حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.0
25461 بازديد

ابعاد سرامیک برای هر سطح را چگونه انتخاب کنیم؟

ابعاد سرامیک برای هر سطح را چگونه انتخاب کنیم؟
ابعاد کاشی و سرامیک یکی از مهمترین خصوصیات کاشی و سرامیک است که باعث ایجاد تنوع بسیاری در این پوشش دهنده دوست داشتنی شده است.

از گذشته تا به حال کاشی و سرامیک به عنوان مهمترین پوشش دهنده سطوح شناخته می‌شوند که علاوه بر تنوع در طرح و رنگ دارای تنوع زیادی در ابعاد نیز هستند. در گذشته ابعاد کاشی و سرامیک محدود بود به دلیل اینکه کارگاه‌های سنتی کاشی و سرامیک چند قالب مشخص داشتند و خارج از این قالب‌ها ابعاد جدیدی را تولید نمی کردند. با گسترش تکنولوژی و روی کار آمدن ماشین آلات جدید امکان ساخت کاشی و سرامیک از کوچکترین ابعاد 1*1 سانتی متری گرفته تا ابعاد بزرگ چند متری همه قابل تولید شده اند. 

اشکال کاشی و سرامیک

امروزه کارخانجات کاشی و سرامیک متناسب با نیاز خریداران هر نوع ابعادی را تولید می‌کنند. با توجه به اینکه هر فضایی نیازمند کاشی و سرامیک با ابعاد مخصوص به خودش است در نتیجه تنوع آن نیز افزایش یافته است.

اندازه کاشی و سرامیک

سرامیک ابعاد و اندازه مختلفی دارد تنوع این ابعاد به گونه ای است که از کوچکترین ابعاد تا بزرگترین اندازه‌ها را در این پوشش دهنده می‌توانید پیدا کنید. اما لازم است بدانید شرکت‌های مختلف برای خود ابعاد خاصی را تعریف می‌کنند و تمامی محصولات خود را با آن ابعاد تولید می‌نمایند. ممکن ایت یک شرکت تنها 5 ابعاد داشته باشند. 

ضخامت رایج کاشی و سرامیک

اشکال کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک معمولا در شکل هندسی چهار گوش مستطیل یا مربع تولید می‌شود. در سالهای اخیز شاهد ظهور کاشی‌های با طرح‌های فانتزی غیر چهار گوش هستیم که نوع شش گوش رایج ترین آنها است.
توجه داشته باشید انتخاب یک کاشی و سرامیک با ابعاد مناسب برای فضا نیاز به کمی مطالعه دارد. بهتر است قبل از خرید کاشی و سرامیک درباره این ابعاد بدانید.

اشکال مختلف کاشی و سرامیک

ابعاد سرامیک

به طور کل سرامیک با توجه به اینکه در چه سطحی به کار می‌رود ابعاد آن تعریف می‌شود. همانگونه که در مقالات قبلی اشاره نمودیم سرامیک‌ها در دو دسته کلی  کاشی دیوار و سرامیک کف تولید می‌شوند. این تولیدات در ابعاد، طرح و رنگ و حتی مواد اولیه و نوع پخت با یکدیگر متفاوتند در نتیجه خط تولید آنها نیز با هم متفاوت است.

ابعاد سرامیک

ابعاد کاشی  دیوار

کاشی و سرامیک دیواری مانند لباس خانه است که لازم است علاوه بر کیفیت دارای زیبایی نیز باشد. این نوع کاشی از ظرافت بیشتری برخوردارند و به دلیل تنوع طرح و رنگ ممکن است در ابعاد مختلفی تولید شوند. به طور کل کاشی دیوار شامل کاشی‌های تزیینی نیز می‌شود که که ممکن است تنها یک نوار باریک برای ایجاد جذابیت در دیوارها به کار گرفته شود.

ابعاد سرامیک کف

سرامیک‌های کف بیشتر شامل سرامیک‌های مقاوم در ابعاد بزرگ هستند. این نوع سرامیک بیشتر از سایر سرامیک‌ها در تنش هستند زیرا ممکن است محل رفت و آمد باشند در نتیجه کوچک بودن سرامیک‌ها ممکن است باعث شود پس از مدتی سرامیک‌ها لق شوند علاوه بر آن درزهای موجود میان کاشی و سرامیک محل  تجمع آلودگی است هر چه این درزها بیشتر باشد احتمال آلوده شدن محیط نیز بیشتر است پس انتخاب سرامیک‌های ابعاد بزرگ برای این بخش از سطوح منطقی‌‌تر است و هر چه ابعاد سرامیک کف بزرگتر باشد به همان اندازه احتمال لق شدن و ایجاد آلودگی کمتر خواهد شد.
تعدادی از اندازه سرامیک کف در تصویر زیر مشخص شده است. 

ابعاد سرامیک کف آشپزخانه

آشپزخانه‌های از مهمترین بخش‌های ساختمان هستند که لازم است در انتخاب سرامیک کف آن توجه زیادی داشته باشید. لازم است سرامیک کف آشپزخانه به اندازه کافی اصطکاک داشته باشد تا از لیز خوردن افرا چلوگیری کند در نتیجه انتخاب سرامیک‌های بسیار بزرگ صیقل خورده که باعث کاهش درزهای کاشی و سرامیک می‌شود در آشپزخانه توصیه نمی شود. این درزها می‌توانند به عنوان یک عاملی برای جلوگیری از سرخوردگی برای شما کار کنند. اما توجه به این نکته نیز ضروری است که انتخاب سرامیک ابعاد کوچک نیز باعث ازدیاد درزها می‌شود که این درزها محل تجمع آلودگی و میکروب است و تمیز کردن آنها کار سختی است در نتیجه سعی کنید برای آشپزخانه ابعادی متوسط و منطقی انتخاب نمایید.

ابعاد کاشی و سرامیک

ابعاد کاشی سرویس بهداشتی و حمام

بخش دیگری که در انتخاب ابعاد کاشی و سرامیک آن باید توجه داشته باشید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و حمام است. یادتان باشد شما با انتخاب درست می‌توانید یک محیط کوچک را به محیطی دلباز و بزرگ تبدیل نمایید.  انتخاب سرامیک ابعاد بزرگ در حمام و سرویس بهداشتی باعث بزرگ‌‌تر جلوه دادن این فضا می‌شود. اما در عوض اگر فضای سرویس بهداشتی و حمام شما به حد کافی بزرگ است می‌توانید از سرامیک‌های ابعاد کوچک استفاده کنید که از تنوع طرح و رنگ بیشتری برخوردارند و می‌توانید طرح‌های جذابی را پیاده نمایید.

ابعاد سرامیک کف سرویس بهداشتی

سرامیک کف سرویس بهداشتی لازم است از نوع متوسط باشند نه آنقدر بزرگ که درزی نداشته باشد و نه آنقدر کوچک که درزهای زیادی داشته باشد. داشتن درز زیاد به دلیل تجمع آلودگی‌ها ممکن است در درازمدت باعث ایجاد کپک و قارچ شود. در نتیجه همانگونه که گفتیم در کف سرویس بهداشتی از ابعاد متوسط استفاده نمایید.

ضخامت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک ضخامت‌های متنوعی دارند که از 3 میلی متر شروع شده و تا دو سانتی متر و حتی بیشتر را در بر می‌گیرد. این ضخامت با توجه به سطح مورد نظر تعریف می‌شود. معمولا سرامیک‌های کف از ضخامت بیشتری برخوردارند اما کاشی دیوار ضخامت کمتری دارد.

ضخامت کاشی و سرامیک

چند اندازه رایج سرامیک

این یک مشکل همیشگی است که کدام سایز سرامیک بیشتر مناسب است. سرامیک‌ها همانگونه که گفتیم ابعاد مختلفی دارند اما چند ابعاد بسیار مرسوم هستند که در اینجا به آنها اشاره می‌نماییم.

اسلب

سرامیک سایز 40 *40

این سایز سرامیک در صنعت ساختمان یکی از پرط رفدارترین ابعاد است. با توجه به سایر ابعاد این سرامیک را می‌توان کوچک برشمرد و استفاده از آن در فضاهایی که نیاز به شیب دارد توصیه می‌شود. علاوه بر آن گزینه مناسبی برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی، کف آشپزخانه،  کنار استخرها، بالکن‌ها و مکان‌هایی از این دست است.

سرامیک سایز 60 *60

یکی از پر کاربردترین ابعاد سرامیک سایز 60*60 است که سایز متوسط مناسبی برای استفاده به عنوان سرامیک کف است. این سرامیک بیشتر مناسب  کف واحد‌های مختلف تجاری و مسکونی است و هارمونی بسیاری می‌تواند ایجاد نماید.

 سرامیک سایز 80*80

این سرامیک به عنوان یک سرامیک ابعاد بزرگ شناخته می‌شود هر چند در مقابسه با اسلب‌ها ابعاد کوچکی دارد اما به عنوان یک سرامیک ابعاد بزرگی را به خود اختصاص داده است. این نوع سرامیک بیشتر مناسب سالن‌های پذیرایی و نشیمن‌ها است.
علاوه بر آن این نوع سرامیک به دلیل ابعاد بزرگی که دارد محل مناسبی برای ظهور طرح‌های جذاب و بزرگ است این بزرگ بودن باعث می‌شود طرح‌ها ‌ها روی این سرامیک واضح‌‌تر به نمایش در بیایند.

اسلب یا سرامیک‌های سایز بزرگ

با پیشرفت تکنولوژی امکان ساخت سرامیک‌های ابعاد بزرگ، حتی بزرگتر از قد آدمی فراهم شد. این نوع سرامیک‌ها بیشتر جایگزینی برای سنگ‌های ساختمانی بودند و ورودشان به مثابه انقلابی جدید در پوشش دهنده‌های ساختمانی بوده است.  اسلب‌ها بیشتر درسایز‌های 120* 120، سایز 150*150، سایز 240* 120،  سایز 260 *120 و ابر سایز 300 *150 سانتی متر تولید می‌شود. این سایزهای نامتعارف باعث گردید اسلب‌ها بسیار مورد توجه قرار گیرند و به سرعت جای خود را در میان بازار کاشی و سرامیک پیدا نمایند.

ابعاد اسلب

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند