حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.1
4732 بازديد

انتخاب سرامیک کف مات یا براق!

انتخاب سرامیک کف مات یا براق!
کاشی و سرامیک به عنوان یکی از مهمترین پوشش دهنده های سطوح به خصوص کف ساختمان ها به کار می رود. امروزه تنوع بالای محصولات مدل جدید کاشی و سرامیک در طرح، رنگ، ابعاد و همچنین در نوع لعاب باعث شده است طیف گسترده ای از کاشی و سرامیک برای انتخاب داشته باشیم.

یکی از مهمترین تفاوت ها در انواع کاشی و سرامیک لعاب است که به طور کل به دو نوع مات و براق تقسیم می شود. هر یکی از این دو لعاب دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند که با شناخت بهتر آنها می توانید تصمیم بهتری برای انتخاب هریکی از آنها به عنوان پوشش دهنده ها بگیرید. 

سرامیک کف براق

تا به حال شما را با انواع کاشی و سرامیک و تفاوت سرامیک و پرسلان آشنا نموده ایم.

به طور کل در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که کدام یکی از این سرامیک ها مناسب استفاده در فضای مورد نظرتان می باشد.

تفاوت سرامیک مات و سرامیک براق

کاشی و سرامیک با وجود تنوع بسیاری که در نوع، رنگ، طرح و کیفیت دارند اما در دو دسته اصلی طبقه بندی می شود که بر اساس لعاب دهی آنها می باشد. این دو دسته بندی شامل سرامیک های مات و  سرامیک های براق می شود.

به طور کل انتخاب بین سرامیک مات و براق کار سختی است اما شناسایی محیطی که می خواهید آن را کاشیکاری کنید به شما در انتخاب کمک خواهد نمود. این انتخاب می تواند چالشی پیش روی شما باشد برای رسیدن به یک فضای کاربردی تر و مناسبت تر با بهترین کیفیت پوششی که بسیاری از مشکلاتی که در آینده با آن مواجه خواهید شد را به حداقل برساند.

بیایید قبل از هرچیز با خصوصیات هر یکی از این دو نوع سرامیک آشنا شویم: 

سرامیک  براق

از نام سرامیک براق به خوبی می توان پی برد که این نوع سرامیک چه ظااهر پر زرق و برقی دارد که در جلوه گری فضا و بازتاب نور و بزرگتر جلوه دادن فضا نقش خواهد داشت.اگر خیال بزرگتر جلوه دادن فضاها را دارید انتخاب سرامیک براق برای ئوشش دیواره ها بهترین گزینه است زیرا علاوه بر جلوه ظاهر شیک و مجللیکه به فضا می دهد فضا را بازتر و بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد. توجه داشته باشید که استفاده از سرامیک براق در کف هایی که قرار است به طور کامل لخت باشند و هیچ فرشی روی آن استفاده نشود کمی نامرسوم است.

این درجه بندی کاشی و سرامیک به دلیل صیقلی بودن بیش ا زاندازه سطح کاملا لیز هستند و تردد روی آن ممکن است منجر به زمین خوردن شود به خصوص در کودکان و افراد سالخورده، در نتیجه سعی کنید در فضاهای پر رفت و آمد مانند کف آشپزخانه ها استفاده از سرامیک های براق ممکن است در آینده مشکلاتی به بار آورد.

استفاده از سرامیک های براق در فضاهایی مانند پذیرایی و نشیمن به شرطی که فضاهای اصلی را با فرش و گلیم تا حدودی کاور کنید توصیه می شود توجه داشته باشید که استفاده از فرش و گلیم برای متمرکز کردن توجه بیننده راهکار بسیار مناسبی است. این سرامیک ها لکه ها را به سرعت نشان می دهد در نتیجه شما لازم است همیشه برای تمیز نگه داشتن آنها تلاش کنید.

سرامیک کف مات

سرامیک مات

در مقابل سرامیک های براق با ظاهر لاکچری سرامیک های مات وجود دارند که فضای شیک و رسمی را ایجاد می کنند و از درخشش و زرق و برق در آن خبری نیست. این سرامیک ها به خاطر جلوه گری کمی که دارند بیشتر برای فضاهای رسمی و اداری و فضاهای پر رفت و آمد مناسب می باشند. اگر شما به دنبال یک  فضای  شیک و سنگین هستید و از طرفی تجمل و زرق و برق اضافی را نمیپسندید، سرامیک های مات بهترین گزینه برای شماست. این نوع سرامیک ها لکه ها را کمتر نشان میدهند و تمیز کردن آنها خیلی راحت تر است.
سرامیک های مات هر چقدر روشن تر باشند لکه ها را بیشتر نمایان می کنند. شاید این حرف ذهن شما را به  سمت استفاده از سرامیک های مات تیره رنگ سوق دهد، توجه داشته باشید که این کار نیز باعث می شود فضای خانه شما کمی گرفته و تاریک شود. راه حل این موضوع این است که از رنگ هایی با تنالیته و میزان روشنایی متوسط استفاده کنید. در کل اگر  فضایی که  میخواهید سرامیک شود وسیع است می توانید با استفاده از کمی رنگ تیره فضای باز و خالی را در اختیار خود بگیرید و در صورتی که فضای شما بسته است، برای بهتر نشان دادن فضا تنها راه شما این است که از رنگ های روشن استفاده کنید. یادتان باشد که سرامیک مات بیشتر مناسب کف می باشد اما استفاده از آن برای فضاهای رسمی هم توصیه می شود.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند