حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.0
320 بازديد

افتتاح اولین مرکز تخصصی صنایع سفال، سرامیک و کاشی در آموزش و پرورش میبد

افتتاح اولین مرکز تخصصی صنایع سفال، سرامیک و کاشی در آموزش و پرورش میبد
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد: در شهرستان میبد به عنوان قلب سفال ایران، اولین مرکز تخصصی صنایع سفال، سرامیک و کاشی در دو طبقه تجهیز شده است که فعالیت خود را به صورت محدود آغاز کرده و با افتتاح رسمی فعالیت اصلی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش کاشی لند به نقل از یزد رسا؛ امیر سعید مصباح مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد؛ پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به فرهنگ کار و مهارت آموزی است، گفت: چالش‌های اقتصادی و مسائل معیشتی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و همچنین اثرگذاری شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد لزوم توجه به این فرهنگ را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جهش تولید نام گرفته است در مجموعه آموزشی فنی حرفه‌ای قطعا جهش مهارت آموزشی بخشی از اجرایی شدن شعار سال است و گفتمان مهارت و مهارت آموزی باید در جامعه جاری باشد و به سمتی برود که جایگاه خود را پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: فنی و حرفه‌ای اهدافی را دنبال می‌کند که بتواند نگاه جامعه را به سمت مهارت تغییردهد که انجام فعالیت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه ای مطابق با نیازهای بازار کار  و برنامه‌ریزی برای آینده از این گونه اقدامات است.

مصباح افزود: اصناف، صنایع و معادن بهتر می‌توانند تشخیص دهند که نیروی کار چه خصوصیاتی باید داشته باشد به همین دلیل تعاملات زیادی با فعالان صنعت معدن تجارت و نظام مهندسی ساختمان شکل گرفته که همکاری خوبی نیز از سوی این ارگان‌ها وجود داشته است.

وی گفت: نظام مهندسی ساختمان مقرر شده که برای فعالان حوزه برق ساختمان دوره کوتاه آموزشی برگزار کند و بعد ازموفقیت در این دوره، در دوره تخصصی شرکت داده شوند، همچنین در حوزه اتاق تعاون همکاری با فنی حرفه ای شروع شده است و مقرر شده تعاونی‌های نساجی در ارتقای مهارت آموزی در حوزه بافت و نساجی سنتی استان یزد و رفع چالش در حوزه صنایع دستی سنتی و صنعتی استان همکاری لازم را داشته باشند.

مصباح افزود: در حوزه معدن خیز استان یزد با محوریت بافق و بهاباد نیز با مجموعه مدیریت معادن شهرستان بافق تعاملاتی داشتیم که نوید بخش همکاری برای ایجاد اولین مرکز تخصصی صنایع معدنی ایران با محوریت شهرستان بافق است و در شهرستان میبد نیز به عنوان قلب سفال ایران، اولین مرکز تخصصی صنایع سفال، سرامیک و کاشی در دو طبقه تجهیز شده است که فعالیت خود را به صورت محدود آغاز کرده و با افتتاح رسمی فعالیت اصلی خود را آغاز می‌کند.

وی اضافه کرد: در این مرکز آموزش تولید صنایع کاشی و سرامیک برای ارتقای نیروهای کار، تولید سفال و سرامیک به روش‌های مختلف، طراحی، نقاشی و میناکاری بر روی سفال برای ایجاد ارزش افزوده، طراحی سفال و استفاده از نرم افزارهای آموزشی در این زمینه، بسته بندی، بازاریابی و همه مواردی که موجب افزایش شایستگی نیروهای این حوزه است ارائه می‌شود.

مصباح با اشاره به اقداماتی که فنی و حرفه ای در حوزه آینده نگری انجام داده است، گفت: با حمایت خوبی که از سوی شورای شهر یزد صورت گرفت در شورای شهر مصوب شد که بخشی از کارخانه جنوب به ایجاد اولین پارک مهارت آموزی کودکان و نوجوانان کشور در یزد تبدیل شود، با جلسه‌ای که با شهرداری یزد برگزار شد مقرر شد این پارک با محوریت شهرداری ایجاد و توسط فنی و حرفه‌ای تجهیز شود و به زودی این پارک پذیرای کودکان و نوجوانان 4 تا 15 ساله  خواهد بود

وی ادامه داد: با ایجاد این پارک کودک یا نوجوان به اتفاق والدین و یا از طریق مدارس با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی حضور پیدا می‌کند و در اولین مرحله استعدایابی برای ووی انجام می‌گیرد و با توافق خودشان به سمت دپارتمانی که استعداد دارد هدایت می‌شود. 8 دپارتمان در این پارک پیش بینی شده که به آموزش بیش از 50 حرفه می‌پردازد که هر کس بسته به استعداد، قابلیت جسمی و ارتقای آن در حرفه مورد نظر هدایت می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد تصریح کرد: با اعلام آمادگی و علاقمندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مدیر کل امور بانوان استانداری یزد طرح مادران کارآفرین پرور را میخواهیم اجرا کنیم و با توجه به نقشی که مادران در شکل گیری شخصیت فرزندان دارند به صورت حضوری و همچنین در بستر فضای مجازی بانوان علاقمند استان یزد با مفاهیم پایه کارآفرینی آشنا می‌شوند تا استعدادهای نهفته فرزندان را شناسایی و به درستی پرورش دهند و در ادامه بانوان علاقممندان این حوزه به دوره‌های تکمیلی دعوت می‌شوند تا زمینه ساز رشد کارآفرینان در استان باشیم.

مصباح در خصوص برنامه‌های هفته ملی مهارت گفت: برنامه‌های این هفته با توجه به شیوع کرونا بیشتر غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و تلاش برای ایجاد و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است و بهبود زیر ساخت‌ها برای برگزاری مسابقه ملی مهارت در حال انجام است.

وی ادامه داد: استان یزد  در حوزه صنعت ساختمان از امسال به عنوان میزبان مسابقات ملی مهارت این حوزه انتخاب شده است که این مسابقات در آبان ماه یا آذرماه بنا به شرایط کشور برگزار خواهد شد، و همزمان ثبت نام مسابقه ملی مهارت برای شهرستان‌ تا 10 مردادماه استمرار دارد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند