حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.9
970 بازديد

افتتاح واحدهای جدید تولید کاشی و سرامیک در دهه فجر

افتتاح واحدهای جدید تولید کاشی و سرامیک در دهه فجر

حبیب‌الله خلفائی، بعدازظهر امروز در نشست خبری گفت: واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک و نیز واحد فولاد در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند. کاشی خلیج‌فارس، طب افزار الماس، رژین سرام که تولیدکننده آجرنسوز نما است و شرکت معادن سرب و روی و افتتاح فاز یک سردخانه بندر خشک جمعاً برای ۸۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سال آینده، کاشی کارون و فولاد محسن به بهره‌برداری می‌رسند و حدود ۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی می‌کنند. در بخش تجارت و فعالیت اصناف، حدود ۲۸۰۰ واحد صنفی با اشتغال‌زایی ۴۵۰۰ نفر در بخش تولید و فنی در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز در خصوص تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص داده می‌شود خاطرنشان کرد: ۶۰ طرح برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ طرح به تصویب کارگروه شهرستانی رسید و از این تعداد، به ۸ طرح تسهیلاتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت‌شده است و ۳ واحد دیگر نیز به‌صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخل کشور به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده‌شده است، می‌طلبد به این بخش توجه ای صورت گیرد.

در ادامه رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی شهرستان بابیان اینکه حدود ۱۴۰۰ شرکت تعاونی در شهرستان بیمه پردازی می‌کنند گفت: بالغ بر ۹ هزار نفر نیروی کارگر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند که از این تعداد 2 هزار در شهرک صنعتی هرفته به‌کارگیری شده‌اند.

امیرعباس دهقانی زاده اعلام کرد: نرخ بیکاری در شهرستان مهریز ۹/۴ و نرخ بیکاری در یزد ۱۲/۹ است و بعد از میبد، مهریز دومین شهر استان درزمینهٔ کمترین نرخ بیکاری است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری آموزش‌وپرورش شهرستان، دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی سوق داده شوند؛ زیرا در شهرک‌های صنعتی درزمینهٔ نیروی متخصص فنی با کمبود نیرو مواجه هستیم؛ و امیدواریم دانش آموزان به‌جای ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی، به گذراندن واحدهای هنرستان که مرتبط با صنعت است ترغیب شوند؛ زیرا به دلیل کمبود نیروی فنی، بازار کارشان تضمین است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند