حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
506 بازديد

توان تولید 700 میلیون مترمربعی صنعت کاشی و سرامیک ایران

توان تولید 700 میلیون مترمربعی صنعت کاشی و سرامیک ایران

جلیل کاظمی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور به دلیل رکود در ساخت و ساز، بروز موانع متعدد در بحث صادرات و بسیاری موارد دیگر هم اکنون به زیر 200 میلیون متر مربع در سال رسیده است.
وی همچنین اظهارداشت: چین با تولید سالانه چهار میلیارد متر مربع کاشی در رده اول است و هند و ایران نیز به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.
کاشی و سرامیک بر خلاف ظاهر ساده دارای فرآیند تولید بسیار پیچیده است.
وی افزود: این طور نیست که صنعت مزبور از مواد اولیه خارجی بی نیاز باشد چراکه هنوز در بحث جوهرهای مخصوص چاپ دیجیتال، مواد لازم در تولید لعاب و غیره وابسته به واردات است.
کاظمی بیان داشت: ایران در صنعت لعاب از نظر کمی و کیفی به خودکفایی رسیده اما برخی از مواد لازم در تولید لعاب هنوز خارجی است.
وی گفت: واردات مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک در داخل به لحاظ وزنی چندان قابل توجه نیست اما از حیث ارزش اقتصادی بسیار بالاست.
کاظمی با اشاره به اینکه کاشی از سه بخش بدنه، لعاب و چاپ تشکیل می شود، افزود: ایران امروز در تولید بدنه کاشی و سرامیک هیچ گونه وابستگی به خارج ندارد چون انواع خاک با کیفیت های مختلف در مملکت وجود دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید 80 درصد مواد لعاب کاشی داخلی و تنها 20 درصد از محل واردات تامین می شود که این مواد به لحاظ قیمتی از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.
کاظمی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: لعاب 65 تا 70 درصد قیمت یک کاشی را تشکیل می دهد.
وی افزود: صنعت کاشی و سرامیک ایران به جهت طراحی، زیبایی، کیفیت و غیره قابل رقابت با تولیدات برخی از کشور ها در جهان است.
مدیرعامل شرکت تولید کاشی یادآور شد: این صنعت امروز به لحاظ طراحی، فرمول ساخت بدنه، تولید لعاب و غیره پیشرفت های خوبی در کشور تجربه کرده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند