حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.2
16591 بازديد

از بین بردن کپک و قارچ کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی

از بین بردن کپک و قارچ کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی
رطوبت یکی از مهمترین عوامل ایجاد کپک و قارچ در فضاهای سربسته می باشد. حتما شما هم بارها شاهد انواع قارچ و کپک در حمام، آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خانه خود شده اید.

قارچ و کپکی که اگر به سرعت آنها را از بین نبرید رشد کرده و فضا را از جلوه می اندازد. حضور قارچ و کپک در حمام و سرویس بهداشتی نسبت به سایر فضاها رایج تر است و اغلب افراد از آن شکایت دارند. محیط زندگی قارچ‌ها مناطق مرطوب است در نتیجه هر جایی که رطوبت داشته باشد و به طور مداوم تمیز نشود در معرض رشد این نوع قارچ و کپک قرار می گیرد. عدم تهویه مناسب و استفاده از کاشی یا سرامیک هایی که استاندارد کاشی استخری را ندارند،  یکی از دلایل اصلی افزایش کپک حمام می باشد. اگر تا به حال با این مشکل دسته و پنجه نرم می کردید نگران نباشید در این مطلب قصد داریم راه های ساده مبارزه با قارچ و کپک محیط های مرطوب را آموزش دهیم تا به راحتی از شر این قارچ و کپک‌ها رها شوید.

علت رویش قارچ در دستشویی

سرویس بهداشتی یکی دیگر از محیط های مرطوب است که بسیار پر تنش است، استفاده مداوم از سرویس بهداشتی باعث می شود که انواع عوامل بیماری زا در آن رفت و آمد داشته باشد. توجه نداشتن به تمیز کردن این محیط و نداشتن تهویه باعث می شود که قارچ ها و کپک های میکروسکوپی قبل از آنکه بفهمید تمام محیط را آلوده کند و شما و خانواده تان ناخواسته چندین بار در طول روز از این محیط بیماری زا استفاده نمایید. ضد عفونی کردن سرویس بهداشتی می تواند مانع از گسترش قارچ شود اما این تمام راه مبارزه و از بین بردن قارچ و کپک نیست. لازم است شما تمامی سطوح دستشویی را با برس و مواد شوینده تمیز کنید تا هیچ چیزی باقی نماند، کپک ها ممکن است روی یک سطح خیلی کوچک باقی بمانند و در اولین فرصت از غفلت شما استفاده کنند و شروع به تکثیر و گسترش کنند. پس سعی کنید اگر قارچ و کپکی وجود ندارد مانع از به وجود آمدن آن شوید و اگر وجود دارد آن را ریشه کن نمایید.

از بین بردن کپک و قارچ کاشی و سرامیک

از بین بردن قارچ و کپک سرویس بهداشتی

حال که با عوامل اصلی رشد قارچ و کپک در سرویس بهداشتی آشنا شدیم می پردازیم به چگونگی از بین بردن قارچ ها و کپک هایی که به هر دلیلی در حمام یا سرویس بهداشتی به وجود آمده اند. پیش از هر چیز لازم است عامل رشد قارچ و کپک را از بین ببرید، اگر رطوبت دئمی است، اگر تهویه نامناسب یا حتی چکه کردن شیر آب است باید رفع گردد، زمانی که خیالتان از همه موارد راحت شد، می‌توانید برای از بین بردن کپک‌های موجود در حمام دست به کار شوید.

توجه کنید که قارچ ها و کپک ها در ابتدا کوچکتر از آن هستند که به چشم شما بیایند  پس حتما برای خانه خود احتمال رویش قارچ و کپ را بدهید و برای بالا بردن ایمنی و سلمت خانواده نسبت به تمیزی حمام اقدام نمایید. برخی از انواع قارچ‌ها بسیار سمی هستند و سلامت انسان را به خطر می‌اندازند. به همین دلیل توصیه می‌شود با دیدن اولین نشانه های قارچ و کپک سریع اقدام کنید. در زیر چند روش برای از بین بردن قارچ و کپک اشاره می شود که شامل موادی هستند که دشمن واضح انواع قارچ و کپ هستند. این روش‌های کاربردی بسیار کمک ‌کننده هستند و نقش مهمی در کیفیت انتخابی شما می باشد.

توجه کنید که درجه بندی کاشی و سرامیک ارتباطی به رشد قارچ و کپک ندارد، برخی تصور تصور اشتباهی دارند که چون از کاشی درجه یک استفاده کرده اند دیگر با رویش قارچ و کپک مواجه نخواهند شد.

محلول بوراکس سرکه برای از بین بردن کپک

یکی از ترکیب های عالی برای از بین بردن قارچ و کپک محلول بوراکس و سرکه است. این ترکیب بسیار مفید است و برای تهیه آن کافی است به روش زیر عمل نمایید.

۲ قاشق غذاخوری بوراکس
یک‌چهارم پیمانه سرکه
۲ پیمانه آب داغ
ابتدا همه مواد ذکر شده را درون قوطی اسپری بریزید و آنها را با تکان دادن مخلوط کنید. محلول را روی کپک‌های موجود اسپری نمایید. بعد از آنکه خود را با دستکش و ماسک برای محافظت از جریان هوا مجهز کردید، کپک ها را با استفاده از یک اسکاچ زبر یا برس مناسب پاک کنید و سپس سطح مورد نظر را با آب بشویید. در مرحله بعد مجدد محلول را روی لکه‌ها اسپری کنید. در انتها هواکش را روشن کنید و اجازه دهید لکه‌ها خشک شوند. از این مرحله به بعد باید موارد لازم برای جلوگیری از تشکیل کپک در آینده را در نظر بگیرید تا دوباره دچار دردسر نشوید. برای ظاهر بهتر هم می‌توانید محل تمیز شده را با رنگ دیوار بپوشانید یا درز بین کاشی و سرامیک‌ها را با دوغاب تازه پر نمایید تا دیگر محیط مناسبی در اختیار قارچ و کپک نباشد.

سرکه برای از بین بردن کپک

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده برای از بین بردن کپک حمام به خصوص کپک های روی سقف استفاده از سرکه است. این ماده اسیدی در زمینه تمیزکاری و خانه‌داری محبوبیت زیادی در بین خانم های خانه دارد. سعی کنید از سرکه سفید خالص استفاده کنید.

یک بطری اسپری بردارید و سرکه سفید را درون آن بریزید تا بتوانید آن را راحت‌تر روی سطح کپک زده حمام اسپری نمایید. بعد از اسپری کردن سرکه روی کپک‌ها، باقی مراحل را مانند روش قبلی ادامه دهید. نکته مهمی که باید همیشه در ذهنتان باقی بماند این است که هرگز سرکه را با سفیدکننده ترکیب نکنید، زیرا ترکیب این دو ماده واکنش شیمیایی شدیدی به همراه دارد و گازهای بسیار سمی تولید می‌کند که می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

روغن درخت چای برای از بین بردن کپک

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش های از بین بردن کپک می باشد روغن چای از قوی‌ترین روش‌های ضدعفونی کننده محسوب می‌شود. با استفاده از این محلول می‌توانید کپک حمام را به سرعت و با روش طبیعی از بین ببرید. برای تهیه محلول آن از روش زیر استفاده کنید.

۲ قاشق غذاخوری روغن درخت چای
۲ پیمانه آب
یک بطری اسپری بردارید و آن را با محلول درخت چای و آب پر کنید. بعد از اسپری محلول روی محل مورد نظر، مراحل را مانند روش‌های قبلی ادامه دهید. با استفاده از این روش در عرض چند دقیقه کپک حمام محو می‌شود و از بین می‌رود. بعد از پاک شدن قارچ، دیوار آماده پوشش جدیدی از رنگ خواهد بود و شما به راحتی می توانید آن را رنگ نمایید.

هیدروژن پر اکسید

با وجود آنکه هیدروژن پر اکسید به اندازه روغن درخت چای قدرتمند نیست، اما این ماده حاوی خاصیت آنتی باکتریالی است و می‌توانید این ویژگی را به عنوان برتری و مزیت آن در نظر بگیرید. استفاده از هیدروژن پراکسید برای از بین بردن لکه‌های روی آینه هم پیشنهاد می‌شود.

یک بطری اسپری دار را با هیدروژن پر اکسید پر کنید و آن را مستقیم روی کپک حمام بزنید. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. با استفاده از برس می‌توانید جرم و لکه‌های کپک را از روی کاشی سنتی پاک کنید. این مراحل را به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کنید.

با توجه به آنچه که گفته شد متوجه شدید که  قارچ و کپک دشمن‌هایی هستند که می‌توان به راحتی آنها را شکست داد. برای نبرد با این مشکل تنها کافی است سلاح مناسب را به همراه داشته باشید!

عوامل رشد کپک و قارچ حمام

برای مواجهه با هر مشکلی لازم است پیش از هرچیز آن را به خوبی بشناید تا بتوانید راه مبارزه با آن را یاد بگیرید در نتیجه باید بدانید که چه عواملی منجر به رشد کپک و قارچ حمام و سرویس بهداشتی می شود تا بتوانید از آن جلوگیری نمایید. سه عامل مهم در رشد قارچ و کپک در سرویس بهداشتی شامل رطوبت دائم، عدم تهویه هوا و نظافت نکردن محیط می باشد. پس اگر می خواهید از شر کپک حمام در امان بمانید به این سه عامل توجه داشته باشید. یادتان باشد قدم اول همیشه پیشگیری است پس به فکر تمهیداتی برای اینکه هرگز قارچ و کپکی نروید باشید. تهویه نامناسب در حمام ها و چکه کردن شیرآلات از مهمترین دلایل رطوبت دائمی حمام هاست. با ایجاد رطوبتی که در اثر این موارد به وجود می‌آید، قارچ در عرض چند روز ایجاد می شود و در صورت از بین نرفتن ممکن است کل فضای حمام را درگیر نماید.

از بین بردن قارچ و کپک حمام

همانگونه که گفته شد حمام ها نیز در کنار سرویس بهداشتی محل مناسبی برای رشد انواع قارچ و کپک است در نتیجه لازم است این محیط را کاملا تمیز و بدور از آلودگی هایی که می تواند منجر به رویش کپک شود نگه دارید. مهمترین راه برای این کار تهویه مداوم حمام و خشک نگهداشتن آن است، نصب هواکش یا بازر گذاشتن در بعد از استفاده از حمام باعث تهویه هوا و خشک شدن محیط می شود در نتیجه فضایی برای رشد قارچ و گپک به وجود نمی آید. سعی کنید از بندکشی کاشی و سرامیک حمام اطمینان حاصل کنید و هر شش ماه یکبار آن را تجدید نمایید زیرا در صورت از بین رفتن بندکشی آب به زیر کاشی ها نفوذ پیدا می کند و محیط مناسبی را برای رشد قارچ و کپک ایجاد می نماید. فضای بین و زیر کاشی ها به آسانی خشک نمی شود در نتیجه لازم است حتما بندکشی ها را بررسی کنید و از بندکشی ضد آب استفاده نمایید. راه فاضلاب را هر از گاهی چک کنید که تمامی آب را به خارج هدایت کند و چیزی در آن گیر نکرده باشد زیرا راه آب مهمترین فضا برای رشد قارچ و کپک است. هر از گاهی از اسیدهای شوینده لوله ها استفاده نمایید تا راه آب کاملا تمیز شود.

 این نکته ضروری است که محیط حمام پیش از کاشی کاری حتما توسط عایق های رطوبتی پوشانده شود  و نورپردازی مناسبی برای حمام در نظر گرفته شود تا در آینده رطوبت قاتل تمیزی حمام شما نشود.

رعایت این نکات می تواند به شما در داشتن یک فضای ایزوله و عاری از کپک کمک کند، این امر در سلامت خانواده نیز نقش مهمی دارد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند