حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
357 بازديد

استاندار یزد از اولویت استان برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی سخن گفت

استاندار یزد از اولویت استان برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی سخن گفت
استاندار یزد گفت: راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل شده از جمله سیاست ها و رویکردهای استان در سال ۱۳۹۹ است که با تعامل مجلس، دولت و بخش خصوصی در اولویت امور قرار دارد.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدعلی طالبی عصر پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان که با حضور علی نیکزداد نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در این ارتباط تعدادی از واحدهای تعطیل شده سال‌های قبل استان مجددا راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیری‌هایی در ارتباط با راه اندازی یک واحد تولید کاشی در ابرکوه که چند سال قبل تعطیل شد، صورت گرفت، امید می رود، خط تولیداین واحد به زودی وارد مدار تولید شود.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط بسیار خوب بین بخش‌خصوصی و دولت در استان ادامه داد: از بستر شورای گفت و گو و سایر ظرفیت‌های قانونی در اختیار مثل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در راستای حل و فصل بعضی از مشکلاتی که بخش صنعت، معدن و بازرگانی با آن روبروست، استفاده شد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه نقدهایی نسبت به برخی قوانین و مقررات یا ناهماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد که این امر سبب گلایه‌ بخش خصوصی است؛ اظهار کرد: نگاه، افزایش این گفت وگوهاست و تا به امروز شورای گفت‌وگوی  دولت و بخش خصوصی بسیار خوب عمل کرد و در حال حاضر نشست یادشده به عنوان این شورا برگزار می‌شود.

طالبی ادامه داد: در سطح ملی نیاز است که فضای گفت و گو را بین دولت و مجلس پررنگ‌تر شود و نمونه مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد در فضای گفت‌وگو میان  بخش خصوصی، دولت و مجلس قابل طرح است و  حساسیت مجلس و اهتمام دولت برای رفع این مشکلات چه در حوزه تولید و چه در حوزه صادرات  می‌تواند فضای تعامل و همکاری و رشد بخش‌خصوصی را بیشتر فراهم کند.

همچنین  نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در نشست یادشده گفته بود که نمایندگان با تمامی توان از فعالان بخش‌خصوصی که در خط مقدم مبارزه با حربه‌های استکبارجهانی و جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام و انقلاب قرار دارند، حمایت می‌کنند.

 نیکزاد  افزود: وظیفه ما به عنوان نماینده مجلس دوره یازدهم ، حمایت از بخش خصوصی است در حالیکه موانعی وجود دارد، باید رفع شود و  در این خصوص دولت و نمایندگان تمامی تلاش خود را در راستای رفع موانع و مشکلات قرار داده تا این بخش بدون دغدغه به فکر تولید و صادرات باشد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: باید اعتماد مردم را جلب تا بتوان سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کرد که این کار اقدام عملی می‌خواهد و باید تلاش جهادی صورت گیرد تا در نبرد اقتصادی تمام عیار پیروز شد چرا که حربه دشمن و هدف آنها  ضربه به توان داخلی و تولید کشور است.

همچنین رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی در سطح کلان به میزان کافی وجود ندارد، گفت: قانون ارزش افزوده نیاز به اصلاحیه های اساسی دارد.

محمد صالح جوکار با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری یزد مربوط به بخش خصوصی است ،افزود: اهمیت این بحث که دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد را در استان احساس می کنیم.

وی به ضرورت تمرکز زدایی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: الان مسوولان دستگاه‌های اداری یزد در حوزه‌های مختلف نمی‌توانند، تصمیم گیری کنند، حتما باید روند اداری موجود در تهران پیگیری شود و همین موضوع سبب ایجاد کندی در روند کار به ویژه برای بخش خصوصی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های یزد، اشکذر و بخش ندوشن از توابع شهرستان میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهدافی که قانون‌گذار برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی  در نظر گرفته است، کوچک کردن  دولت و توسعه بخش خصوصی است ولی عملا شاهد آن نیستیم.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن استان یزد فعالیت دارند. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند