حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.6
744 بازديد

کشور ایران چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در سطح جهان

کشور ایران چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک در سطح جهان
ایران توانست در میان کشورهای صادر کننده کاشی و سرامیک در جهان جایگاه چهارم تولید کننده کاشی و سرامیک را از آن خود کند.

محمد روشنفکر رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات نصب شده تولید کاشی و سرامیک کشور اکنون برابر با 700 میلیون مترمربع است، اظهار داشت: صنعت کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری به جایگاه کنونی دست یافته، درحالی که 10 سال قبل چنین شرایطی وجود نداشت.

جایگاه ایران در تولید کاشی و سرامیک

وی اضافه کرد: امروز بیش از 130 واحد تولیدی در زمینه کاشی و سرامیک در سطح کشور فعالیت دارند و این امر برای 90 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و چنانچه حلقه های متصل به این بخش را مورد توجه قرار دهیم، حدود 300 تا 350 هزار نفر در این عرصه شاغل هستند.

روشنفکر تصریح کرد: براساس مجوزهای صادر شده برای فعالیت واحدهای کاشی سرامیک، در زمان حاضر تولید کشور بیش از نیاز داخلی است و راهبرد صادرات اهمیت بالایی دارد.

وی نیاز به سرمایه گذاری در بخش معدن و خاک های صنعتی را در شرایط فعلی به مراتب مهمتر از صدور مجوز برای فعالیت واحدهای جدید کاشی و سرامیک دانست و اظهار داشت: چنانچه بیش از ظرفیت فعلی در این صنعت سرمایه گذاری شود، واحدها ناگزیر از تعطیلی خواهند بود.

روشنفکر با بیان اینکه ظرفیت تولید جهانی صنعت کاشی و سرامیک بدون احتساب کشور چین 8.5 میلیارد مترمربع است، گفت: چین نیاز بالایی در این زمینه دارد و چنانچه تولیدات این کشور به بازارهای جهان وارد شود، مشکلات جدی به وجود خواهد آمد.

رئیس هیات مدیره انجمن یادشده افزود: تولیدکنندگان ایرانی سال گذشته با صدور 110 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک به ارزش 450 میلیون دلار تحصیل ارز داشتند.

وی اضافه کرد: امسال چنانچه شرایط بازار دستخوش تغییر نشود، شاهد رشد صادرات به میزان 20 درصد نسبت به سال 92خواهیم بود و صادرات 130 تا 140 میلیون متر مربع مورد انتظار است.

روشنفکر از امضای پروتکل با دولت (وزارت صنعت، معدن و تجارت) برای دستیابی به ارزش یک میلیارد دلار صادرات کاشی و سرامیک ظرف مدت سه سال خبر داد.

وی از همسایه شمالی ایران (روسیه) به عنوان یکی از بازارهای شاخص در جذب کاشی و سرامیک نام برد که سالانه به میزان 70 میلیون مترمربع واردات دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک تاکید کرد: عزم و اراده ملی به منظور تقویت صادرات باید بسیج شود و با این مهم نباید شعاری برخورد کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: نفت را باید فراموش کرد، زیرا مشکلات فعلی کشور ناشی از وابستگی به نفت است، درحالی که باید درآمد نفت صرف توسعه زیرساخت ها شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند