حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.3
327 بازديد

افتتاح کارخانه سرامیک نویدبخش اشتغال پایدار در سرخس

افتتاح کارخانه سرامیک نویدبخش اشتغال پایدار در سرخس
فرماندار سرخس گفت: افتتاح کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نوید بخش ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ محمدرضا رجبی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این واحد تولیدی و فعال شدن همه هشت خط تولید این واحد کاشی و سرامیک موجب ایجاد ۶۵۰ فرصت شغلی مستقیم می‌شود.

وی ادامه داد: با تکمیل این کارخانه علاوه بر مشاغل مستقیم یاد شده، چند هزار شغل غیرمستقیم در بخش حمل و نقل و سایر فعالیتهای وابسته در همکاری با این واحد تولیدی ایجاد می‌شود که در نهایت رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه را رقم می‌زند.

فرماندار سرخس گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۹.۲ و معادل دو برابر میانگین استان خراسان رضوی است که علت آن تمایل اهالی به مشاغل اداری و عدم رغبت در فعالیتهای کشاورزی است بطوریکه در سرشماری‌های صورت گرفته بسیاری از مالداران و کشاورزان سرخس خود را به عنوان بیکار معرفی کرده‌اند. 

وی افزود: واحد تولید کاشی و سرامیک تندیس قابلیت تامین این محصولات برای داخل کشور و صادرات آن به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دارد.

رجبی مقدم ادامه داد: با رونق این واحد صنعتی در منطقه ویژه می‌توان صادرات ریلی محصولات به کشورهای منطقه بویژه آسیای مرکزی را نیز مد نظر قرار داد که تحقق این هدف میان مدت موجب رونق بیشتر منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش مشکلات اجتماعی شهرستان خواهد شد.

وی نبود جاده دسترسی مناسب به این شهرستان را یکی از عوامل نیامدن سرمایه گذاران و تجار به سرخس عنوان کرد و گفت: راه اندازی خط پروازی سرخس - تهران می‌تواند تا حد بسیار این خلاء را پر کند و امروز استاندار خراسان رضوی برای فراهم کردن زمینه برقراری این پرواز دستوراتی صادر کرد.

پیش خرید پرواز سرخس - تهران

فرماندار سرخس افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد آستان قدس رضوی و شرکتهای نفت و گاز فعال در منطقه هر کدام ۲۵ صندلی از این پرواز را پیش‌خرید نمایند و بقیه ۵۰ صندلی نیز برای بقیه به  فروش برسد تا پرواز مقرون به صرفه شده و برقرار گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشش قابل توجهی از سوی مردم محلی برای استفاده از پرواز برای تردد تا تهران وجود ندارد اما برقراری این خط پروازی به رونق تردد تجار و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه منجر خواهد شد.

کارخانه کاشی و سرامیک تندیس ابریشم امروز در قالب مراسم ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری با حضور استاندار خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بهره‌برداری رسید.

طرح احداث این کارخانه از طرحهای ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی استان است که برای بهره‌برداری آن ۲۲.۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

با افتتاح این کارخانه سالانه ۱۲ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌شود و با تکمیل همه خطوط تولید بالغ بر سه هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌گردد.

منبع: ایرنا

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند