حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.5
653 بازديد

افتتاح آزمایشگاه کاشی و سرامیک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

افتتاح آزمایشگاه کاشی و سرامیک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
صبح امروز با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن رونمایی از یادبود دائمی استاد احمد حامی در بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی، آزمایشگاه کاشی و سرامیک در این بخش افتتاح شد.

به گزارش کاشی لند به نقل از پایگاه خبری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛ این مراسم با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدعلی عبدی معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هرمز فامیلی معاون اسبق تحقیقات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و بازرس اصلی انجمن بتن ایران، سهراب ویسه رئیس بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و کارشناسان این بخش و  جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز برگزار شد.

ویسه رئیس بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی  مرکز تحقیقات در افتتاح آزمایشگاه کاشی و سرامیک با بیان اینکه ایجاد این آزمایشگاه از یک سال پیش آغاز شده است گفت: تجهیزات این آزمایشگاه عمدتا تولید داخل بوده و تمام آزمون‌های مربوط به کاشی و سرامیک (استاندارد 25) در این آزمایشگاه انجام خواهد شد. همچنین آزمایش‌های مربوط به صدور گواهینامه فنی و آزمون‌های موردی نیز در این آزمایشگاه انجام می‌گیرد.
وی همچنین با معرفی نحوه عملکرد هر یک از دستگاه‌های موجود در این آزمایشگاه یادآور شد که با دستگاه‌های موجود امکان کاهش زمان برخی تست‌ها فراهم شده است.

ویسه جایگاه فعلی کشور را در حوزه کاشی و سرامیک مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نسبت به بسیاری از مصالح ساختمانی، در حوزه کاشی وضعیتمان بهتر است و امکان و ظرفیت ما از نظر مواد اولیه و تکنولوژی وضعیت خوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 17 کارخانه کاشی تحت پوشش ما هستند که صدور گواهینامه فنی آنها انجام می‌گیرد. با افتتاح این آزمایشگاه همه محصولات سرامیکی کشور حتی در حوزه کاشی‌های سنتی  را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

در بخش دیگری از مراسم امروز و در رونمایی از  یادبود دائمی استاد احمد حامی مشاور عالی اسبق ساختمان و مصالح ساختمانی  مرکز تحقیقات و پدر مهندسي عمران ايران مشتمل بر تصاویر و کتاب‌های منتشر شده از سوی وی که در بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار دارد، هرمز فامیلی معاون اسبق تحقیقات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و بازرس اصلی انجمن بتن ایران و از همکاران استاد حامی در سخنانی در خصوص نقش و جایگاه علمی و اخلاقی وی گفت: استاد حامی در طول سالیان متمادی تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران از تجربیات فراوان خود در نقاط مختلف ایران استفاده می‌کردند.

وی وطن‌پرستی، قدردانی و شهامت را از ویژگی‌های بارز شخصیتی استاد حامی برشمرد و گفت: آنچه استاد حامی را از دیگر اساتید و دانشجویان شاخص می‌کرد روحیه وطن‌پرستی او بود. وی همچنین  قدردانی و تجلیل از زحمات کسانی که برای ایران و در راه اعتلای آن گام برمی‌داشتند را یک ضرورت می‌دانست. همین روحیات و جایگاه ویژه علمی و اخلاقی وی سبب شد که انجمن ایران روز 16 مهر ماه را  به عنوان روز بزرگداشت استاد حامی و روز بتن در نظر بگیرد.

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز  در این مراسم با بیان اینکه مهندس حامی حق بسیاری بر گردن مهندسی کشور دارد گفت: بزرگی انسان‌های بزرگ گاهی از مرزهای جغرافیایی نیز  خارج عبور می‌کند که استاد حامی یک نمونه بارز آن است. ما نیز با الگو گرفتن از وی در هر جایگاهی که هستیم باید اثرگذاری لازم را داشته باشیم و در عین حال قدردان افراد موثر و بزرگان این سرزمین باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بسیار خوبی که در بخش مصالح و فرآوده‌های ساختمانی مرکز صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که با بهره‌مندی از تکنولوژی‌ و دانش روز جهان اقدامات بزرگتر و جدیدتری در این بخش صورت گیرد.

در این مراسم همچنین سهراب ویسه رئیس بخش بخش مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و ناهید خدابنده از همکاران بخش در خصوص حضور استاد حامی و همکاری وی سخنانی را ارائه نمودند.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند