس به روکش آن آسیب وارد می‌کند و جلا و درخشندگی رنگ آن را از بین می‌برد. برای تمیز کردن کاشی و سرامیک وینیل شوینده‌های بسیاری وجود دارد، اما توجه داشته باشید که شوینده‌های صنعتی به مرور به بافت این نوع کاشی و سرامیک آسیب وارد می‌کند در نتیجه سعی کنید از روش‌های خانگی برای تمیز کردن آنها استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از ترکیب سرکه و آب داغ است، به این صورت که یک پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ حل کنید و از این محلول برای تمیز کردن و شستشوی کاشی و سرامیک وینیل استفاده نمایید.

در صورت استفاده از ماده شوینده توجه کنید که باید آن را با آب رقیق نمایید و پس از شستشو کاملا با آب خالی بشویید تا اثری از ماده شوینده باقی نماند. 

چند نکته مهم در تمیز کردن کاشی وینیل

برای تمیز کردن کاشی وینیل نکاتی است که بهتر است آنها را برای داشتن نتیجه بهتر به خاطر بسپارید.

  •  جارو کردن پیش از طی کشیدن

همیشه قبل از طی کشیدن سطح مورد نظر را خوب جارو کنید در غیر این صورت حین طی کشیدن همه سطح کثیف خواهد شد

  • تمیز کردن لکه‌های سرسخت

قبل از هر چیز لکه‌های سرسخت را خوب تمیز کنید و برای آنها وقت کافی بگذارید که کاملا پاک شوند.

  •  آماده کردن محلول تمیز کننده و آبکشی

در صورت استفاده از شوینده بازاری دستورالعمل روی بسته بندی را خوانده و کاملا مطابق دستور عمل نمایید. از محلول در مقداری که مشخص شده است استفاده کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید با آب داغ لکه‌های چربی و روغن را تمیز کنید.
 یادتان باشد طی را هر چند لحظه یکبار با آب گرم یا آب خنک بشویید طی کشیدن کل سطح با طی کثیف می‌تواند سطوح را بیشتر لکه کند.

  •  عدم خیس کردن بیش از حد کفپوش

هربار که طی را در سطل وارد و خارج می‌کنید آن را خوب تکان دهید تا آب اضافی گرفته شود. کاشی وینیل نباید بیش از حد خیس شود. آب اضافی می‌تواند درزها را لکه کند.
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند