حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
1001 بازديد

افزایش تولید 5 میلیون متر مربعی کاشی و سرامیک در سال 1400

افزایش تولید 5 میلیون متر مربعی کاشی و سرامیک در سال 1400
بر طبق برنامه اعلام شده توسط دولت قرار است صنعت کاشی و سرامیک، مشمول افزایش تولید شود.

به گزارش کاشی لند؛ صنعت کاشی و سرامیک یکی از مهمترین صنایع ایران است که در حوزه صنایع معدنی قرار دارد. با توجه به منابع معدنی غنی ایران در مواد اولیه ساخت کاشی و سرامیک این صنعت پتانسیل بالایی برای رشد و پیشرفت دارد .

کاشی و سرامیک کشور دارای پتانسیل فروانی است که در صورت حمایت جدی دولت و همچنین سرمایه گذاری های جدید می تواند رونق چشمگیری در تولید و صادرات داشته باشد.

بر طبق طرح تدوین شده در تولید کاشی و سرامیک با افزایش 5 میلیون و هفتصد هزار متر مربعی برای رسیدن میزان تولید به 450 میلیون مترمربع موافقت شده است. براین اساس تولید کاشی و سرامیک از ۴۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع در سال 1399 به تولید ۴۵۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در پایان سال 1400 خواهد رسید.

صنعت کاشی و سرامیک در ایران به چند دلیل از صنایع ارز آور و سود آور کشور است که لازم است به آن توجه بیشتری داشته باشند. این چهار دلیل شامل: وجود منابع معدنی ارزان و فراوان در کشور، دستمزد پایین نیروی کار نسبت به سایر کشورها، ارزان بودن منابع انرژی و حاشیه سود مناسب این صنعت است که از صنعت کاشی یک صنع پتانسیل دار برای رشد و توسعه در بازارهای جهانی ساخته است.

چشم اندازه تولید کاشی و سرامیک تا 1404

تولید کاشی و سرامیک

بر طبق گزارشات وزارت صمت از چشم انداز تولید کاشی و سرامیک کشور تا سال 1404، هدف تولید بیش از 700 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک است اما با شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بیماری با کاهش قابل توجهی در صنعت ساخت و ساز مواجه بوده ایم که بسیاری از صنایع را تحت الشعاع قرار داده است و قطعا صنعت کاشی و سرامیک نیز یکی از آن صنایع است. با توجه به آنچه گفته شد و اینکه در سال جدید با افزایش 5میلیون متر مربعی مواجه هستیم رسیدن به هدف 700 میلیون متر مربعی در افق 1404 امری دور از دسترس به نظر می رسد.

چشم انداز صادرات کاشی و سرامیک ایران تا سال 1404

توسعه صادرات کاشی و سرامیک یکی ازضرورت‌های اجرایی در مدیریت صنعت کاشی و سرامیک است. در همین رابطه وزارت صمت در میان چشم اندازهای افق 1404اهداف چندی را برای صادرات کاشی و سرامیک کشور در نظر گرفته است که  سه هدف مهم در سالهای پیش رو حفظ رتبه چهارم صادرات کاشی و سرامیک ایران و تلاش برای کاهش فاصله با رتبه سوم در الویت این صنعت قرار دارد. علاوه بر آن حفظ رتبه اول صادرات در منطقه خاورمیانه از اهداف مهم است که برای دسترسی به آن لازم است به صنعت کاشی و سرامیک کشورهای منطقه توجه داشت.

با توجه به اینکه افت تولید به دلیل شیوع کرونا در تمامی جهان حاکم است بحث صادرات متفاوت از تولید است و ما می توانیم با کمی همت به اهداف صادرات کاشی و سرامیک را تا افق 1404 نائل آییم.

تعداد کارخانه های کاشی و سرامیک ایران

آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که امروز حدود ۱۵۰ کارخانه کاشی و سرامیک در کشور فعالیت می‌کنند و دامنه تولید سالانه نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون متر مربع اعلام شده که در این بین استان یزد با بیش از ۶۰ درصد تولید رتبه اول را در این صنعت به خود اختصاص داده است. تقریبا بالای 100 کارخانه کاشی و سرامیک در استان یزد قرار دارد.

سرانه تولید کاشی و سرامیک ایران

بر طبق آمار منتشر شده از وزارت صمت (وزارت صنعت، معدن وتجارت ) سرانه تولید کاشی و سرامیک در ایران  ۱۰ هزار متر مربع به ازای هر کارگر است و این در حالی است که در ایتالیا و اسپانیا این سرانه ۲۵ هزار متر مربع به ازای هرنفر کارگر ثبت شده که نکته حایز اهمیتی است.

در ایران استان یزد با تعداد ۱۰۱ واحد تولیدی کاشی و سرامیک، اصفهان ۲۱ واحد و خراسان رضوی ۱۴ واحد تولیدی بالاترین آمار جمعیتی تولید کاشی و سرامیک در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهای مقصد کاشی و سرامیک ایران

آمار صادرات نشان می دهد، امروز علاوه بر همسایگان ایران در قاره آسیا، متقاضیان تولیدات کیفی کاشی و سرامیک ایران از قاره اروپا نیز پا به عرصه گذاشته اند و همچنین تقاضاهایی از قاره آمریکا نیز وجود دارد و ایران توانسته است در آمریکای جنوبی بازار خود را به دست آورد. این در حالی است که به لیست متقاضیان هر ساله افزوده می گردد.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند