حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
675 بازديد

افزایش حجم تجارت ایران و جمهوری آذربایجان

افزایش حجم تجارت ایران و جمهوری آذربایجان
محمد شریعتمداری در دیدار وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با وی که در ادامه برگزاری کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان روی داد اعلام کرد : در سفر آتی رییس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان آمادگی داریم در زمینه های مشترک به مذاکره بپردازیم و برای توسعه همکاریهای صنعتی حتما پیشنهاد می کنم هیئت مشترکی از دو طرف زمینه های همکاری صنعتی و تجاری را از هر دو طرف مورد توجه و بررسی دقیق قراردهند و امیدوارم با شناخت دقیق تر به سند همکاریهای صنعتی بین دو کشور برسیم.

وی افزود: امیدوارم این سند نقشه راهی برای توسعه همکاریهای بخش دولتی و خصوصی باشد و بسیار علاقه مندم که اتاقهای بازرگانی روابط دقیق تر و عمیق تری داشته باشند و برای نزدیک شدن بخش های خصوصی دو کشور اتاق های بازرگانی می توانند کمک موثری داشته باشد و در سایه این تمهیدات و ایجاد زیر بناها در همکاریهای صنعتی و تجاری می توانیم مسیر همکاریهای صنعتی را دقیق تر به پیش ببریم. 
وی مجموع مبادلات اقتصادی تجاری ایران و آذربایجان را طی سالهای اخیر با دنیای خارج بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد و افزود : اما سهم این دو کشور در همکا ری مشترک دو جانبه کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار است و این نشان از ظرفیتهای افزایش سهم همکاریها دارد. 
شریعتمداری تصریح کرد : اشتراکات فرهنگی و همسایگی دو کشوراز زمینه های مهم برای تسهیل در همکاریهای تجاری ساده است و حرکت به سمت همکاری اقتصادی پیچیده تر نیازمند همکاری و تلاش بیشتر است. 
به گفته وی کارخانه تولید خودرو با همکاری گروه صنعتی ایران خودرو در جمهوری آذربایجان ساخته شده است و این کارخانه برای دستیابی به تولید ۱۰ هزار خودرو فعال می شود و در ادامه دستیابی به ۵۰ هزار خودر در سال مد نظر خواهد بود و برای تحقق این هدف باید تمهیدات بازرگانی هم وجود داشته باشد. 
شریعتمداری از آمادگی کشورمان برای امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی بین ایران و آذربایجان خبر داد و گفت : موافقت نامه تجارت ترجیحی را با اوراسیا به امضا رساندیم و در آینده نزدیک عملیاتی می شود و آمادگی داریم برای امضای این موافقت نامه با کشور آذربایجان هیئتی را مبادله و در اولین فرصت آن را عملیاتی کنیم. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: صندوق ضمانت صادرات و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و سازمانهای ایدرو و ایمیدرو برای همکاریهای مشترک آمادگی دارند و در بخش های تولید سیمان، کاشی و سرامیک و مصالح ساختمانی و فولاد و تراکتور سازی و ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی می توان روابط را توسعه داد. 
وی افزود : در زمینه تولید فولاد اسفنجی اولین تولید کننده در جهان و در کل زنجیره فولاد عنوان چهاردهم را در اختیار داریم و ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید در حوزه فولاد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که می تواند برای تامین نیازهای کشور آذربایجان مورد استفاده قرارگیرد. 

 تفاهمنامه همکاری آذربایجان با ایران 

در ادامه شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد کشورآذربایجان نیز از آماده سازی یاد داشت تفاهمی بین دو کشور خبر داد و گفت :امیدوارم در سفر آتی رییس جمهور ایران به آذربایجان به امضا برسد. 
وی گفت : بر ضرورت بالا بردن حجم تجارت دوجانبه تاکید و برای پذیرش هیات کارشناسی از ایدرو در این زمینه آمادگی کامل داریم. 
مصطفی اف یا آور شد : جمهوری نخجوان از پتانسیل های خوب همکاری های دو جانبه است و حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶ درصد افزایش یافت. 
وی اضافه کرد : از وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران برای سفر به آذربایجان دعوت می کنیم و آمادگی مذاکره در زمینه های مشترک همکاریهای صنعتی و تجاری را داریم.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند