حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
431 بازديد

رمز کیفیت محصولات آرملات،پژوهش و توسعه است

رمز کیفیت محصولات آرملات،پژوهش و توسعه است

 سابقه 30 ساله آن گویای کیفیت و ماندگاری محصولات این برند ملی است. برای آشنایی بیشتر با این شرکت گفت و گویی با مدیریت عامل این مجموعه، مهندس داریوش شیری داشتیم که در ادامه می خوانید :

عنوان پژوهشکده که در پس نام آرملات درج شده است نشان دهنده فعالیت های پژوهشی در این واحد صنعتی است. چه فعالیت تحقیقاتی در "آرملات" صورت گرفته و در حال انجام است که استفاده ازعنوان پژوهشکده را توجیح می کند؟

پژوهشکده و تولید کننده کفپوش های صنعتی عنوانی است که شرکت "آرملات"، به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در صنعت ساخت و ساز ایران دارد . سلیقه مشتری و تقاضای بازار به طور مستمر درحال تغییر است وبا توجه به اینکه "آرملات" اولین مجموعه ای است که دربخش کفپوش های صنعتی درایران آغاز به کارکرده ما را بر آن داشت به طور مستمر نیاز ها و خواسته های فنی وانتظارات مشتریان را مورد بررسی وپایش قراردهیم و همسو با آن به تولید محصول بپردازیم. و با فرمولاسیون اختصاصی تولید و عرضه نماییم.
همچنین محصولات جدیدی را که  توسط تولید کنندگان خارج از کشور به بازار کف سازی جهانی وارد میشوند را از طریق درگاه های رسانه ای و نمایشگاهی به منظر عموم می رسد  شناسایی نماییم ، ما را برآن داشته تا محصولات خود را مطابق با تکنولوژی روز دنیا و رقبا بین المللی توسعه و ارتقا دهیم ، از این رو پژوهش یکی از مهمترین پایه ها و بخش های مجموعه ما به شمار میرود و همواره سعی نموده ایم که تحقیق و توسعه را بعنوان فرهنگی سازمانی سرلوحه امور کار قرار گیرد.

گستره فعالیت شما در حوزه کفپوش صنعتی چه میزان است؟

تمامی صنایع در اقصی کشوروعزیزمان ایران و برخی ازکشور های منطقه به عنوان باز هدف می باشد.  به طور کلی ما در 3 حوزه اصلی در زمینه کف سازی صنعتی فعالیت داریم:
1- محصولات پایه سیمانی( پایه معدنی) تحت نامهای آرملات و آرموکریت 
2- محصولات پایه شیمیایی( رزین ) با عنوان اختصاصی آرموتاپ
3- محصول جدیدی که در حال حاضر تولید داخل کشور نداریم و بعنوان محصولات نانو بر پایه سیلیکات لیتیوم با همکاری یکی از شرکتهای اروپایی از آنها نامبرده میشود و با عنوان پنترا تامین و اجرا می نماییم
در حال حاضر چه مقدار از مواد اولیه محصولات شما وارداتی است و چه مقدار تولید داخل است؟
در گروه اول (پایه سیمانی ها) کمتر از 10درصد از کل مواد اولیه ما از طریق واردات تامین می شود و خوشبختانه مابقی  مواد اولیه مورد نیاز تولید داخل است. در حوزه  محصولات پایه رزینی نیز که عموما اپوکسی و پلی یورتان است اکثرا در داخل کشور تولید می شود و حدود 40 درصد آن از مواد اولیه خارجی است. در حوزه مواد نانو یا پنترا نیز به واسطه عمر کوتاهی که از ورود آن در صنعت کفسازی کشور میگذرد به صورت کامل از کشور بلژیک وارد می شود . لازم به ذکر است در حال حاضر در تامین و تجهیز مواد پنترا به دلیل مشکلات ارزی ، محدودیت و موانع عدیده ای داریم ودر مابقی حوزه ها با تمام توان در حال فعالیت هستیم.

در حال حاضر در کدام کشور ها صادرات محصول و خدمات انجام میدهید؟

از سال 95 به صورت جدی وارد بازارهای صادراتی شدیم. عراق به عنوان یکی از کشورهای در حال ساخت بازار خوبی برای ما بود و پروژه های بسیاری در این کشور ها انجام دادیم. میتوان گفت تنها مجموعه ایست که در حوزه کفپوش صنعتی و خدمات فنی مهندسی کف سازی در بازارهای خارج از کشور حضور پررنگ دارد "آرملات" بوده است. کشورهای افغانستان، گرجستان ، عمان ، قطر ، بحرین و امارات نیز در ردیف کشورهای هدف و  اهداف صادراتی ما قرار دارند. با توجه به پتانسیل بالایی که در آرملات وجود دارد در برنامه های آتی خود ورود به بازار های مختلف فرامرزی اروپا ، آسیا و آفریقا را در دستور کار داریم.
چالش های بسیار زیادی را تا امروز برای رسیدن به این نقطه پشت سر گذاشته اید . امروز که صنعت ساختمان در بحران قراردارد نیز خیلی از شرکت های کوچک با مشکلات بزرگ مواجه شده اند. به عنوان یک مدیر با تجربه چه پیامی برای مدیران جوان تر دارید که از این شرایط با بهترین خروجی عبور کنند؟
در 30 سال تجربه کاری در تولید سعی داشتم کیفیت محصول و تامین رضایت مشتری عرضه محصول مطابق با نیاز و خواسته بازار را سرلوحه فعالیت های خود قرار بدهم. در "آرملات"نیز تلاش میکنیم وارد هر پروژه ای می شویم کیفیت ماندگار و رضایت مشتری را به یادگار بگذاریم. کف ساختمان نیز به واسطه رفت آمد و در دایره دید بودن از اهمیت خاصی برخوردار است  از این رو کیفیت بسیار اهمیت دارد و باید برای ماندگاری این عامل مهم را همیشه در نظر داشت.  به همه مدیران و دست اندرکاران کشور مخصوصا" کشور پیشنهاد میکنم در شرایط رکود موجود با کیفیت بالا می توان حضور پر رنگ تری در بازار داشته باشند.

یکی از بحث های مهم در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان کپی برداری از محصولات با کیفیت است. برای جلوگیری از این اتفاق چه راهکاری را در پیش گرفتید؟

از مهمترین چالش های موجود در کشور درصنایع تولیدی ما ، بعد مالکیت معنوی است.  در بسیاری ازموارد از نام و محصول به انحاء مختلف سوء استفاده می شود . امروزه "آرملات" را به عنوان یک محصول می شناسند، این در حالی است که یک محصول نیست بلکه  یک برند است. مشتریان نیز باید با آگاهی محصول با برند واقعی مرتبط و اصلی را خریداری کنند و محصولاتی که با عنوان "آرملات" فروخته می شود را بعنوان قبل از بررسی اصالت آن خریداری نکنند و جهت اطمینان از اصل بودن آن گواهی های لازمه را درخواست نمایند و نیز رصد دقیق مشخصات فنی و بسته بندی مطمئن شوند.

یکی از وجوه تمایز شما از نظر کیفیت باسایر محصولات چیست؟

ما تنها شرکتی هستیم که در 13 دوره متوالی موفق به اخذ گواهی فنی را از مرکز تحقیقات در جهت ثبات محصولات می باشیم  و فرمولاسیون انحصاری محصول در ایران صرفا در اختیار ما قرار دارد و نیز در حوزه سیستم های مدیریتی نیز یکی از بروزترین ها هستیم و در این راه توانستیم سیستم های بین المللی  مختلف را دریافت کنیم و در ضمن ما بعنوان یکی از صد برند برتر ایران می باشیم.
به عنوان کارشناس صنعت ساختمان رکودی که صنعت ساختمان را فراگرفته چگونه ارزیابی میکنید و راهکاری که می تواند شیب این رکود را ملایم کند چیست؟  شرکت های زیادی تحت تاثیر این رکود قرارگرفته اند. در این شرایط بحرانی نیز تقاضاهای بالقوه وجود دارد. در این راستا امیدواریم مجریان و سیاست گذاران ساختمان ها به سمت افزایش ارتقاء کیفیت باحد بالا پیش ببرند و ساخت ساختمان های باکیفیت افزایش یابد. نمیتوانم به طور قطع اعلام کنم چه زمانی از رکود خارج می شویم و فقط میتوانم نظر خودرا در خصوص حوزه تخصصی کفپوش های صنعتی ارائه کنم. این حوزه که پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و توسعه دارد نیز همچون سایر محصولات ساختمانی با چالش مواجه شده است ولی در این شرایط به پشتوانه سالها تجربه کماکان برای محصولات ما تقاضای خوبی وجود دارد .گرچه در حال حاضر شرکت ها و کارخانجات زیادی در شهرک های صنعتی هستند که نمی توانند از ظرفیت های خود برای تولید بهره ببرند. بخش عمده ای از این عقب ماندگی ها مربوط به عوامل درونی شرکتها دارد و بسیاری نیز به روابط بین الملل وابسته است که امیدوارم با مذاکرات سیستم دیپلماسی کشور این شرایط بهبود یابد و صنعت ما در جهان جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

برنامه های توسعه ای "آرملات" چیست؟

ما نیز همچون سایر تولید کنندگان همواره در حال توسعه و پیشروی در بازارهای داخلی و خارجی هستیم. با نظر به منابع معدنی و سرمایه های خدادادی در ایران و نیروهای متخصص و کارآمد در کشور که از منظر کیفیت فرامرزی نیز در گروه بهترین ها هستند میتوانیم در صنایع مختلف پیشرو باشیم. باید برای بهره گیری از این منابع از تکنولوژی های روز دنیا بهره ببریم تا بتوانیم با محصولات پیشرفته دنیا رقابت کنیم. ما نیز مد نظر داریم همزمان با شرکت های برتر دنیا تعامل داشته  و در صدد هستیم محصولات خود را  ارتقا بدهیم و همواره در این صنعت پیشرو باشیم. در این راه باید در کنار دانش بومی خودمان از مدل های جهانی هم الگو برداری کنیم. مخصوصا در حوزه مواد پایه رزینی که محصولات خارجی توان رقابت با سایر کشور ها را از ما گرفته است. لیکن با برنامه های بلند مدت و راهبردی درصدد فراهم نمودن بستر لازم بعنوان یکیاز بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پایه سیمانی آسیا در برنامه کاری خود داریم .
برنامه های خاصی هم در طرح های توسعه ای داریم و سعی داریم تا فراهم شدن وضعیت مطلوب تر فعلا با شرایط اقتصادی کشور پیش ببریم. گفتنی است که حضور بازارهای آسیایی همچون چین و آفریقا هم بخشی از اهداف تجارت بین المللی ما است.
امیدواریم روزی برسد نهایت استفاده ازپتانسیل ها امکانات وظرفیت های موجوددرکشور فراهم شود و ایران عزیز ما به یکی از بزرگترین قطبهای جهان در صنایع مختلف ساختمانی  تولیدی تبدیل شود. ودرجهت تامین مصالح ساختمانی بازارهای منطقه و کشورهای همسایه ایفای نقش کند .

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند