حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
656 بازديد

اصول مدیریت ارتباط با کارمندان

اصول مدیریت ارتباط با کارمندان
در یک سازمان مدیریت منابع انسانی باید بداند که مدیریت ارتباط با کارمندان و زیر دستان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کند. یک مدیریت درست می تواند باعث ارتقا سطح فردی و اجتماعی کارمندان و مجموعه شود.

مدیریت کارمندان

در یک سازمان مدیریت منابع انسانی باید بداند که مدیریتارتباط با کارمندان نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف سازمان ایفا می کند. مدیریت ارتباط با کارکنان بیشتر به نحوه عملکرد ارتباط موثر مدیر با کارمندان و نقش ارتباط در فرآیندهای سازمانی می پردازد. یکی از مهمترین نقش های ارتباط که مدیریت سازمان باید مورد توجه قرار دهد ، هماهنگی و کنترل رفتارهایی است که منجر به تحقق اهداف فردی و سازمانی می شود.
همه ما در شرایطی بوده ایم که نمی توانستیم احساسات و افکارمان را به درستی با دیگران در میان بگذاریم؛ چه می خواستیم به رئیس مان بگوییم که از ایده اش خوش مان نیامده است، چه وقتی که می خواستیم از مافوق مان یک روز مرخصی استعلاجی بگیریم. برقراری ارتباط کار سختی است و اگر به درستی صورت نگیرد، می تواند مشکلاتی را در محل کار ایجاد کند.

مدیریت کارمندان

بر اساس گزارش موسسه مدیریتی رایک، 465 درصد کارمندان در هنگام ترک جلسات کاری، هنوز دقیقا نمی دانند که باید چه کاری انجام دهند. این بدان معناست که شرکت ها در سرتاسر جهان دچار بحران ارتباطات شده اند. با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی و با در نظر گرفتن ذهنیت نسل هزاره در محیط کاری، مردم برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر کار سختی را پیش رو خواهند داشت. حال باید به این مسئله پرداخت که چطور می توانید ارتباطات تان را در محیط کاری بهبود ببخشید؟

برای بررسی عملکرد کارمندان زمان بگذارید.

همه ما می دانیم که نظرسنجی و ارائه بازخورد چقدر در زمینه ایجاد ارتباطات درست کاری اهمیت دارد. پژوهش ها نشان داده اند که وقتی روسای شرکت، دیدگاه شان را به کارمندان شان ارائه نمی کنند یا خیلی کم نظر می دهند، 98 درصد کارمندان دچار مشکل می شوند.

اما بررسی عملکرد کارمندان هم فقط این نیست که مدام اشتباهات شان را به رخ آنها بکشید و سپس انتظار داشته باشید که آنها به طرز چشمگیری تغییر کنند، بلکه شما به عنوان یک مدیر یا رهبر باید به راهنمایی کارمندان تان بپردازید، نقاط قوت شان را شناسایی و تشویق کنید و سعی کنید نقاط ضعف شان را بهبود ببخشید. کارمندتان را یاری کنید، به او انگیزه بدهید و الهام بخش او باشید، نه این که حال و هوای منفی به او بدهید و تمام انگیزه هایش را نیز بگیرید.

ابزارهای مناسبی در دست داشته باشید.

آیا تا به حال پیش آمده است که پروژه ای را به شما بسپارند که هیچ ایده و نظری در مورد نحوه شروع یا انجام کار یا حتی ابزار کافی برایش نداشته باشید؟ پژوهش ها نشان می دهد که کارمندان 20 درصد زمان خود را یا در حال کمک گرفتن از دیگران، یا در جستجوی اطلاعات و نحوه انجام کاری که به آنها محول شده، می گذرانند.

این بدان معناست که کارمندان نمی توانند به خوبی از موانع ارتباطی بگذرند و اطلاعات بیشتری در زمینه پروژه بگیرند. این موضوع در نهایت به استرس بیشتر و ایجاد تنفر نسبت به محیط کاری خواهد انجامید. حالا زمان آن رسیده است که از تکنولوژی استفاده کنید و خلاقیت بورزید. 67 میلیون آمریکایی روزانه به گوش کردن پادکست های صوتی می پردازند. شما هم می توانید این جریان جدید را به نفع خودتان به کار بگیرید. پادکست هایی را در مورد نحوه استفاده یا انجام برخی کارهای خاص ضبط کنید و در اختیار کارمندان بگذارید.

با این کار به آنها اجازه می دهید تا به آسانی و به سرعت بتوانند از شما (صدای شما) کمک بگیرند و بدون این که بخواهند زمان زیادی را هدر بدهند، ایمیل بفرستند یا دستورالعمل های چاپی حداقل 50 صفحه ای را بخوانند، نحوه کار با برخی ابزارها را بیاموزند یا فرآیندهای کاری را به درستی طی کنند.

روش مدیریت ارتباط با کارکنان

مدیر هر مجموعه ای روش های متفاوتی برای مدیریت کارکنان و ارتباط با آنها دارد بسیاری از این روش ها با توجه به شخصیت های فردی قابل شناسایی و استفاده هستند اما برخی از این روش ها عمومیت داشته و تقریبا در همه افراد جواب می دهد. 

استعدادشان را تحسین کنید.

فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز احساسی بشر، نیاز به تحسین شدن است. شاید موضوعی بدیهی به نظر برسد، اما مردم دوست دارند بدانند کاری که انجام می دهند، اهمیت دارد و آنها دارایی ارزشمندی برای شرکت به حساب می آیند.

از کارمندان سخت کوش تشکر کنید.

در پایان هرماه کارمندان تان را به صرف صبحانه دعوت کنید و آنجا از دستاوردها و موفقیت های شان در اجرای پروژه ها تقدیر کنید، در مورد مشکلات احتمالی شرکت گفتگو کنید و اهداف مشخصی را برای ماه بعد مشخص کنید. این کار نه تنها باعث همسو شدن دیدگاه همه افراد نسبت به ماموریت سازمان می شود، بلکه کارمندان را نسبت به همکاری بیشتر ترغیب کرده و انگیزه بیشتری به آنها می بخشد.

چرا ارتباطات در محیط کار اینقدر اهمیت دارد؟

مدیران بسیاری هستند که توجهی به اهمیت ارتباطات و مدیریت این ارتباطات نمی‌کنند از نظر این مدیران کارمندان صرفا باید کار کنند در حالی که پژوهش‌های بسیاری نشان داده اند که به کارگیری استراتژ های ارتباطی کارآمد می‌تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بینجامد. به هر حال کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش های مختلف وجود داشته باشد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند