حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.7
1473 بازديد

استفاده از سرامیک پرسلان چه مزایایی دارد؟

استفاده از سرامیک پرسلان چه مزایایی دارد؟
پوشش دهنده‌های ساختمانی همواره به عنوان یکی از مهمترین مصالح ساختمانی شناخته می‌شوند که استفاده از آنها با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی ساخت و بالا رفتن قابلیت‌های آنها روز به روز در حال افزایش بیشتر است.

یکی از مهمترین پوشش دهنده‌های کاشی و سرامیک است که برخی از محیط‌های داخلی مانند آشپزخانه و حمام بدون استفاده از آنها قابلیت بهره برداری چندانی ندارند. امروزه خرید کاشی و سرامیک و شکل جدیدتر آنها پرسلان جایگزین استفاده از متریال‌های سختی مانند سنگ و بتون شده است. در این مطلب قصد داریم به مزایای استفاده از پرسلان بپردازیم اما قبل از هر چیز لازم است بدانیم که پرسلان چیست؟

درباره پوشش پرسلانی

پرسلان نوعی کاشی سرامیکی است که  نسبت به کاشی و سرامیک معمولی مقاومتر، محکم تر، خالص تر و مهمتر از همه مقاوم تر در برابر آب  می‌باشد. این پوشش دهنده مقاوم تولید شده  ازخاک رس با ذرات پالاینده است که در بالاترین دما نسبت به کاشی و سرامیک تهیه می‌شود. پرسلان‌ها از سطح صیقلی مقاوم تری نسبت به کاشی‌های استاندارد سرامیکی برخوردار هستند.

قابلیت های پرسلان

به طور کل سرامیک پرسلان دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به کاشی و سرامیک می‌باشد که در اینجا به آنها اشاره می‌نماییم:

طرح‌های متنوع

جدیدترین نوع سرامیک‌های پرسلان ممکن طرح و رنگی کاملا مشابه متریال‌ها و پوشش دهنده‌های کف پوش سنتی مانند گرانیت، چوب، حتی استیل، نی یا چوب پنبه داشته باشند. این طرح و رنگ تنها به انتخاب شما بستگی دارد. 

مقاومت در برابر ضربه و خط و خش

سرامیک‌های پرسلان در حال حاضر با دوام ترین پوشش دهی را در فضاهای ساختمانی دارند. سرامیک پرسلان در برابر ضربات محکم مقاوم بوده و حتی می‌توان آن را در محیط‌ها و ساختمان‌های تجاری پر رفت و آمد به کار برد.

مقاوم در برابر نفوذ آب و مایعات

چگالی بسیار بالای پرسلان آن را در برابر نفوذ مایعات نسبت به دیگر کاشی و سرامیک‌ها مقاوم می‌سازد. این مزیت با لعاب دهی شیشه ای مذاب می‌تواند افزایش یابد به گونه ای که هر سطحی را در مقابل آب کاملا غیرقابل نفوذ می‌گراند .

مقاوم در برابر لکه

امتیاز دیگر پوشش دهی این نوع سرامیک مقاومت طبیعی آن در برابر لکه‌های می‌باشد. دوام پرسلان‌ها در برابر نفوذ مایعات به این معناست که مواد شیمیایی رنگی به آسانی نمی توانند در میان بافت‌های آن نفوذ کنند و باعث از بین رفتن آن گردند .

مقاوم در برابر تغییر رنگ

سطح سرامیک پرسلان لعاب داده شده به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و شما می‌توانید با خیال راحت از آن در هر فضایی استفاده کنید حتی در حیاط در برابر نور مستقیم خورشید که باعث تغییر رنگ بسیاری از متریال‌ها می‌شود.

مقاوم در برابر حرارت آتش

پرسلان به عنوان یک سرامیک یا کاشی نسوز تحت هیچ شرایطی آتش نمی گیرد و پوشش دهی آن مانع نفوذ اشعه به آن می‌شود، در نتیجه پرسلان بهترین گزینه برای استفاده در نزدیکی کوره‌ها و اجاق‌ها می‌باشد.

تمیز شوندگی بالا

عدم تغییر رنگ و دوام سرامیک پرسلان در برابر نفوذ آب نیز به بقای این پوشش دهنده کمک بسیاری می‌کند. شما می‌توانید با هر ماده تمیز کننده که دارای چگالی متعادلی باشد به آسانی سطح آن را تمیز کنید.

طول عمر بالا

سرامیک پرسلان در صورت نصب و نگهداری دقیق و مناسب، تا ده‌ها سال دوام دارد، این دوام بالا می‌تواند بسیاری از هزینه‌های تحمیلی در رابطه با تعویض و رسیدگی به ساختمان را مرتفع نماید.

مقاوم در برابر ترک خوردگی و یخ زدگی

مواد سازنده ی ایننوع کاشی و سرامیک از تراکم بالایی برخوردار است که آن را از ترک خوردگی و شکستگی در برابر ضربات سنگین مقاوم ساخته است. همچنین با توجه به قاومت بالا در برابر یخ زدگی به آسانی می‌توان آن را در فضاهای باز مناطق سردسیر استفاده کرد.

با توجه به تمام آنچه که تا کنون گفته شد مشخص می‌گردد که پرسلان‌ها متریال‌های مناسبی برای جایگزینی به جای سنگ‌های طبیعی و تزیینی برای پوشش دهی سطوح ساختمانی می‌باشد. این سطوح می‌تواند فضایی بسته در گرمترین  منطقه یا فضایی باز در سردترین نقطه باشد. 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند