حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
456 بازديد

لزوم تغییر فرهنگ ساخت و ساز

لزوم تغییر فرهنگ ساخت و ساز
احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: باید برای بهبود وضعیت باید فرهنگ ساخت وساز تغییر کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: متأسفانه در صنعت ساختمان و در صنعتی سازی خیلی کند پیش رفتیم. در منطقه خاورمیانه به عنوان اولین کشور با ساخت شهرک اکباتان وارد صنعتی سازی شدیم. این شهرک بعد از گذشت 40 سال از ساخت و ساز ، به صورت استوار ایستاده و مردم از این ساختمان ها بهره برداری می کنند و خوشالند که ساختمانی ویژه با عمر بیش از صد سال ساخته شده است. قبل از انقلاب متوسط عمر ساختمان های ما 30 سال بود. در همان زمان آمریکایی ها ساختمان هایی با عمر متوسط 32 سال داشتند. به خاطر بی توجهی و عدم کنترل ساخت و ساز، این شاخص در ایران به 23 سال کاهش یافته است. این درحالی است که آمریکایی ها به عمر بالای 100 سال دست یافتند. 
خرم درباره کنترل کیفیت ساختمان ها افزود: کنترل کیفیت توسط سازمان نظام مهندسی ، شهرداری و یا بیمه صورت می گیرد. الان بیمه تضمین کیفیت است اما بازرسی انجام نمی شود. در برنامه داریم که کنترل و بازرسی را با دقت و به صورت تصادفی انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ناظران ما وقتی گزارشی می دهند، دو سه ماه باید دنبال گزارش بدوند تا حق الزحمه خود را بگیرند. بسیاری از ناظران تنها از این محل معاش خود را تأمین می کنند. معطلی دو سه ماهه ناظر روی انگیزه و تلاش او تأثیر می گذارد. مسأله اثرگذاری استارتاپ ها و دانش بنیان ها هم که در جایگاه خودش اهمیت زیادی دارد.
وی تأکید کرد: سازمان نظام مهندسی تهران سالانه 7 هزار وام 30 تا 50 میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه به اعضا می دهد. این در حالی است که چنین وام هایی به یک نوآور و کارآفرین در صنعت ساختمان اعطا نمی شود. سازمانی که هفت، هشت هزار وام قرض الحسنه می دهد، قطعا می تواند دو هزار وام 50 میلیونی به نخبگان و نوآوران صنعت ساختمان بدهد. این کار را اخیرا در سازمان نظام مهندسی شروع کردیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی در پایان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید مردم را متوجه کند که خدمات آن برای مردم ارزش افزوده ایجاد و مسکن آنها را احیا می کند. این خدمات باعث می شود مردم و خانه هایشان در زمان زلزله آسیب نبینید. این سازمان باید با متخلفان و ناظران متخلف برخورد جدی کند. کسی که مسئولیت نظارت و بازرسی دارد اما سرکار نمی رود، بازدید انجام نمی دهد و فقط برگه را امضا می کند، تاثیر منفی روی کارفرما و مالک خواهد گذاشت.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند