حرفه ای های کاشی لند

رتبه بندی این مطلب:
4.8
826 بازديد

انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه

انتخاب فر مناسب برای آشپزخانه
پس از اجاق گاز، فر به عنوان یکی از راج‌ترین وسایل پخت و پز در خانه به کار می‌آید. فر انواع مختلفی دارد که لازم است قبل از خرید با آنه آشنا شوید تا بتوانید مطابق با نیازتان انتخاب نمایید.

فر آشپزی در واقع یک اجاق کاملا بسته است که از آن برای پخت غذا و خشک کردن مواد استفاده می‌کنند. فر قدمت بسیار زیادی دارد و جزو جدایی ناپذیر آشپزخانه‌ها شده است. از فر برای تهیه انواع غذا، کیک، شیرینی و ... استفاده می‌شود. پیتزا غذای مورد علاقه ای است که با استفاده از فر امکان پخت آن فراهم شده است.

فرها به گونه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. در نوع پیشرفته تر اجاق گازها، فر نیز به عنوان پخش تکمیل کننده به آنها اضافه شده است. و قسمت زیرین اجاق گازها تبدیل به فرهای بزرگی با انواع قفسه‌ها و میله‌های گرداننده شده است که در کار آشپزی و تهیه انواع غذا به کمک افراد زیادی می‌آید. فر با استقلال از اجاق گاز تبدیل به دستگاهی مجهز شد که در دو مدل توکار و فر سیار در دسترس علاقمندان قرار دارد. فر توکار که به فر مبله نیز شناخته می‌شود در میان کابینت‌ها دارای فضای خاص خود شده است و قابلیت جابه جایی ندارد. فر سیار یا پرتابل نیز دستگاهی است با قابلیت جابه جایی در آشپزخانه که مناسب آشپزخانه‌های کوچک است.

فر تو کار

فرها به لحاظ انرژی مصرفی به دو دسته طبقه بندی می‌شوند. فرهای گازی و فرهای برقی رایجترین فرهای مورد استفاده در عصر حاضر هستند. فرهای موجود در اجاق گازهای فردار از نوع گازی هستند. فرهای گازی مجزا، معمولا در ابعاد بزرگ طراحی شده اند و قابل استفاده در رستوران‌ها، فست فودها و آشپزخانه‌های بزرگ پخت غذا هستند. فرهای گازی به دلیل ارزان  بودن هزینه گاز نسبت به برق مقرون به صرفه تر هستند.

فر برقی

فرهای برقی نوع جدید فرهای آشپزی هستند که هر روز در حال پیشرف و به روز شدن است. فرهای اولیه برقی با بهرمندی از المنت‌هایی در بالا و پایین فر که با گرم شدنشان فضای داغ و خشکی مناسب با پخت غذا فراهم می‌آمد. با گذشت زمان دستگاه جدیدی اختراع شد که با استفاده از امواج کوتاه غیر قابل روییت و ایجاد ارتعاشات در ملکول‌های آب موجود در مواد خوراکی آنها را گرم می‌کرد. مایکروویو اختراع جدیدی بود که تحول عظیمی‌در فرآیند پخت و پز غذاها ایجاد کرد و زمان گرم کردن و پخت برخی از غذاها را به نحو چشمگیری کاهش داد. با این حال امکان پخت غذاهایی زیادی را نداشت. غذاهایی که برای پخت نیاز به زمان زیاد و حرارت گرم و خشک داشتند. پس از آن مایکروفر که تلفیقی از مایکروویو و فر آشپزی بود به بازار ارائه شد. مایکروفر با ایجاد حالت کانوکشن در مایکروویو با استفاده از المنت‌هایی برای تابش و ایجاد هوای سه بعدی ، هوا گرم و خشک مناسب برای پخت انواع غذا شده است. استفاده مداوم از فرها، مایکروویوها و مایکروفرها به دلیل استفاده از انرژی برق که نسبت به سایر انرژی‌ها گرانتر است ممکن است هزینه زیادی را به خانواده تحمیل کند.

با مدرن شدن آشپزخانه‌ها استفاده از فرهای توکار بسیار رایج گردیده است. این فرها با جانمایی مناسب در دکوراسیون آشپزخانه شما را معظلات فرهای سیار رها نموده است.

نکات کلیدی در خرید فر

اگر خیال خرید یک فر را دارید حتما اطلاعات جامعی درباره انواع فرها جمع آوری کنید و با لیست کردن خواسته‌های خود و توجه داشتن به نکات کلیدی انتخاب فر ، اقدام به خرید نمایید.

نکات مهم در انتخاب فر آشپزخانه

حجم و ابعاد فر

میزان فضایی که برای فر در آشپزخانه در اختیار دارید مشخص کننده ابعاد فر مورد نظر شما خواهد بود. فرها از لحاظ ابعاد فرهای توکار به به فرهای 60 سانتی متری، 70 سانتی متری، 90 سانتی متری و 120 سانتی متری تقسیم می‌شوند. اما ابعاد فر با حجم برای پخت و پز در فر متفاوت است. این حجم‌ها شامل: 25 لیتری، 28 لیتری، 40 لیتری، 55 لیتری، 60 لیتری و 70 لیتری است.

حجم و ابعاد فر

سینی‌ها و قفسه‌های فر

هر چه فر شما بزرگتر باشد تعداد سینی‌ها و قفسه‌های آن نیز می‌تواند افزایش یابد. توجه داشته باشید که یک فر با دو تا سه قفسه برای استفاده در خانه‌ها مناسب هستند. تعداد بیشتر طبقات، مناسب استفاده در آشپزخانه‌های بزرگ است.

موتور جوجه گردان فر

موتور جوجه گردان فر

برخی از فرها مجهز به موتور جوجه گردان هستند که می‌توان با استفاده از آنها یک مرغ کامل را به راحتی بریان کرد.

تمیز کننده سر خود فر

در برخی از فرها سیستمی‌تعبیه شده است که با بالا بردن دمای داخلی فر، روغن، چربی و هر نوع آلودگی را تبدیل به خاکستر می‌نماید. این خاکستر پس از سرد شدن دستگاه تنها با یک دستمال مرطوب قابل جمع شدن است.

پیشرفته بودن فر

هر چه فر پیشرفته تر باشد، برنامه‌های پیش فرض آن برای انواع پخت بیشتر می‌شود و ممکن است شما نتوانید دما و تایم مناسب را برای پخت آنچه در نظر دارید پیاده کنید. بسیاری از خانم‌ها که اهل آشپزی هستند بیشتر از فرهای ساده استفاده می‌کنند.

برچسب انرژی فر

با توجه به افزایش روزافزون قیمت انرژی بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دارای بالاترین برچسب انرژی باشد تا بتوانید سایر هزینه‌ها را مدیریت کنید.

عایق بندی بدنه و تحمل شیشه فر

خارج نشدن دمای فر از نکات بسیار مهم در پخت بسیاری از غذاها است. همچنین به دلیل نوسانات شدید دما در داخل فر باید از درب‌های شیشه ای حرارت دیده شده مقاوم در براب گرما استفاده شده باشد

فر سیار

خدمات پشتیبانی و گارانتی

در خرید حتما دقت کنید که برند انتخابی شما، خدمات پس از فروش دارد یا خیر. از خریدن محصولات بدون گارانتی بپرهیزید.

اگر قصد خرید فر دارید از فروشگاه اینترنتی کاشی لند دیدن نمایید.

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

حرفه ای های کاشی لند

فروشگاه کاشی لند