حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
907 بازديد

آمار صادرات محصولات معدنی به افغانستان

آمار صادرات محصولات معدنی به افغانستان
بر پایه آمارهای گمرک، انواع محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی، زنجیره سیمان، محصولات پایین دستی و قطعات فولاد به همراه مس و محصولات پایین دستی بخشی از اقلام صادر شده محسوب می شود.

علاوه بر این کالاهای معدن و صنایع معدنی، زنجیره آلومینیوم و محصولات زنجیره روی، سنگ آهن، انواع سنگ، زغال سنگ و کک به همراه زنجیره سرب از دیگر کالاهای صادراتی این بخش به حساب می آید.
برپایه جدول آماری مربوطه، همچنین در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۷۵.۹ هزار تن محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی به ارزش افزون بر ۱۴۲ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار به کشور افغانستان صادر شده است.

علاوه بر این زنجیره سیمان در دوره این گزارش بیش از سه میلیون و ۳۱۳.۳ هزار تن به ارزش افزون بر ۱۱۶ میلیون و ۵۲۱ هزار دلار به این همسایه شرقی کشور صادر شده بود.

همچنین محصولات پایین دستی و قطعات فولاد نیز افزون بر ۳۸ هزار و ۵۷۲ تن به قیمت ۶۵ میلیون و ۸۲۹ هزار دلار به بازار صادراتی افغانستان هدایت شد .
براساس جدول مزبور صادرات مس و محصولات پایین دستی سه هزار و ۶۸۱ تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار بود.
سایر اقلام معدن و صنایع معدنی نیز در ۹ ماهه امسال به وزن ۳۹۹.۶ هزار تن در مقابل ۳۰ میلیون و ۵۵۴ هزار دلار صادر شده است.
برابر جداول یاد شده، زنجیره آلومینیوم و محصولات به وزن ۵۱۵.۴ هزار تن به قیمت ۱۹ میلیون و ۱۱۴ هزار دلار به افغانستان صادر شد.
همچنین زنجیره روی، سنگ آهن و انواع سنگ در مجموع به ارزش ۲۹ میلیون و ۷۴۱ هزار دلار صادر شد که بیشترین سهم مربوط به زنجیره روی با ارزش ۱۷ میلیون و ۱۲۰ هزار بود.

علاوه بر این در زمینه های زغال سنگ و کک، زنجیره سرب و فلزات و سنگ های گرانبها ( طلا ، نقره و …) در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۴۵۴ هزار دلار به افغانستان صادرات صورت گرفت که سهم زغالسنگ و کک با وزن بیش از ۱۵ هزار تن به ارزش پنج میلیون و ۸۱۱ هزار دلار بود.

همچنین برپایه آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران در ۶ ماهه ۹۶ افغانستان به عنوان ششمین مقصد کالاهای صادراتی ایران با ارزش یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار بود که سهم ۵.۸ درصدی از کل صادرات را به خود اختصاص داد و نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۹۵ رشد ۲ درصدی را ثبت کرد.
برپایه آمارهای سازمان توسعه و تجارت استان خراسان جنوبی، برنج، شاهدانه بو داده، شکر، شتر و دستگاه عمل آوری و بسته بندی قیر از اقلام عمده وارداتی از افغانستان به این استان در دوره ۶ ماه نخست امسال بوده است.

فعال شدن گذرگاه های مشترک مرزی به منظور استفاده از ظرفیت های تولیدی ۲ کشور و گسترش مشاغل مولد در ۲ سوی مرز و ایجاد مراکز عرضه خرده فروشی اقلام مجاز ۲ طرف در فروشگاه های عرضه مستقیم بازارچه ای از جمله پیشنهادات سازمان صنعت، معدن و تجارت برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان است.
راه اندازی کنسولگری ایران در ولایت فراه افغانستان و متقابلا کنسولگری افغانستان در بیرجند و تسهیل صدور روادید و استفاده از ظرفیت کشت فراسرزمینی در کشور افغانستان از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند