حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
736 بازديد

یافتن سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌ ها و کسب و کار جدید

یافتن سرمایه‌گذار برای استارت آپ‌ ها و کسب و کار جدید
استارت‌آپ (Startup) که در فارسی به عنوان شرکت نوپا شناخته می‌شود، به راه اندازی هر تجارت و کسب و کار جدیدی اطلاق می گردد.

 اگر چه در تعریف استارت‌آپ تاکیدی وجود ندارد که حتما حوزه فعالیت آن کسب و کار در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما شکل گیری بسیاری از استارت‌آپ‌ها در سال‌های اخیر در زمینه تکنولوژی و حوزه فناوری باعث شده است که تعریف استارت‌آپ تنها در حوزه فن آوری ای جدید فعال باشد.

شروع هر کسب و کار جدیدی بر مبنای فن آوری‌های جدید پیش از هرچیز یک ایده خلاقانه نیاز دارد و سپس یک سرمایه گذاری مناسب که توانایی ساپورت کردن آن کسب و کار تا رسیدن به سود دهی را داشته باشد.

سرمایه گذاری در کسب و کار جدید

امروزه انتخاب سرمایه گذارانی برای سرامیه گذاری بر روی استارت‌آپ‌ها به یکی از بزرگترین چالش‌های صاحبان استارت‌آپ‌ها تبدیل شده است. قطعا با کمی تحقیق و تفحص خواهید توانست سرمایه گذاران مناسبی برای استارت‌آپ خود بیابید. اما چند نوع سرامایه گذار برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد.
در این بخش تصمیم داریم شما را با لیستی از سرمایه گذارانی که می‌توانید برای تامین مالی استارت‌آپ خود از آنها استفاده نمایید با بررسی مزایا و معایب آنها معرفی نماییم. شما می‌توانید با بررسی بیشتر یکی از آنها را برای استارت‌آپ خود انتخاب نمایید.

سرمایه گذاری دوستان و خانواده

یکی از مهمتری سرمایه گذاران در استارت‌آپ‌ها دوستان خانواده شما هستند که با شما و ادهدافتان به خوبی آشنایی دارند. مهمترین ویژگی این سرمایه گذاران اعتماد آنها به شما می‌باشد، در واقع آنها بر روی کار شما سرمایه گذاری نمی کنند بلکه بر روی خود شما سرمایه گذاری می‌نمایند. اگر شما از اعتبار خوبی در بین دوستان و خانواده خود برخودار باشید قانع کردن آنها برای سرمایه گذارانی کار راحتی خواهد بود. 

سرمایه‌گذاری دوستان و خانواده ممکن است سرمایه زیادی را تامین نکند. محدوده سرمایه گذاری دوستان و خانواده می‌تواند از 15میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان متغییر باشد. این در صورتی است که دوستان و آشنایان شما از توانایی مالی برخودار باشند اما اگر این سرمایه توسط آشنایان برآورده نشد نا امید نشوید راه‌های دیگری نیز یبرای تامین سرمایه وجود دارد.

سرمایه گذاری بانک‌ها، ارگان‌ها و ادرات دولتی

بانک‌ها و برخی از ادارات دولتی یک سرمایه گذار واقعی نخواهند بود اما می‌توانند با ارائه تسهیلات منبع مناسبی برای تامین سرمایه استارت‌آپ شما باشند. بانک‌ها به طور کل منبع در دسترسی برای استارت‌آپ و کسب و کارهای کوچک است. 

برخی از ادارات دولتی مانند اداره کار و رفاه امور اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی دارای برنامه‌هایی برای فراهم آوردن کمک‌های مالی برای راه اندازی برخی از کسب و کارها برای حمایت از برخی از اقشار جامعه هستند که شما می‌توانید با ببرسی بیشتر شرایط دریافت این کمک‌های مالی در صورت احراز شرایط از آنها استفاده نمایید.

نکته‌ مهم درباره برنامه‌های ادرات و ارگان‌های دولتی این است که در بسیاری از موارد با محدودیت‌ها و موانعی خاص روبرو خواهید شد که ممکن است برای استارت‌آپ‌ها شما سنگین باشد. با توجه به این موضوع، بنیانگذاران باید به دقت بررسی کنند که این انتظارات چه چیزهایی هستند.

سرمایه گذاری موسسات مالی و اعتباری

موسسات مالی و اعتباری در ایران همانند بانک‌ها عمل می‌نمایند و امکان ارائه تسهیلاتی به شکل وام را برای کسانی که به دنیال ایجاد یک استارآپ یا کسب و کار جدید هستند را دارا می‌باشند.

سرمایه گذاران خصوصی

سرمایه گذاران خصوصی که به سرمایه گذاران توانگر نیز مشهور می‌باشند توانایی برآورده نمودن نیازهای مالی شرکت یا استارت‌آپ شما را خواهند داشت، تنها نکته مهم پیدا کردن آنها و قانع نمودن آنها برای سرمایه گذاری خواهد بود. این سرمایه گذاران را می‌توان در اینترنت جستجو نمود و در رویدادهای جذب سرمایه زنده یا از طریق معرفی دیگر بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها به آنها نزدیک شد.

این نوع سرمایه گذاران بیشتر شامل افراد سرمایه دار می‌شود که خیال سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدید را دارند.

گروه‌های سرمایه گذاری

امروزه گروه‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری در حال افزایش هستند، این گروه‌ها روز به روز در حال گسترش و سازماندهی بیشتر هستند و به طور کل شامل تیمی از افرادی می‌شوند که به دنبال استارت‌آپ‌های آینده دار برای سرمایه گذاری می‌باشند. این گروه‌ها متشل از یک تیم حرفه ای برای برآورده سوددهی اتارت آپ‌ها هستند و به طور کل در استارت‌آپ‌هایی سرمایه گذاری می‌نماییند که کمترین ریسک و خطر را خواهد داشت.

برای بهره مندی از سرمایه گذاری این نوع شرکت‌ها شما نیازمند یک پلان مدون هستید و اینکه توانایی قانع کردن این گروه‌ها را برای جذب سرمایه گذاری در کسب و کار خود داشته باشید.

به طور کل جذب سرمایه گذار برای شروع استارت‌آپ در ایران شامل این چند نوع سرمایه گذار می‌شود. اما در خارج از ایران روش‌های دیگری نیز وجود دارد که برای ما کاربردی نیستند، گروه‌ها و شرکت‌های سرمایه گذار متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید در صورت جهانی بودن استارت‌آپ خود به آنها رجوع نمایید.

طراحی ایده کسب و کارجدید

با توجه به آنچه که گفته شد مشخص گردید که انواع مختلفی از سرمایه گذاران برای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای جدید وجود دارند. برخی از آن‌ها در مراحل و بودجه که در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد بسیار تخصصی هستند. در نتیجه برای بهره مندی از یک سرمایه گذاری مناسب لازم است شما اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را و راه‌های دست یابی به آنها را به خوبی تشریح نمایید تا بتوانید از این سرمایه گذاری‌ها بهره مند گردید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند