حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
3.7
25255 بازديد

آیا می شود کاغذ دیواری روی سرامیک چسباند؟

آیا می شود کاغذ دیواری روی سرامیک چسباند؟
استفاده از کاغذ دیواری روی سطوح به خصوص سطوح کاشی و سرامیک یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون است.

کاشی و سرامیک به عنوان پوشش دهنده‌های اصلی شناخته می‌شوند که در کنار گچ و سرامیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب کاشی و سرامیک زمان بر است و هزینه زیادی را نیز در بر دارد در نتیجه لازم است از طرح و رنگی استفاده نمایید که به مرور جذابیت خود را برایتان از دست ندهد چون اگر بخواهید آن را تعویض کنید علاوه بر هزینه زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت.
سوال افراد بسیاری است که آیا می‌شود کاغذ دیواری و برچسب را روی کاشی و سرامیک چسباند؟ در جواب باید گفت بله شما می‌توانید هر نوع برچسب یا کاغذ دیواری را روی کاشی و سرامیک بچسبانید.

کاغذ دیواری روی کاشی و سرامیک

امروزه پیشرفت تکنولوژی در خلق المان‌های جدید دکوراتیو به جایی رسیده است که شما می‌توانید تنها در عرض یک یا دو ساعت به راحتی دکوراسیون منزل خود به خصوص طرح کاشی و سرامیک آن را عوض نمایید. برای تغیر دکوراسیون و طرح فضای داخلی لازم نیست همیشه اقدام به تعویض کاشی و سرامیک کنید گاهی تنها چند متر کاغذ دیواری می‌تواند تحول بسیاری در طرح کاشی و سرامیک شما ایجاد نماید.

کاغذ دیواری روی کاشی و سرامیک

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری یا والپیپر یک پوشش تزیینی شبه کاغذی است که برای پوشاندن سطوح استفاده می‌شود این عنصر تزیینی امروزه به عنوان یکی از المان‌های اصلی طراحی دکوراسیون شناخته می‌شود. کاغذ دیواری از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و در انواع مختلفی است که در طرح برچسب آن یک طرف آن قابیلیت چسبندگی دارد در نتیجه با برداشتن روکش آن به راحتی می‌توان آن را در روی هر سطحی چسباند. کاغذ دیواری به صورت رول، یا متری در ابعاد و اندازه‌های مختلف با طرح‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسد. 

کاغذ دیواری
کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که شامل کاغذ دیواری از منسوج نبافته (نان وون)، کاغذ با روکش وینیل، کاغذ دیواری با روکش پارچه‌ای و کاغذ با وینیل سخت و جامد می‌شود که هریک باز دارای زیر مجموعه ای هستند.

کاغذ دیواری سرامیکی

کاغذ دیواری‌های انواع طرح‌ها را دارند، به گونه ای که شما هر طرحی اعم از طرح چوب، سنگ، گل، اشیا، میوه، آسمان، طبیعت و ... بخواهید در میان تنوع طرح‌های آن پیدا خواهید کرد. اما یکی از محبوب ترین نوع طرح ها، کاغذ دیواری سرامیکی است که بسیار پرکاربرد است. این مدل کاغذ دیواری کاملا شبیه به کاشی و سرامیک است و در صورت استفاده به راحتی از سرامیک قابل تشخیص نیست. 

کاغذ دیواری سرامیکی

توصیه ما به شما برای استفاده از کاغذ دیواری روی سرامیک استفاده از این نوع طرح‌های یعنی کاغذ دیواری سرامیکی است.

طریقه چسباندن برچسب روی کاشی

بسیاری تصور می‌کنند نصب  برچسب با کاغذ دیواری کار سختی است در حالی که با خواندن آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاشی به راحتی می‌توانید از پس نصب کاغذ دیواری روی سرامیک برآیید و یک تغییر و تحول اساسی در دکوراسیون خود ایجاد نمایید. 
 برای چسباندن برچسب کافی است ابتدا سطح مورد نظرتان را کامل تمیز نمایید. اگر این سطوح متعلق به آشپزخانه است توصیه می‌کنیم قبل از چسباندن سطح کاشی و سرامیک را با آب گرم بشویید تا مطمئن شوید هیچ غیار و آلودگی ندارد و پس از خشک شدن سطح اقدام به نصب کاغذ دیواری یا برچسب نمایید.
برای این کار لازم است ابتدا گاغذ دیواری را مطا بق اندازه مورد نیازتان برش بزنید و آنگاه از یک سو روکش بخش چسبی برچسب را از لبه‌ها جدا کرده و به آرامی روی لبه‌های سطح قرار دهید. بهتر است یک پارچه در کنارتان داشته باشید تا با کمک آن روی قسمت‌های چسبانده شده بکشید تا بخوبی تمام قیمت‌ها به سطح زیرین بچسبد. روکش بخش چسبی را به آرامی بکشید و کم کم به سطح چسبانده شده اضافه نمایید تا سطح به انتها برسد.
توجه داشته باشید که بهتر است دو نفره این کار را انجام دهید به خصوص برای سطوح بزرگ زیرا ممکن است یک نفر از پس تراز کردن سطح و برچسب برنیایید و برچسب را کج بچسبانید.

چسباندن برچسب روی کاشی
در چسباندن کاغذ دیوار لازم است که دقت و حوصله به خرج دهید تا یک نتیجه عالی به دست آورید.

کاغذ دیواری روی سرامیک پذیرایی 

استفاده از کاغذ دیواری در بالای سرامیک پذیرایی  می‌تواند تحول بزرگی در پذیرایی شما ایجاد نماید. تنها کافی است یک طرح متناسب با فضای پذیرایی خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که  استفاده از کاغذ دیواری روی سرامیک پذیرایی تنها مختص سرامیک‌های دیوار نیست و شما می‌توانید در محیط‌های کم رفت و آمد مانند پذیرایی از برچسب‌های سرامیکی روی سرامیک کف نیز استفاده نمایید. 

 ترکیب کاغذ دیواری و سرامیک  

با توجه به طرح‌های متنوعی که در بازار است دست شما برای انتخاب بسیار باز خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه ی زیادی به نصب برچسب ندارید اما همچنان علاقمند به تغییر فضای کاشی و سرامیک خود هستید از ترکیب کاغذ دیواری و سرامیک استفاده نمایید و به صورت چند تا در میان یک برچسب بچسبانید که باعث جلوگیری از یکنواختی طرح اصلی کاشی شما شود. این توصیه بیشتر برای استفاده در کاشی‌های تک رنگ مناسب است.

ترکیب کاغذ دیواری با سرامیک

جدا کردن کاغذ دیواری

یکی از ویژگی‌های مثبت کاغذ دیواری و برچسب‌های سرامیکی نسبت به سایر پوشش‌های دیواری سادگی برداشتن آن از روی سطوح است. شما هر لحظه که اراده نمایید می‌توانید تنها با استفاده از مواد ساده در دسترستان کاغذ دیواری یا برچسب را از روی کاشی و سرامیک جدا کنید. برای این کار می‌توانید از اشیدن آب بر روی برچسب استفاده کنید یا از مواد شیمیایی مخصوص کندن کاغذ دیواری که در ابزار یراق فروشی‌های موجود است استفاده کنید. ممکن است بعد از برداشتن کاغذ دیواری همچنان چسب آن باقی بماند، برای جدا کردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار شما می‌توانید از بخار آب نیز استفاده کنید.

مزایای کاغذ دیواری

 در انتها لازم است دوباره عنوان کنیم استفاده از برچسب و کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون بسیار مقرون به صرفه است علاوه بر آن به سرعت کار شما را راه می اندازد اما دائمی نیست.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند