حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
890 بازديد

اختصاص 30 میلیارد ریال به کارخانه کاشی طوس قوچان برای اجرای طرح توسعه

اختصاص 30 میلیارد ریال به کارخانه کاشی طوس قوچان برای اجرای طرح توسعه
کاشی طوس قوچان در راستای تحقق شعار جهش تولید و افزایش 35 درصدی تولیدات خود برای اجرای سه طرح تولیدی در این کارخانه 30 میلیارد ریال اعتبار دریافت می‌کند.

به گزارش کاشی لند: کارخانجات کاشی و سرامیک طوس قوچان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و قدیمی تولید کننده کاشی و سرامیک  در خراسان رضوی شناخته می‌شود که یکی از مهمترین تولیدات آنها در زمینه تولید فریت ( اپک مات و ترانس) است. این کارخانه از سال 1373 آغاز به کار نموده است و در سال 1386 خط تولید فریت آن راه اندازی گردید. محصولات کاشی طوس توانسته است با کیفیت و دوام خود در بازار جایگاه خود را به دست آورد. تولیدات پخت دوم کاشی طوس با کیفیت بالای خود خصوصا در امر لعابدهی و دوام بالا توانسته است علاقمندان بسیاری در سطح جهانی پیدا کند و همچنین محصولات پخت سوم کاشی طوس  با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا توانست گوی سبقت را از بسیاری از شرکت‌ها برباید.  امروزه برند طوس یک برند شناخته شده در عرصه بازار کاشی و سرامیک کشور و حتی در عرصه جهانی است و این شرکت توانسته است در بازارهای بین المللی نیز محصولات خود را عرضه نماید.

موانع تولید کارخانه کاشی طوس

کارخانه کاشی طوس در سالهای اخیر با مشکلات بسیاری مواجه گردید به گونه ای که برای مدتی از گردونه تولید خارج شد و و تولید در آن متوقف گردید.  این کارخانه در سال 95 به دلیل تداوم رکود صنعت ساختمان و نبود بازار مناسب برای فروش محصولات خود در داخل و حتی خارج از کشور قادر به تامین نیازهای اولیه خود از جمله  پرداخت مطالبات کارگران، تامین مواد اولیه و حتی تسویه حساب قبض‌های خدماتی نگردید در نتیجه این مجبور به تعطیل نمودن خط تولید خود گردید.
در سال 97 با روی کار آمدن استاندار جدید خراسان رضوی طرح مثلث توسعه اقتصادی با مشارکت دستگاه اجرایی، قوه قضاییه و امام جمعه برای شهرهای این استان راه اندازی گردید که در کنار نماینده مجلس به رفع موانع تولید بپردازند.

راه اندازی مجدد کارخانه کاشی طوس

کاشی طوس قوچان نیز به عنوان یکی از این شرکت‌های راکد در دستور کار قرار گرفت. پس از بررسی مشکلات تولید در این کارخانه عدم وجود نقدینگی دلیل اصلی تعطیلی کارخانه مشخص گردید. سهامداران این کارخانه به همت متولیان امر موفق به راه اندازی مجدد کارخانه با تولید 4000 متر مربع کاشی در روز و اشتغال بیش از 130 نفر در تیرماه 98 گردیدند. این کارخانه با 80 درصد ظرفیت تولید خود مشغول با کار گردید.

در بررسی‌ها مشخص گردید که تامین نقدینگی مهمترین مسئله رفع موانع تولید در این کارخانه و ادامه حیات آن است.در همین راستا این شرکت درخواستی مبنی تامین نقدینگی به مبلغ 300 میلیارد ریال را مطرح نمود که از طریق مدیر بانک عامل پیگیری گردید.

کاشی طوس

در هیمن راستا در بازدید اخیر علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از تامین این درخواست خبر داد و اعلام کرد: کارخانه کاشی طوس در شهرستان قوچان برای رسیدن به روزهای رونق خود نیازمند اختصاص 30 میلیارد ریال جهت اجرای سه طرح توسعه‌ است که این مبلغ به ‌زودی به این واحد صنعتی تزریق خواهد شد.

وی همچنین افزود : طرح‌های توسعه این کارخانه در زمینه تولید کاشی پرسلانی، کاشی دیوار و افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید است که اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را به همراه دارد.
علی آذری با اشاره به وجود زیرساخت‌ها برای این سه طرح توسعه در کارخانه تنها نیاز آن را تزریق اعتبار دانست و گفت: این واحد تولیدی در حال حاضر با ۲۰۰ نیروی کار روزانه هشت هزار مترمربع کاشی تولید می‌کند.

ایشان صادرات را یکی از اهداف این واحد صنعتی دانست و ورود به بازار آسیای میانه را به عنوان هدف معرفی نمود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند