حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
5.0
392 بازديد

افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

افزایش 98 درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی
مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: میزان کالای صادراتی استان در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۹۸ درصد و وزنی ۴۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری جهوری اسلامی - ایرنا؛ محمدعلی خاشی روز دوشنبه در گفتکو با خبرنگاران افزود: مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان امسال از نظر ارزش ۱۸۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۷ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۴۹ هزار و ۴۰ تن بوده است.

وی بیان کرد: از این مقدار کالای صادراتی یک هزار و ۵۷۳ فقره اظهارنامه به ارزش ۳۵ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۱۳۸ دلار و وزن ۴۷۳ هزار و ۴۰۷ تن مربوط به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود یعنی از داخل استان بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۲۶ درصد، از نظر ارزش ۱۷ درصد و از نظر وزن ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت شامل صیفی‌جات، سیمان، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ‌بر، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، نخود آبگوشتی، هیدروکربن سبک، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده که عمده این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

خاشی اظهار داشت: بخشی از کالای صادراتی نیز به صادرات ماده ۱۱۶ شامل کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان بوده که عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام و سایر کالاها بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۱۵۹ هزار و ۷۳۵ دلار و وزن ۹۷ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه تغییری نداشت اما از نظر ارزش ۹۹ درصد و وزن ۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام وارداتی به استان را بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، لوازم یدکی و ماسک تشکیل می‌دهد که این اقلام از کشورهای همسایه وارد شده است.

وی در ارتباط با امانات پستی انجام شده در گمرک استان گفت: از ابتدای امسال ۱۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش یک هزار و ۲۰۰ دلار و وزن ۹۷ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۱ درصد و وزن ۴۴ درصد کاهش داشته است.

خاشی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تعداد هفت فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۲ هزار و ۱۷۵ دلار و وزن ۴۲ کیلوگرم تشکیل شده که از نظر تعداد اظهارنامه ۱۳۳ درصد، ارزش ۵۰۶ درصد و از نظر وزن نیز افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان و سنگاپور بوده است.

وی اظهار داشت: امسال به ۶۴۹ نفر مسافر ورودی و ۵۷۹ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود در شهرستان مرزی سربیشه، خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی ۹۰ درصد و مسافران خروجی ۸۸ درصد کاهش داشته است، همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

وی گفت: همچنین در چهار ماه گذشته یک هزار و ۶۳۸ دستگاه کامیون به وزن ۴۳ هزار و ۸۷۰ تن شامل فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که که نسبت به کل سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند