حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
449 بازديد

ارزآوری ۴.۸ میلیون دلاری صادرات کاشی و سیمان در خراسان جنوبی

ارزآوری ۴.۸ میلیون دلاری صادرات کاشی و سیمان در خراسان جنوبی
کاشی و سرامیک به عنوان دو زیر شاخه صنایع معدنی از ارزآورترین صنایع کشور شناخته می شوند که توانسته اند در سال گذشته رشد صادراتی را برای استان خراسان جنوبی داشته باشند.

استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های کویری ایران شناخته می شود که دارای منابع غنی معدنی مانند سیمان و مواد اولیه ساخت کاشی و سرامیک است این استان در سال های گذشته با غلبه بر مشکلات کم برخورداری این استان توانسته است در صنایع مختلفی خود را اثبات نماید که صنایع سیمان و کاشی و سرامیک از جمله مهمترین آنها است به طوری که این استان در حال حاضر دومین قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور شناخته می شود. 

دست یابی خراسان جنوبی با وجود محرومیت این استان به چنین صنایع پربازدهی که منجر به ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و ارزآوری برای استان است نوید دهنده آینده روشن این استان و پیشرفت هر چه بهتر آن است.

در همین راستا رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگاران با یادآوری اینکه سال گذشته ۳۱ واحد در این استان به چرخه تولید بازگشتند، گفت: امسال نیز ۱۹ واحد تولیدی استان با اجرای طرح راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۷ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱۴ واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند، اظهار داشت: از این تعداد واحد صنعتی ۵۰۸ واحد کوچک، ۱۸ واحد متوسط و ۱۱ واحد صنعتی بزرگ هستند.

وی از سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریالی در این واحدهای صنعتی خبر داد و بیان داشت: این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال حدود ۲۲ هزار نفر را مهیا کرده‌اند.

در حال حاضر ۳۲۳ واحد صنعتی در استان فعال اما ۴۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل است

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۲۳ واحد صنعتی در استان فعال اما ۴۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل است، اضافه کرد: صنایع با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر در زمره صنایع کوچک، اشتغال ۵۰ تا ۱۰۰ نفر صنایع متوسط و بیش از ۱۰۰ نفر صنایع بزرگ محسوب می‌شوند.

جرجانی تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی ۹۶ درصد صنایع، کوچک و متوسط هستند که با توجه به مدل توسعه‌ای استان بیش از ۶۲ درصد صنایع به صنایع ساختمانی و معدنی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه تولید کاشی و سرامیک با تولید ۲۱ میلیون تن رتبه دوم لاستیک خودرو با ۲۴ هزار تن رتبه چهارم و استخراج واقعی معادن با ۱۳ میلیون تن رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

در سال ۹۹ جذب تسهیلات با رشد ۳ برابری مواجه شد و در مجموع ۸ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۶۱۱ طرح و واحد پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی یادآور شد: در سال ۹۹ جذب تسهیلات با رشد ۳ برابری مواجه شد و در مجموع ۸ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع مختلف رونق تولید، تبصره ۱۸ و پرداخت مستقیم به یک هزار و ۶۱۱ طرح و واحد پرداخت شد.

بازگشت ۳۱ واحد به چرخه تولید

جرجانی با یادآوری اینکه سال گذشته ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت، خاطرنشان کرد: امسال نیز برای بازگشت مجدد ۱۹ واحد تولیدی استان به چرخه تولید برنامه‌ریزی شده است.

در سه ماهه ابتدای امسال ۱۱۳ هزار تن سیمان تولیدی استان به افغانستان صادر شده که ارزآوری ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار دلاری در پی داشته است

وی از ارزآوری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری صادرات سیمان خبر داد و بیان داشت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۱۳ هزار تن سیمان تولیدی استان به افغانستان صادر شده که ارزآوری ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار دلاری در پی داشته است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در سال گذشته نیز در مجموع یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن سیمان در خراسان‌جنوبی تولید شد که ۸۳۰ هزار تن از آن به ارزش ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

افزایش افزایش ۹۵ درصدی صادرات کاشی

جرجانی همچنین به ارزآوری ۲ میلیون دلاری صادرات کاشی طی سه ماهه نخست امسال اشاره و مطرح کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از کاشی‌های تولید شده در خراسان‌جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

در سه ماهه ابتدای امسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع کاشی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد

وی با یادآوری اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و ۷۵ هزار متر مربع کاشی از استان صادر شده است، گفت: صادرات کاشی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از تولید ۵ میلیون متر مربع انواع کاشی در سه ماهه نخست امسال در ۳ واحد تولید کاشی استان خبر داد و مطرح کرد: کاشی‌های تولیدی به بازار‌های افغانستان فرستاده شده است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند