حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
183 بازديد

افتتاح دو نمایشگاه صنعت شیشه و در و پنجره در تهران

افتتاح دو نمایشگاه صنعت شیشه و در و پنجره در تهران

کاشی لند- روز یکشنبه 5 تیرماه در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، دو نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه و صنعت در و پنجره افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در و پنجره و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه، بلور،کریستال و ماشین آلات این صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در و پنجره که یکی از بزرگترین نمایشگاه های خاورمیانه محسوب می شود، با حضور و مشارکت صدها شرکت ساختمانی، انبوه سازان مسکن و شهرک ها و مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و ورزشی و سازمان های دولتی گشایش یافت.در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره تهران هر آنچه را که مرتبط با بدنه ساختمانی است از انواع در و پنجره ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی گرفته تا تجهیزات ضد سرقت و آتش سوزی، سیستم های هوشمند و سیستم های کنترل ساختمانی و تجهیزات سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان ها ارائه می شود.
حضور فعال شرکت های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها یکی از بخش های مهم نمایشگاه امسال است که در کنار آنها چندین کارگاه علمی، آموزشی و تخصصی نیز برپا می شود.رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره تهران به عنوان برند نمایشگاهی صنعت در و پنجره کشور مطرح و به عنوان بزرگ‌ترین رویداد این صنعت محسوب می‌شود، افزود: این رویداد تخصصی که با تمرکز ویژه بر حضور تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی برگزار می‌شود، نمود عینی کالاها و فناوری‌های ساخت داخل در سال جهش تولید است."طیبی نژاد" گفت: استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان صنعت در و پنجره کشور از نمایشگاه امسال به عمل آمده است به گونه‌ای که برپایی این نمایشگاه در شرایط فعلی در چنین سطحی، حاکی از چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده صنعت در و پنجره کشور محسوب شده و به عنوان نقطه اتکا و امید فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت به شمار می‌آید.
وی در خصوص حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ نیز خاطرنشان‌کرد: در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در و پنجره شاهد حضور گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. همچنین کارگاه‌های آموزشی تخصصی مرتبط با موضوع در و پنجره با حضور اساتید و کارشناسان این صنعت نیز برپا می‌شود.چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در و پنجره از پنجم تا هشتم تیرماه هر روز از ساعت ۹ الی ۱۶در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

آغاز به‌کار بزرگترین رویداد بین‌المللی صنعت شیشه کشور 

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت شیشه، بلور، کریستال و ماشین آلات این صنعت با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از پنجم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار و در آن نوین ترین صنایع و تولیدات این صنعت ارائه شد.
 در این رویداد بین المللی انواع صنایع، دستگاه‌ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه‌های ساختمانی، شیشه‌های نما، در و پنجره، شیشه‌های اداری، شیشه‌های اتومبیل، شیشه‌های ضدگلوله، مواد اولیه و دیگر صنایع مرتبط ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاوه بر شرکت‌های داخلی و حضور سازمان انرژی‌های نو، مرکز تحقیقات زمین و مسکن و ستاد فناوری‌های نانو ریاست جمهوری؛ نمایندگانی از کشورهای خارجی حضور دارند.
برگزاری چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع نمایشگاه با حضور مسوولان، صنعتگران، استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران از دیگر برنامه‌های جانبی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته است.آشنایی با نوین‌ترین تولیدات و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت‌کنندگان، آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین دست‌آوردهای عرضه‌شده در بخش‌های مختلف صنعت شیشه، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زائی و بازاریابی و توسعه صادرات؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
در همین زمینه دبیر انجمن صنعت شیشه ایران با بیان اینکه بیشترین کاربرد شیشه در ایران در حوزه صنعت ساختمان است، گفت: شیشه یکی از صنایع مهم و بااهمیت کشورمان است که تولید صنعتی آن ۷۵ سال پیش آغاز شد."حسین زجاجی" بر توجیه اقتصادی بالای صنعت شیشه در کشورمان تاکید کرد و افزود: ۱۰۰ درصد مواد اولیه صنعت شیشه در داخل کشور وجود دارد و این اهمیت توجه و توسعه این صنعت را چند برابر کرده است.
وی گفت: یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، حضور در نمایشگاه‌هاست که به‌عنوان یک شاخه مهم بازرگانی بین‌الملل مطرح است و ما بر اساس همین اصل نخستین نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته را برگزار می‌کنیم.زجاجی بیان‌داشت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیشه در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن را شیشه تخت، ۴۵۰ هزار تن آن را بطری و بقیه بلور است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد تولیدات شیشه تخت کشور صادر می‌شود و مهمترین دستاورد این صنعت شیشه خودرو، همچنین شیشه‌های با شفافیت بالا (سوپر کلیر) است.این فعال صنفی گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می‌شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تامین می‌شود.
دبیر انجمن صنعت شیشه ایران تاکید کرد: مصرف‌کنندگان در بخش بلور و کریستال چنانچه بدنبال تنوع‌طلبی نباشند، نیازی به واردات وجود ندارد و از سوی دیگر ۱۰۰ در صد این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.زجاجی یادآور شد: این صنعت در بخش مواد اولیه، همچنین در بخش حفظ و نگهداری ۱۰۰ در صد بومی شده است و در بخش مهندسی به خودکفایی ۶۰ تا ۷۰ درصدی دست یافته است.
 در حال حاضر در ۱۰ کارخانه بزرگ شیشه‌سازی فعال کشور روزانه ۴۵۰ هزار مترمربع شیشه جام تولید می‌شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر می‌شود.۶۰ درصد تولید شیشه کشور، نیاز بازار داخل را به‌خوبی تامین می‌کند (شیشه جام برای مصرف در ساختمان‌ها، پنجره کاربرد دارد)در هفت کارخانه شیشه‌سازی کشور شیشه فلوت تولید می‌شود. شیشه فلوت، آخرین روش تولید صنعت شیشه به شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده و موارد استفاده آن بیشتر در تولید شیشه‌های اتومبیل است. البته شیشه ضدگلوله که شامل چهار لایه ۶ میلی‌متری و دولایه طلق ضخیم است در داخل تولید می‌شود.
پنجمین  نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته از روز یکشنبه پنجم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند