حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
722 بازديد

احیای مجدد کاشی اصفهان با تکیه بر صادرات

احیای مجدد کاشی اصفهان با تکیه بر صادرات
در اواخر دی ماه سال 95 بود که کارخانه کاشی اصفهان به دلیل مشکلات ناشی از رکود بازارها و چالش‌های تأمین مالی، تولید خود را متوقف کرد و کارگران آن به دلیل عدم دریافت 11 ماه حقوق خود به شرایط موجود معترض شدند.

در همین رابطه پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مذاکرات مسؤولان استانی برای حل مشکلات این کارخانه وارد فاز جدیدی شد و پس از پیگیری‌های صورت گرفته، در سال 96، پس از برگزاری چند جلسه با فعالان اقتصادی استان، این کارخانه در چارچوب حقوقی مشخص به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

با تغییر مدیریت در این کارخانه، برنامه‌های جدید تولید نیز در دستور کار قرار گرفت و رفته‌رفته مشکلات تولید و فروش کاهش یافت و در همین سال، به موازات تغییرات مدیریتی، اولین حقوق کارگران نیز پرداخت شد.

در حالی که با تلاش‌های شورای کارگری و در زمان بحبوحه مشکلات، ظرفیت تولیدی این شرکت به 2 میلیون متر مربع در سال رسیده بود، بدهی‌های معوق و مشکلات نقدینگی مانع بزرگی بر سر راه حیات کارخانه بود که با استقرار مدیریت جدید این مشکلات نیز به تدریج رفع شد و در سال جاری، ظرفیت تولید مجددا به سال‌های قبل از بحران بازگشته است.

در طی ماه‌های اخیر، رشد قیمت ارز و بهبود قیمت‌های صادراتی این فرصت را به کارخانه‌هایی نظیر کاشی اصفهان داد که بر پایه بازاریابی مناسب صادراتی بتوانند مشکلات فروش داخلی خود را حل کرده و با رشد فروش مواجه شوند. در همین رابطه نیز بررسی‌های فارس نشان می‌دهد، کاشی اصفهان توانسته با رساندن سهم صادرات خود به 90 درصد از کل فروش، مشکلات قبلی را پشت سر گذاشته و 500 کارگر خود را به کار بازگرداند.

این شرکت همچنین طرح توسعه احداث کوره جدید و واحد لعاب‌زنی و چاپ را در دستور کار دارد که با تکمیل آن، سودآوری خود را افزایش خواهد داد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند