حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
780 بازديد

130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مناطق آزاد

130 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مناطق آزاد

مناطق آزاد یکی از مهمترین بخش‌های صنعتی و اقتصادی هر کشوری می‌باشند، در ایران روز به روز به بحث مناطق آزاد رسیدگی بیشتری می‌شود که این منجر به رشد اقتصادی و صنعتی هر چه بیشتر این مناطق می‌گردد و متعاقبا در اقتصاد کشور نیز تاثیر و بازدهی مناسبی خواهد داشت.

در همین راستا مرتضی بانک رئیس ­شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ۵ سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار داخلی انجام شده است. در مدت مذکور بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار صادرات و ۳۸ میلیارد دلار واردات در این مناطق انجام شده است و مازاد تجاری در فعالیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مثبت بوده که این امر منافعی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

بانک با اشاره به اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی علاوه بر فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، توریسم نیز نقش موثری ایفا می‌کند ادامه داد: تاکنون حدود ۴۶۰ هزار اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و تولید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد شده است.

ایشان پیش بینی کرد: در روز‌های پایانی سال و سال آینده میزان گردشگران به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ویژه گردشگران داخلی افزایش چشمگیری می‌یابد.

مشاور رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون 1607 واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری در این مناطق مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 1008 واحد صنعتی در زمینه‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی نیز درمناطق ویژه اقتصادی فعال هستند، همچنین لازم به ذکر است که ۲۸۵ هزار نفر در این مناطق مشغول به کار می‌باشند.
رئیس شورای عالی مناطق آزد افزود: مناطق آزاد نوید بازدهی بالا و ریسک پایین هستند علاوه بر آن این مناطق ریسک‌های محیطی و قانونی را به شدت کاهش داده اند.


مرتضی بانک ادامه داد: وجود­­ قوانین ­خاص برای اداره مناطق آزاد­ و ارائه ­­امکانات و معافیت‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، ­­موجبات کاهش ریسک فعالیت در این مراکز­ را فراهم کرده است.

ایشان در پایان با اشاره به اینکه بازدهی فعالیت‌ها در این مناطق زیاد است، اضافه کرد: به دلیل هزینه کمتر، دسترسی به محیط صادراتی و ترانزیتی مطلوب‌تر و ارزان‌تر و دسترسی به مواد اولیه ارزان‌تر ­هزینه‌های تولید در این مناطق کمتر است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند